اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

افزایش ۱۹ درصدی میزان مبادلات سازمانی در بیت‌کوین

گزارشات گروه تحقیقاتی Diar نشان می‌دهد که روند صعودی قیمت بیت‌کوین در ۴ ماه اخیر باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران سازمانی شده است

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که اخیرا توسط گروه تحقیقات بلاک‌چینی Diar منتشر شده است، حجم سرمایه‌گذاری و مبادله‌ی سازمانی رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) در ماه آوریل بیش از ۱۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش مبادلات سازمانی

 براساس گزارشاتی که اخیرا توسط گروه تحقیقات بلاک‌چینی Diar منتشر شده است، از آنجایی که مسیر حرکت بازار رمزارزی طی ۴ ماه گذشته عمدتا صعودی بوده، سرمایه‌گذاران سازمانی شدیدا نسبت به رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) علاقه پیدا کرده‌اند.

گرچه بازار سرمایه‌گذاری سازمانی مرتبط با صنعت رمزارزی از اواسط سال ۲۰۱۸ شاهد روند نزولی بوده است، اما از ماه دسامبر توانست روند حرکتی خود را بهبود بخشیده و مسیر صعودی را آغاز کند. درگزارشات منتشر شده در روز ۸ام آوریل توضیح داده شده که محصولات سازمانی بیت‌کوین در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۹ حدود ۱۵ درصد، در ماه فوریه حدود ۱۷ درصد، در ماه مارس ۱۸ درصد و در ماه آوریل نیز ۱۹ درصد افزایش داشته است.

در بخش‌هایی از گزارشات گروه تحقیقاتی Diar آمده است:

محصولات سازمانی در حال حاضر برای چهارمین ماه متوالی شاهد رشد بوده‌اند و تواسنته به عنوان یک درصد از کل حجم مبادلات، در برابر صرافی‌های واقع در ایالات متحده به بالاترین سطح ممکن برسند. در حال حاضر این رقم نسبت به زمانی که بیت‌کوین در دسامبر ۲۰۱۸ به اوج قیمت خود رسید، حدود ۸ درصد بیشتر است. Diar’s Report

در این گزارش همچنین بیان شده است که بوس اوراق بهادار شیکاگو(CBOE اولین بورس اوراق بهادار ایالات متحده که قرارداد‌های آتی بیت‌کوین را معرفی کرد) به طور چشمگیری در حال از دست دادن سهم بازار خود است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین شرکت(Grayscale(GBTC، که فرایند سرمایه‌گذاری آن به واسطه‌ی بودجه و سرمایه‌ی سهامداران آن انجام می‌شود است. این کمپانی خودش را یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند) نیز از ماه آگوست گذشته تا به امروز با رکود شدیدی مواجه شده‌اند.

وضعیت متفاوت CME Group

با این حال کمپانی CME Group توانسته بر خلاف رقبای خود در یک مسیر صعودی باقی مانده و در این میان تنها چند فراز و نشیب کوچک را تجربه کند. گزارشاتی که روز گذشته منتشر شده نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش غیرمنتظره‌ی قیمت رمزارز بیت‌کوین طی روز‌های گذشته، CME Group در روز ۴ام آوریل شاهد یک رکورد جدید در میزان حجم مبادلات بیت‌کوین خود بوده است.

البته پیش‌بینی‌های Diar نشان می‌دهد که بازار فعلی با نقطه‌ی عطف ماه جولای که شاهد ۲۴ درصد افزایش حجم مبادله‌ی ماهیانه بود، فاصله‌ی زیادی دارد.

در این گزارش اعلام شده:

درحالیکه CBOE شاهد بیشترین میزان رکود و کاهش بوده است، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین شرکت Grayscale که در بازار‌های Over The Counter(یا OTC) مبادله می‌شوند نیز سهم بازار و سلطه‌ی خود را از دست داده‌اند. در آغاز سال ۲۰۱۸، تخمین زده می‌شد که در میان محصولات سازمانی GBTC بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را در اختیار داشته باشد، این در حالیست که اکنون این رقم به کم‌تر از ۲۴ درصد رسیده است. Diar’s Report

ماه گذشته کمپانی مدیریت دارایی Bitwise در گزارشات ارائه‌ شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) نشان داد که «۹۵ درصد حجم مبادله‌ی بیت‌کوین جعلی و یا ذاتاً غیر اقتصادی هستند.»

گروه تحقیقاتی Diar نیز به افزایش حجم مبادلات جعلی در بازار رمزارزی اشاره کرد و توضیح داد:

در حالی که این موضوع از مدت‌ها پیش شناخته شده بوده است، اعلام رسمی آن به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به نوعی می‌تواند یک نقطه‌ عطف مهم در رابطه با درک میزان نقدینگی واقعی بازار‌ها باشد. Diar’s Report

نظر شما در رابطه با گزارشات Diar چیست؟ افزایش علاقه‌ی سرمایه‌گذاران سازمانی به بیت‌کوین نشان‌دهنده‌ی چه موضوعی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Financemagnates

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا