اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

چه چیز باعث شد تا رمزارز ریپل مهم‌ترین رمزارز ثانویه در دنیای کریپتو شود

به نظر می‌رسد که پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه ریپل لبز باعث شده تا رمزارز XRP نقش مهمی در صنعت کریپتو پیدا کند

نکات برگزیده مطلب
  • بیش از دو سال از زمان آغاز پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل می‌گذرد. پس از طرح دعوی حقوقی علیه ریپل لبز توسط کمیسیون SEC در ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹)، این دو نهاد یکی از طولانی‌ترین پرونده‌های حقوقی فضای کریپتو تا به امروز را داشته‌اند.

با نزدیک‌تر شدن به پایان کار، آقای جان ای دیتون (John E. Deaton)، بنیانگذار شرکت حقوقی دیتون لاو (Deaton Law) فاش کرد که حکم نهایی این پرونده به طور کلی چقدر برای صنعت ارزهای دیجیتال مهم و تاثیرگذار است.

ریپل Ripple XRP کمیسیون SEC
ریپل

جان دیتون در پاسخ به یک پست توییتری که جیسون ویلیامز (Jason A. Williams)، کارآفرین موفق آمریکایی و طرفدار بیت کوین مطرح شده بود، توضیح داد که پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه ریپل باعث شده که این رمزارز به مهم‌ترین دارایی دیجیتال در فضای کریپتو تبدیل شود. لازم به ذکر است که جان دیتون نیز در پرونده ریپل نقش دارد. در بخش‌هایی از توییت آقای ویلیامز آمده است که «چرا رمزارز ریپل (XRP) مهم است؟»

کمیسیون SEC مدعی شده که رمزارز XRP (رمزارز بومی شرکت ریپل)، به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی می‌شود و ریپل لبز و دو مدیر اجرایی این شرکت بدون کسب مجوزهای لازم و برآورده کردن الزمات، اقدام به فروش اوراق بهادار کرده و سود هنگفتی به جیب زده‌اند. به عبارت دیگر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل عدم کسب مجوز و همچنین عدم ثبت رمزارز ریپل از این شرکت و مدیران آن شکایت کرده است.

آقای دیتون خاطرنشان کرد که اگر حکم نهایی در مورد این پرونده علیه شرکت ریپل صادر شود، تمام رمزارزهای ثانویه موجود در بازار با مشکلات عدیده روبرو خواهند شد زیرا آن‌ها هم می‌توانند توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به عنوان «اوراق بهادار» طبقه‌بندی شده و با سرنوشت مشابهی مواجه شوند. بنابراین حکم نهایی این پرونده بر روی تمام بازار رمزارزهای ثانویه تاثیر خواهد گذاشت.

وی همچنین تاکید کرد که این کابوسی است که احتمالاً تمام آلت‌کوین‌ها با آن مواجه خواهند شد، زیرا کنگره آمریکا تا به امروز هیچ شفافیت قانونی در رابطه با ارزهای دیجیتال ارائه نکرده و موقعیت طبقه این نوع دارایی در بازارهای مالی عمومی را مشخص نکرده است.

کمیسیون SEC به دنبال محدودیت ریپل است

اغلب اوقات، زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه یک شرکت فعال حوزه رمزارز پرونده قضائی ایجاد می‌کند، این شرکت‌ها تسلیم خواسته‌های این نهاد نظارتی شده و پس از پرداخت جریمه‌ها اعمال شده، برای کسب مجوزهای لازم جهت ادامه فعالیت اقدام می‌کنند. اما اینبار، ریپل لبز تصمیم گرفته تا پایان این پرونده علیه کمیسیون SEC مقاومت کند.

این پرونده تقریباً دو سال است که با شواهد جدید و استدلال‌های مختلف از هر دو طرف درگیر شده و به طور دوره‌ای دوباره در اخبار و رسانه‌ها سروصدا به پا می‌کند. از زمان اعلام طرح دعوی توسط کمیسیون SEC، رمزارز ریپل با مشکلات مختلف از جمله سقوط شدید ارزش مواجه شده است و حتی برخی صرافی‌های بزرگ برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، رمزارز XRP را از لیست رمزارزهای قابل مبادله خود حذف کرده‌اند.

اخیراً، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست جدیدی را به دادگاه ارائه کرده است. در این درخواست جدید گفته شده که شهادت ده شخصیت معرفی شده توسط ریپل لبز باید از این پرونده حذف شود، اقدامی که جامعه ارزهای دیجیتال معتقد است با هدف تحت فشار قرار دادن تیم دفاعی ریپل شکل گرفته است.

Ripple XRP ریپل قیمت
تغییرات قیمت ریپل طی ۷ روز گذشته

با تمام این تفاسیر، ریپل طی دو سال گذشته توانسته وضعیت خود را بهبود بخشیده و باز هم به لیست ۱۰ رمزارز برتر بازار از لحاظ سرمایه در حال گردش بازگردد. این دارایی رمزارزی هم اکنون با متوسط قیمت ۰.۳۴ دلار در بازار مبادله شده و افزایش قیمت ۷ درصدی طی یک هفته گذشته را ثبت کرده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا