اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

تام لی: «قیمت منصفانه‌ی بیت‌کوین در شرایط کنونی ۱۴ هزار دلار است»

بنیان‌گذار موسسه‌ی Fundstrat Global Advisors اعلام کرد که سرمایه‌گذاران بزرگ و با سابقه‌ی بیت‌کوین(نهنگ‌ها) در حال بازخرید این رمزارز هستند

نکات برگزیده مطلب
  • تام لی(Tom Lee) رئیس تحقیقات و یکی از مدیران Fundstrat Global Advisors معتقد است که قیمت منصفانه‌ی بیت‌کوین در حدود ۱۴ هزار دلار است. وی اظهار داشت که نهنگ‌های با سابقه‌ی بیت‌کوین(سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین) به بازار بازگشته و به دلیل تغییر احساسات بازار، خرید بیت‌کوین را آغاز کرده‌اند.

بازگشت نهنگ‌ها

بر اساس اظهارات تام لی، به نظر می‌رسد تعداد زیادی از نهنگ‌های با سابقه رویکرد خود را تغییر داده‌اند. آن‌ها دارایی‌های خود را هنگامی که قیمت بیت‌کوین در اواسط دسامبر 2017 به 20 هزار دلار رسید، به فروش رسانده بودند.

لی در گفتگو با CNBC در تاریخ 4 آوریل 2019 با اظهار نظر در رابطه با افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین گفت:

بیت‌کوین در سال 2018 و بخش بزرگی از سال 2019 شرایط سختی را تجربه کرد. با توجه به داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌ایم، افزایش پیوسته‌ی قیمت بیت‌کوین به دلیل وجود تعداد زیادی فرآیند‌های مثبت است. تعداد زیادی از نهنگ‌های قدیمی بیت‌کوین در حال خرید این رمزارز هستند. Tom Lee

لی در ابتدای سال جاری چشم‌انداز Fundstrat را برای سال 2019 منتشر کرد که انتظار تغییر روند بازار را نیز شامل می‌شود. لی معتقد است پیشرفت‌هایی همانند ارائه‌ی صندوق قابل معامله در بورس(ETF) توسط Bakkt و روش نگه‌داری Fidelity، قیمت بیت‌کوین را در سال 2019 افزایش خواهد داد.

لی همچنین به افزایش استفاده از بیت‌کوین در سرزمین‌هایی که در سراسر جهان با مشکلاتی مواجه هستند، اشاره کرد. در کشور‌هایی همانند ونزوئلا و ایران مردم به‌طور پیوسته به استفاده از بیت‌کوین و دیگر رمزارزها روی می‌آورند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، دولت آمریکا در نظر دارد استفاده از ویزا(Visa) و مسترکارت(Mastercard) را در ونزوئلا ممنوع کند. این اقدامات موجب می‌گردد افراد بیشتری بیت‌کوین را بپذیرند.

قیمت منصفانه برای بیت‌کوین 14 هزار دلار است

لی با تاکید بر اظهارات پیشین خود در زمینه‌ی قیمت بیت‌کوین ادعا کرد که بیت‌کوین در سطح پایین‌تر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود. بر اساس اظهارات لی، قیمت منصفانه‌ی بیت‌کوین در حدود 14 هزار دلار است.

بر این اساس بیت‌کوین 40 درصد کمتر از از ارزش واقعی خود معامله می‌شود. بر اساس اظهارات لی، ارزش‌گذاری صحیح بیت‌کوین با در نظر گرفتن آدرس‌های فعال و فعالیت هر کاربر، 14 هزار دلار خواهد بود.

رئیس تحقیقات Fundstrat همچنین مبنای ارزش‌گذاری خود را این حقیقت که کالا‌های اساسی در شرایط بازار صعودی باید در سطح 2.5 برابر قیمت تمام شده‌ی خود معامله شوند، عنوان کرد. با این وجود، هزینه‌ی ماینینگ بیت‌کوین در محدوده‌ی 5-6 هزار دلار فرض شده است.

افزایش قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ادامه خواهد یافت؟

از زمان افزایش قیمت بیت‌کوین در 2 آوریل 2019، تمرکز مباحث بر روی این موضوع ‌که رالی کنونی تا چه سطحی ادامه خواهد یافت، متمرکز شده است. با وجود بازگشت قیمت بیت‌کوین(Pullback) در روز پنجشنبه، قیمت بیت‌کوین در سطح 5,000 دلار باقی مانده است. این سطح هم اکنون به عنوان سطح حمایت بیت‌کوین عمل می‌کند.

برایان کلی(Brian Kelly)، از BKCM پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا محدوده‌ی 6,000-6,500 دلارافزایش یابد. با توجه به شکسته شدن مقاومت بیت‌کوین در سطح 4,200 دلار، بسیاری از صاحب نظران سطح مقاومت بعدی بیت‌کوین را مورد بحث قرار می‌دهند.

به نظر شما افزایش قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ادامه خواهد یافت؟ آیا با اظهارات تام لی موافق هستید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

منبع
Bitcoinist

‫2 دیدگاه ها

دکمه بازگشت به بالا