اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تحلیلگر بازار رمزارز: تاثیرپذیری شدید بازار بیت کوین نشان دهنده‌ی عدم بلوغ آن می‌باشد

به گفته‌ی تام لی(Tom Lee)، تاثیرپذیری و نوسان شدید بازار رمزارز پس از صحبت‌های ایلان ماسک نشان داد که این بازار همچنان به بلوغ نرسده است

نکات برگزیده مطلب
  • تام لی(Tom Lee) تحلیلگر رشد شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری فاند‌استرات در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار نموده که تاثیرپذیری شدید بازار رمزارز به ویژه بیت کوین نسبت به صحبت‌های افراد سرشناسی همچون ایلان ماسک(Elon musk) نشان دهنده‌ی عدم بلوغ کافی بازار است. به گفته‌ی وی زمانی این بازار به بلوغ رسیده که سرمایه‌گذاران سازمانی در آن حضور پر رنگ داشته و پست‌های توییتری ایلان ماسک تاثیری بر قیمت BTC نداشته باشد. این صحبت‌ها درحالیست که روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا از امکان پذیرش BTC توسط این شرکت خبر داد و قیمت بیت کوین به سطوح ۳۹ هزار دلاری جهش یافت.

رمزارزها تاثیرپذیراند

طبق صحبت‌های اخیر آقای تام لی(Tom Lee) تحلیلگر رشد شرکت فاند‌استرات، پست‌های توییتر ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و تاثیر چشم‌گیر آن بر تغییرات قیمت بیت کوین نشان داد که این بازار به اندازه‌ی کافی بالغ نشده است.

در یک پست توییتری جدید، این طرفدار سرسخت صنعت رمزارز مدعی شد که حساسیت بازار رمزارز نسبت به اقدامات و صحبت‌های یک فرد شناخته‌شده این موضوع را ثابت می‌کند که سرمایه‌گذاران سازمانی در این بازار حضور ندارند زیرا تاثیر آن‌ها بر بازار بسیار ناچیز است.

fundstrat

این درحالیست که کوین اولری(Kevin O’Leary) تاجر، نویسنده و سیاستمدار شناخته شده‌ی کانادایی نیز در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «موسسات سازمانی همچنان به دلیل مسائل زیست محیطی و نگرانی‌های پیرامون آن به بازار بیت کوین وارد نشده‌اند». وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به تام لی توضیح داده است که «آقای لی انتظار دارد وقتی سهم سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار رمزارز بیشتر شود، نوسان قیمت بیت کوین کاهش یابد».

ایلان ماسک بازگشت

پس از یک استراحت چند روزه در زمینه‌ی ارسال پست‌های توییتری مرتبط با صنعت رمزارز، آقای ایلان ماسک روز گذشته باز هم به مسیر قدیمی خود بازگشت.

وی به عنوان مدیرعامل شرکت تسلا اظهار داشت که این شرکت تولید کننده‌ی خودروهای الکتریکی پس از آنکه سهم انرژی سبز شبکه‌ی بیت کوین به ۵۰ درصد و بالاتر برسد، دوباره فرآیند پذیرش BTC به عنوان یک ارز را آغاز خواهد کرد.

تام لی Tom lee نمودار بیت کوین قیمت تاثیرپذیری
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی هفت روز گذشته

ماه گذشته تسلا با انتشار بیانیه‌ای از توقف پذیرش رمزارز بیت کوین به بهانه‌ی آلودگی‌های زیست محیطی خبر داد. در این بیانیه ادعا شده بود که بخش قابل توجهی از روند استخراج BTC در جهان به واسطه‌ی سوخت‌های فسیلی به ویژه ذغال سنگ انجام می‌شود.

به هر حال، پس از پست توییتری ایلان ماسک، بازار بیت کوین یک روند صعودی نسبتاً قابل توجه را آغاز کرد و قیمت هر واحد BTC به سطوح ۳۹ هزار دلاری بازگشت.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های تام لی چیست؟ آیا صنعت رمزارزها باید تاثیرپذیری از صحبت‌های افراد شناخته شده را کنار گذاشته و به بلوغ کامل برسد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا