اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

دلیل اصلی تغییرات قیمت بیت‌کوین انتظارات نادرست سرمایه‌گذاران است

مدیر‌عامل BitPay عقیده دارد که موارد استفاده‌ی واقعی این رمزارز تنها مسئولیت بخش کوچکی از قیمت‌ فعلی آن را بر عهده دارد

نکات برگزیده مطلب
  • استفن پیر(Stephen Pair) مدیرعامل پلت‌فرم BitPay در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که اصلی‌ترین دلیل قیمت فعلی بیت‌کوین پیش‌بینی‌های نادرست و خرید بیت‌کوین به امید بالا رفتن قیمت است و تنها بخش کوچکی از این تغییرات مربوط به کاربرد‌های رمزارز بیت‌کوین است. او در ادامه توضیح داد که این گمانه‌زنی‌ها به نوعی دیدگاه کلی سرمایه‌گذاران نسبت به صنعت رمزارزی هستند و پلت‌فرم BitPay قصد دارد طی سه تا پنج سال آینده این وضعیت را تغییر دهد.

 

استفن پیر(Stephen Pair) مدیرعامل پلت‌فرم BitPay به تازگی اعلام نموده که پیش‌بینی‌های انجام شده و گمانه‌زنی نادرست در رابطه با افزایش قیمت، یکی از دلایل اصلی قیمت فعلی بیت‌کوین است، در حالی که کاربرد‌های واقعی این رمزارز تنها مسئولیت بخش کوچکی از قیمت‌ آن را بر عهده دارد. وی در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام نموده که پلت‌فرم BitPay قصد دارد طی چند سال آینده این وضعیت را تغییر دهد.

او در ادامه اظهار داشت:

جزء مهم از قیمت یک رمزارز، قطعا گمانه‌زنی‌(پیش‌بینی افزایش قیمت و خرید از روی عدم آگاهی) است. این گمانه‌زنی‌ها به نوعی دیدگاه و نظر سرمایه‌گذاران در مورد میزان استفاده و پذیرش این تکنولوژی در آینده است. تنها جزء کوچکی از قیمت بیت‌کوین مربوط به استفاده‌ و کاربردی بودن آن است، و این همان بخشی است که BitPay‌ بر روی آن تمرکز خواهد کرد؛ استفاده از پلت‌فرم و ارائه‌ی محصولات به مشتریانی که ارزش واقعی را یافته‌اند. Stephen Pair

پیش‌بینی برای غلبه‌ی پرداخت‌های بلاک‌چینی

آقای پیر در ادامه توضیح داد که BitPay معتقد است فراگیر شدن بیت‌کوین و دیگر رمزارزها کلید اصلی تغییرات قیمت در آینده است و به طور کلی BitPay بر روی ایجاد زیرساخت‌های پشتیبانی تمرکز کرده است تا این امر را ممکن سازد. زمانی که یکی از میزبانان این مصاحبه از او در رابطه با تاثیر ETFبیت‌کوین بر روی قیمت دارایی‌های رمزارزی سوال کرد، وی پاسخ داد به غیر از تصویب ETF و راه‌اندازی آن، عوامل و کاتالیزور‌های زیادی برای بیت‌کوین وجود دارد که باعث شوند قیمت این رمزارز باز هم به سطوح ارزش اواخر سال ۲۰۱۷ بازگردد.

نمودار تغییرات قیمت بیت‌کوین طی یک سال گذشته

وی معتقد است که با افزایش میزان فراگیری جهانی رمزارزها به عنوان یک روش پرداختی و استفاده‌ی مردم از این تکنولوژی در پرداخت‌های روزمره، طی چند سال آینده حجم مبادلات BitPay از سالانه ۱ میلیارد دلار به ۱۰ یا حتی ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. براساس گفته‌های او، زمانی که این اتفاق رخ دهد احتمالا قیمت بیت‌کوین در مقایسه با ماه دسامبر گذشته، به مقادیر قابل توجهی دست خواهد یافت.

آقای پیر در ادامه اظهار داشت که در آینده‌ای نه چندان دور میزان پذیرش تکنولوژی بلاک‌چین از صنعت رمزارزی فراتر خواهد رفت و این تکنولوژی به عنوان یک سبک پایگاه داده‌ی پیش‌فرض مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی در ادامه گفت که طی سه تا پنج ساله آینده، کاربران قادر خواهند بود به یک رستوران یا خرده فروشی رفته و انتظار داشته باشند که در آن مکان از پرداخت‌های بلاک‌چینی پشتیبانی شود.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که این روند از بیت‌کوین فراتر خواهد رفت زیرا به صورت صعودی تعداد دارایی‌های بلاک‌چینی که به عنوان یک ابزار ذخیره و انتقال ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حال افزایش است.

وی در ادامه توضیح داد:

Stephen Pair

هدف نهایی ما در BitPay این است که بیشتر دارایی‌های دیجیتال بر روی بلاک‌چین صادر شده و پرداخت‌های نیز بر روی بلاک‌چین انجام بگیرند. ما در حال ساخت یک پلت‌فرم برای آینده هستیم. به یاد داشته باشید که این امر تنها به رمزارز بیت‌کوین و یا توکن‌های خاصی که امروز در بازار می‌بینیم مربوط نمی‌شود؛ هدف ما این است که حتی ارزهای فیات مثل دلار و یورو نیز بر روی بلاک‌چین صادر شوند. بنابراین ما فقط در رابطه با پرداخت‌های مربوط به بیت‌کوین حرف نمی‌زنیم، بلکه در رابطه با انجام پرداخت‌های بلاک‌چینی صحبت می‌کنیم. ما در مورد تمام دارایی‌های دیجیتالی صحبت می‌کنیم که می‌توان از آن‌ها برای انجام فرایند پرداخت استفاده کرد.

Stephen Pair

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای استفن پیر چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا