اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

استاندارد‌های جهانی صنعت رمزارزی در راه‌اند

رئیس FATF اعلام کرد که در اکتبر سال جاری استاندارد‌های ضد پولشویی اجرایی می‌شوند

نکات برگزیده مطلب
  • مارشال بلینگزلا به عنوان رئیس کارگروه مبارزه با جرائم مالی(FATF) در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام کرده است که تا پایان ماه اکتبر سال جاری استاندارد‌های جهانی صنعت رمزارزی به صورت عمومی ارئه می‌شوند.

مارشال بلینگزلا(Marshall Billingslea) رئیس کارگروه مبارزه با جرائم مالی(FATF) اعلام کرد که یک استاندارد جهانی برای مبارزه با فرایند‌های پولشویی در صنعت رمزارزی در حال نهایی شدن است.

طی مصاحبه‌ی آقای بلینگزلا وی اظهار داشت که وی آینده خوش بین است که طی ماه استاندارد جهانی مبارزه با پولشویی نهادینه شود، یعنی زمانی که FATF جلسه‌ی عمومی خود را برگزار خواهد کرد و طی آن در رابطه با تمام شکاف‌ها مالی پیش‌روی کشور‌های مختلف و بررسی این مورد که کدام پیشنهادات استاندارد‌سازی مربوط به دارایی دیجیتال نیاز به بروز رسانی دارد، این اتفاق رخ خواهد داد.

وی در مصاحبه‌ی خود اعلام کرد:

ضروری است تا یک مجموعه‌ی جهانی از استاندارد‌هایی را ایجاد کنیم که به شیوه‌ی یکسان اعمال می‌شوند.Marshall Billingslea

طی چند ماه گذشته، پس از آنکه کشور‌های عضو گروه G20 خواستار تسریع در روند تقویت ایجاد «توافق میان ملل مختلف» به عنوان یک مورد ضروری بودند، این کارگروه به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است.

در حال حاضر آقای بلینگزلا اعلام کرده که قوانین و استاندارد‌های موجود مرتبط با ارزهای مجازی و دارایی‌های دیجیتال به نوعی «بسیار پراکنده، پر نقص و جسته گریخته» هستند که باعث ایجاد آسیب‌پذیری بسیار جدی برای سیستم‌های مالی دولتی و بین‌المللی شده است.

G20

 در گردهمایی ماه جولای گروه G20 تصمیم گرفت تا پایان ماه اکتبر سال جاری برای اعلام هرگونه ارزیابی صنعت رمزارزی صبر کند. کارگروه FATF اعلام کرده است که این گردهمایی در آرژانتین برگزار شده و طی آن توافق شده است که ابتدا نتایج حاصل از بازنگری استاندارد‌های ضدپولشویی(AML) و ضد تامین مالی تروریسم(CTF) مورد بررسی و تجدید نظر قرار بگیرند.

گروه G20 در مصاحبه‌ای در ماه جولای اعلام کرد:

ما الزمات پذیرفته شده در ماه مارس را که در مورد اجرای استاندارد‌های FATF بوده است را بار دیگر تصریح می‌کنیم و از کارگروه FATF می‌خواهیم تا قبل از اوکتبر ۲۰۱۸ در مورد نحوه‌ی بکارگیری این استاندارد‌ها در صنعت دارایی‌های دیجیتال، تصمیم‌گیری کند.G20

انتظار می‌رود که این کارگروه روش‌های پیش رو را مورد بررسی قرار دهد و در ادامه پس از موافق با این قوانین جدید، یک زمانبندی مناسب در رابطه با تاریخ اجرای آن‌ها، ارائه کند.

گرچه بانک مرکزی جهانی در رابطه با ارزهای دیجیتال قانون‌گذاری انجام نمی‌دهد، اما روش ذخیره‌سازی دیجیتالی این ارزها به مالکان آن این فرصت را می‌دهد که ناشناخته باقی بمانند. این ویژگی باعث می‌شود که اتهام استفاده در فعالیت‌های غیرقانونی از جمله تامین مالی تروریسم و خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه، و همچنین تبدیل آن‌ها به یک هدف مناسب برای هکر‌ها، در مقابل رمزارزها قرار بگیرد.

با این حال، آقای بلینگزلا گفت که با وجود خطراتی همیشه همراه با صنعت رمزارزی حضور دارد، رمزارزها «یک فرصت عالی» را به ما ارائه می‌دهند. وی به عنوان رئیس FATF در رابطه با قانون‌گذاری این صنعت افزود:

شما نمی‌توانید بیش از حد در یک یا چند جهت فشار وارد کنین، زیرا بلاک‌چین به تکامل خود ادامه خواهد داد.Marshall Billingslea

نظر شما در رابطه با گفته‌های رئیس FATF چیست؟ این استاندارد‌های چه تاثیری بر صنعت رمزارزی خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptovest

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

یک نظر

  1. به هر حال ناشناس بودن یک ویژگی شبکه های بلاک چین هستند زمانی که بحث تروریسم و شناسایی مبدا و مقصد تراکنش مطرح می شود بحث سیاست هم مطرح میشود که این با اصلا آزادی در بلاک چین مغایرت دارد. اینکه مردم ایران تروریست هستند یا نه ؟ از نظر برخی کشور ها مثل آمریکا هستند خوب پس همه حساب هاشون رو تو بلاک چین باید بست !!!!
    این مسئله مهمترین مانع رشد شبکه های بلاک چین هستش که فقط راه حل صفر و یکی داره به نظرم

دکمه بازگشت به بالا