اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

SEC اختیاری برای تصمیم‌گیری در زمینه ETF بیت‌کوین ندارد

یکی از اعضای SEC اعتقاد دارد این آژانس در این زمینه پا را از محدوده‌ی خود فراتر گذاشته است

نکات برگزیده مطلب
  • یک عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا‌(SEC) اعلام کرد که این آژانس در رد ETF بیت‌کوین بر اساس دارایی پایه از محدوده‌ی خود پا را فراتر گذاشته است. او معتقد است که نقش SEC تنها درنظر گرفتن مارکت برای ETF است و نه براساس دارایی پایه.

SEC در بررسی دارایی‌های پایه صلاحیت ندارد

در پی تصمیم اخیر SEC در رد تغییر پیشنهادی در قانون برای ETF بیت‌کوین، یکی از اعضای کمیسیون SEC، خانم هستر پیرس(Hester Peirce) روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با Cnbc نظر خود را اعلام کرد. او توضیح داد که این آژانس در زمانی که برای تصویب تغییرات پیشنهادی در قانون برای ETF تصمیم‌گیری می‌کند، هیچ صلاحیتی در بررسی دارایی‌های پایه را ندارد.

در حالی که پیرس رای موافق داد، سه عضو دیگر برخلاف آن رای دادند. او توضیح داد که همکارانش ذکر کردند که «برای آن تصمیم دلایل متعددی وجود داشت و بویژه فکر می‌کنم آن‌ها از دید دارایی پایه به آن نگاه کردند، در مورد موضوع بیت‌کوین آن‌ها نگرانی‌‌ را در مورد مارکت این محصول پایه افزایش دادند.» او اظهار داشت:

محدوده‌ای که قانون به ما اجازه داده خارج شده‌اند و درحقیقت ما باید بجای مارکت‌های پایه‌ی بیت‌کوین بر روی مارکتی که محصولات قابل معامله در بورس در آن معادله می‌شوند تمرکز کنیم. Hester Peirce

 

در طول مصاحبه، از او پرسیده شد:«یکی از نگرانی‌های شما (SEC) دستکاری قیمت بیت‌کوین به عنوان دارایی پایه، بوده و شما می‌گویید که SEC در بررسی دارایی پایه صلاحیت ندارد، آیا این درست است؟» او پاسخ داد «درست است.»

او سپس با دقت توضیح داد که، درست همانند دیگر دارایی‌های پایه همانند طلا یا نفت، «در حدود صلاحیت ما نیست که بررسی کنیم آن بازار‌ها واقعا چگونه کار می‌کنند. ما باید بر بازاری که اوراق بهادار در آن معامله می‌شوند تمرکز کنیم، که در این مورد محصولات قابل معامله در بورس هستند.»

رد ETF بیت‌کوین

با توجه به تصمیم اخیر SEC در رد ETF بیت‌کوین، پیرس اشاره کرد که همکارانش با تجزیه و تحلیل نتیجه‌گیری کردند که تغییر پیشنهادی در قانون، با قوانین بورس و اوراق بهادار منطبق نیست. پیرس توضیح می‌دهد:

موضع‌گیری من این است که در واقع تغییرات پیش از ما با قانون معاملات مطابقت داشت، هیچ دلیلی وجود ندارد که به این محصول اجازه‌ی پیشرفت و معامله در بورس را ندهیم، بنابراین من به آن اجازه‌ی حرکت رو به جلو را می‌دهم در صورتی که همکارانم معتقدند که نباید پیشروی رو به جلو داشته باشد. Hester Peirce

صندوق‌های سرمایه‌گذاری Vaneck/Solidx

درحال حاظر، SEC در نظر دارد تغییر پیشنهادی در قانون را که توسط Cboe BZX به منظور اضافه کردن و مبادله‌ی سهام‌های بیت‌کوینSolidx  که توسط Vaneck Solidx Bitcoin Trust منتشر شده است را بررسی نماید. این تغییر پیشنهادی در قانون، 2 جولای به منظور کسب نظرات در دفتر ثبت فدرال، منتشر شد.

پیرس توضیح می‌دهد که اعضاء SEC برای این تغییر در قانون تصمیم‌گیری می‌نمایند. آن‌ها باید در مدت 45 روز پس از تاریخ انتشار در دفتر ثبت فدرال، اقدام به تصمیم‌گیری کنند. با این وجود، آژانس و یا بورس می‌تواند این زمان را برای مدت 45 روز نیز مجددا تمدید نماید.

بعلاوه، SEC ممکن است «اقدامات لازم را برای تایید و یا رد پیشنهاد ارائه شده انجام دهد، در این صورت به منظور اتخاذ تصمیم نهایی، برگزاری کمیسیون ضروری است. که نباید بیش ‌از 240 روز پس از انتشار پیشنهاد در دفتر ثبت فدرال، طول بکشد.» آژانس نوشت:

اگر کمیسیون نتواند در تاریخ مقرر تصمیم‌گیری نهایی را در تغییر پیشنهادی در قانون اتخاذ نماید، فرض می‌شود که تغییر پیشنهادی در قانون با استناد به قوانین صرافی‌ها، توسط کمیسیون تصویب شده است. SEC

 

شما در مورد دیدگاه SEC به بیت‌کوین و دخالت‌های آن چطور فکر می‌کنید؟ نظر خود را بصورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا