اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکت ماینینگ HashFlare به ارائه‌ی سرویس‌های ماینینگ الگوریتم SHA-256 پایان داد

این کمپانی به دلیل افزایش سختی شبکه و کاهش سود سخت‌افزار‌های ماینینگ، این تصمیم را گرفت

نکات برگزیده مطلب
  • طی روزهای گذشته، شرکت ارائه دهنده‌ی سرویس‌های ماینینگ ابری HashFlare اعلام کرده است که به دلیل افزایش سختی شبکه و نوسانات بازار، میزان سوددهی ماینینگ در الگوریتم SHA-256 عملا به صفر رسیده است و این کمپانی قصد دارد تمام سخت‌افزار‌های مربوط به این الگوریتم را خاموش کرده و سرویس‌های مربوطه را لغو کند.

HashFlare به عنوان یک پلت‌فرم ابری ارائه دهنده‌ی سرویس‌های ماینینگ، روز گذشته ۲۰ام جولای اعلام کرد به دلیل افزایش سختی شبکه و کاهش درآمد تمامی سرویس‌های ماینینگ خود را متوقف کرده است و سخت‌افزار‌های مربوط به ماین الگوریتم SHA-256 را نیز خاموش خواهد کرد.

HashFlare یک پلت‌فرم ماینین رمزارز به صورت ابری است که در سال ۲۰۱۳ فعالیت‌های خود را آغاز کرد. ماین ابری نوعی سیستم از که در آن کاربران می‌توانند در ازای پرداخت مقداری پول قدرت هش سخت‌افزار‌های شرکت میزبان ارائه دهنده‌ی سرویس‌ را در اختیار داشته باشند. مابقی موارد از جمله تنظیم سخت‌افزارها، نگهداری و انتخاب بهترین و کارآمد‌ترین استخر ماینینگ، همگی برعهده‌ی شرکت ارائه دهنده‌ی این سرویس‌ها خواهد بود.

براساس گزارشات منتشر شده از سوی HashFlare تصمیم قطع ارائه خدمات فعلی به دلیل کاهش درآمد ناشی افزایش سختی شبکه و نوسانات بازار بوده است. این پلت‌فرم اعلام کرده که طی یک ماه گذشته، میزان استخراج رمزارز در قرارداد‌ها بسیار پایین‌تر از هزینه‌ی سرویس‌ها بوده است که این امر منجر به صفر شدن درآمد و حساب کاربران شده است. این کمپانی اعلام کرد که تا روز ۱۸ام جولای پرداخت به کاربران بسیار پایین‌تر از هزینه‌های نگهداری برای ۲۸ روز متوالی بوده است. این کمپانی توضیح داد:

ما تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات روز افزون انجام داده‌ایم، برای مثال ما انواع مختلفی از راه‌حل‌های فنی را مطرح کردیم که به ما اجازه می‌داد تا هزینه‌های مربوط به تعمیر، نگهداری و برق را کاهش دهیم. با این وجود، همانطور که استخراج بیت‌کوین سودآوری خود را از دست می‌دهد، ما در روز ۱۸ جولای ۲۰۱۸ به این نتیجه رسیدیم که مجبور هستیم تجهیزات مربوط به الگوریتم SHA را غیرفعال کنیم، و امروز ۲۰ جولای ۲۰۱۸، ما تمامی سرویس‌های مربوط به قرارداد‌های الگوریتم SHA-256 را نیز لغو کرده‌ایم.

HashFlare Cloud Mining

روز گذشته HashFlare اعلام کرده بود که کاربران باید روند تایید هویت خود را کامل انجام دهند تا از پذیرش استاندارد‌های شناخت مشتری(Know Your Customer یا KYC) و ضد پولشویی(anti-money laundering) اطمینان حاصل شود. این کمپانی اعلام کرده بود که کاربران تایید شده می‌توانند میزان محدودیت برداشت سرمایه‌ روزانه و ماهیانه‌ی خود را افزایش دهند.

TSMCروز گذشته کمپانی Taiwan Semiconductor Manufacturing Co یا TSMC میزان پیش‌بینی درآمد سالانه و هزینه‌های تخمینی خود را به دلیل کاهش رشد و کاهش تقاضا در صنعت ماینینگ رمزارزها، کاهش داد. کمپانی بزرگ TSMC که برای کمپانی‌ها قدرتمندی همچون Nvidia، Apple و Qualcomm Inc تراشه‌های محاسباتی تولید می‌کند، پیش‌بینی کرده که درآمد امسالش بین ۷ تا ۱۰ درصد کاهش خواهد داشت.

نظر شما در رابطه با عدم ادامه‌‌ی فعالیت‌های HashFlare در الگوریتم SHA-256 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا