اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

افزایش حجم مبادله‌ی قرارداد‌های آتی بیت‌کوین در Cboe و CME

آمار نشان می‌دهد که میزان فروش قرارداد‌های آتی بیت‌کوین در این دو شرکت به صورت ناگهانی افزایش یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • با وجود رکود در بازار رمزارزها و بیت‌کوین به نظر می‌رسد طی سه ماهه‌ی گذشته میزان فروش قرداد‌های آتی بیت‌کوین در Cboe و CME Group به شکل چشمگیری افزایش یافته است و رکورد جدید به ثبت رسیده است. با این حال این دو کمپانی منتظر دستورالعمل‌های مربوط به ETF بیت‌کوین از سوی SEC و تاثیرات آن بر بازار هستند.

ثبات در افزایش قرارداد‌های آتی بیت‌کوین

قیمت رمزارزها طی سه‌ماهه‌ی اول و دوم سال ۲۰۱۸ عمدتا نزولی و روبه کاهش بوده است اما شایعاتی در فضای مجازی وجود دارد که شرکت‌های سازمانی در سرمایه‌گذاری و نگه‌داری رمزارزها علاقه‌‌ای عجیب پیدا کرده‌اند و سرعت همه‌گیر شدن این علاقه‌ بین دولت‌های مختلف رو به افزایش است. با وجود اینکه گرایش ارزش در بازار نزولی است، فروش قرارداد‌های آتی توسط کمپانی‌های Cboe و CME Group به شکل چشم‌گیری طی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

در روز ۱۲ام جولای حدود ۱۱۹۹ قرارداد ثبت شده است و این تعداد برای ماه آگوست در حال افزایش است. کمپانی Cboe گزارش داده است که در روز چیزی بین ۲۵۰۰ تا ۱۸ هزار قرارداد آتی بیت‌کوین(bitcoinfutures contract) بفروش می‌رساند.

تعداد قرارداد‌های CME Group

تعداد قرارداد‌های فروخته شده توسط CME Group نیز همیشه از تعداد فروش Cboe کمتر بوده است اما حجم مبادله‌ی قرارداد‌های صورت گرفته بر روی پلت‌فرم Globex نیز یه جهش صعودی را نشان می‌دهد. تا به امروز CME توانسته ۲۶۳۴ قرار داد را برای ماه جولای بفروش برساند و آمار‌ها برای ماه‌های آگوست و سپتامبر نیز یک افزایش کلی را نشان می‌دهند.

تعداد قرارداد‌های CME Group به رقم ۶۷۳۹ فروش برای ۵ام جولای رسیده است که این رقم یک رکورد در فروش بازار مشتقات بیت‌کوین برای CME محسوب می‌شود. با این حال این رقم به ۱۸ هزار فروش ۲۵ام آپریل برای شرکت Cboe فاصله‌ی زیادی دارد. با وجود این روند ثابت افزایش میزان سرمایه‌گذاری در محصولات آتی مرتبط با بیت‌کوین، کمپانی Cboe امیدوار است که بازار مشتقات مسیر ورود به بیت‌کوینETF را هموار سازد.

آیا بازار قرارداد‌های آتی تحت تاثیر تصمیمات SEC قرار خواهد گرفت؟

روز ۹ جولای کمپانی Cboe اعلام کرد که درخواستی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) گزارش کرده است که طی آن بتواند ETFهای مبتنی بر بیت‌کوین را که توسط Vaneck Solidx پشتیبانی می‌شوند را بفروش برساند.

SEC نیز به دنبال بررسی افکار عمومی حول درخواست ETF است تا بتواند تصمیم خود را در مورد این که آیا ETF بیت‌کوین را تایید خواهند کرد یا خیر، به صورت عمومی اعلام کند. از آنجایی که اولین باز این گزارش در روز دوشنبه منتشر شده است، SEC عنوان نموده که سرنوشت ETF در روز ۱۰ام آگوست تعیین خواهد شد.

جان ون‌‌اک(Jan van Eck) مدیرعامل کمپانی Vaneck طی هفته‌ی جاری توضیح داد که:

 ما معتقد هستیم که در مجموع چیزی را ایجاد خواهیم کرد که ممکن است بهتر از سایر سازه‌هایی باشد که در حال حاضر راه خود را از میان فرایند‌های نظارتی طی می‌کنند. یک ETFبیت‌کوین که بصورت فیزیکی پشتیبانی می‌شود و به درستی ساخته شده است، به گونه‌ای طراحی شده که بتواند به قیمت بیت‌کوین برسد و شرکت بیمه از سهامداران در برابر ریسک عملیاتی منابع و نگهداری بیت‌کوین نیز محافظت خواهد کرد.

Jan van Eck

SEC همچنین ممکن است تا به بررسی چگونگی بازار فعلی قرارداد‌های آتی بیت‌کوین بپردازد و از عدم وجود هرگونه مشکل در زمان راه‌اندازی این محصولات و مشتقات اطمینان حاصل کند. با وجود افزایش چشمگیر در حجم مبادلات بیت‌کوین آتی، اقدامات زیادی در رابطه با قانون‌گذاری این بازار‌ها صورت گرفته است و به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران نیز به اینگونه محصولات علاقه‌ی ویژه‌ای نشان داده است. برخی معتقد هستند که ETF بیت‌کوین نیز از همین روند پیروی خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با افزایش ناگهانی در فروش این قرارداد‌ها چیست؟ تصمیمات SEC چگونه می‌تواند بر روند عرضه‌ی ETF بیت‌کوین تاثیرگذاری باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا