اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مصادره‌ی ۱/۵ میلیون دلار رمزارز در چین

پلیس این کشور شش نفر را به دلیل مبادرت به قبول رمزارزها در سایت شرط‌بندی دستگیر کرد

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات منتشر شده در خبرگزاری محلی Xinhua، پلیس این کشور شش نفر از افراد مرتبط به یک پلت‌فرم شرط‌بندی فوتبالی را که به صورت غیرقانونی اقدام به دریافت‌ رمزارزهایی همچون بیت‌کوین، لایت‌کوین و اتریوم کرده‌اند را بازداشت و حدود ۱/۵ میلیون دلار رمزارز را مصادره کرده است.

در روز چهارشنبه آژانس خبرگزاری چینی Xinhua گزارش داد که پلیس این کشور بیش‌ از ۱/۵ میلیون دلار رمزارز را طی دستگیری شش نفر از مدیران سایت‌های شرط‌بندی فوتبالی بدست آورده است. طبق این گزارش مقامات استان گوانگدونگ چین در ابتدای ماه می یک پلت‌فرم شرط‌بندی بدون نام را شناسایی کردند که رمزارزهای بزرگی همچون بیت‌کوین، لایت‌کوین و اتریوم را به عنوان یکی از روش‌های پرداختی قبول می‌کرده است. پس از مدت کوتاهی تحقیقات در رابطه با این موضوع شروع شد.

پس از مدت کوتاهی پلیس چین کشف کرد که این پلت‌فرم یک پلت‌فرم شرط‌بندی سنتی است که قابلیت دریافت و توزیع رمزارز نیز به آن افزوده شده است.  همچنین کشف شد که مقر اصلی این پلت‌فرم خارج از چین قرار دارد و طبق بیان خبرگزاری Xinhua مدیران آن توانسته‌اند از “نقض‌های نظارتی” برای کسب درآمد و سود کلان استفاده کنند.

تخمین زده می‌شود که حدود ۳۳۳ هزار کاربر طی هشت ماه گذشته از این سایت استفاده کرده‌اند و چیزی در حدود ۱/۵ میلیارد دلار درآمد تقریبی این پلت‌فرم بوده است.

پلیس چین حدود ۱/۵ میلیون دلار رمزارز را در کنار شش نفر از افراد مظنون به همکاری برای برگزاری این وب‌سایت دستگیر کرده است. پلیس همچنین توانسته از حساب‌های بانکی مرتبط با این افراد نیز حدود ۷۵۰ هزار دلار پول مصادره کند.

نیروی ضربتی مسئول این شناسایی و اجرای طرح سرکوب این پلت‌فرم قصد دارد به صورت بسیار جدی بر روی فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با شرط‌بندی تمرکز کند. فعالیت‌های شرط‌بندی در داخل چین غیرقانونی محسوب نمی‌شوند اما پلت‌فرم‌های ارائه دهنده‌ی این سرویس باید به دولت معرفی شده و بصورت رسمی فعالیت کنند.

مقامات چینی در ماه سمپتامبر سال ۲۰۱۷ نیز با اعمال ممنوعیت برای ICOها شروع به یک سرکوب بزرگ در مبادله‌های مربوط به صنعت رمزارزها کردند. در طی چند ماه پس از این اعلام، تمامی صرافی‌های رمزارزی داخل این کشور مجبور به توقف فعالیت‌های خود و انتقال به خارج کشور شدند.

خبرگزاری بلومبرگ(Bloomberg) اوایل هفته‌ی جاری گزارش داد که:

به نظر می‌رسد که این سرکوب اعمال شده بر روی صنعت رمزارزها توسط دولت چین موفقیت آمیز واقع شده است. مبادله‌ی مستقیم یوآن(ارز ملی چیت) و بیت‌کوین به کمتر از ۱ درصد از حجم مبادلات جهانی رسیده است.

Bloomberg

نظر شما در رابطه با خروج صرافی‌ها از کشور چین و حمله به این صنعت در این کشور چیست؟ آیا اینگونه سخت‌گیری‌ها در یکی از پرجمعیت‌ترین کشور‌های جهان باعث اثر منفی در صنعت رمزارز‌ها نمی‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
FinanceMagnates

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا