اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پیش‌بینی قیمت ۲۵۰۰ دلاری برای بیت‌کوین

محققان و کارشناسان بر این باورند که تصحیح قیمت بیت‌کوین می‌تواند حتی بیشتر از این باشد اما در دراز مدت افزایش قیمت در پیش خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • در این روزها که بیت‌کوین سعی می‌کند تا قیمت خود را بالاتر از ۶ هزار دلار نگه دارد، محققان و کارشناسان عقیده دارند که ممکن است قیمت این رمزارز حتی به کمتر از ۲۵۰۰ دلار نیز برسد اما اصلا جای نگرانی نیست چونکه بیت‌کوین در دراز مدت به افزایش قابل توجهی دست خواهد یافت.

به تازگی چندین تحلیل‌گر و متخصص در رابطه با تحرکات اخیر بیت‌کوین و آینده‌ی اولین و مهم‌ترین رمزارزها جهان اظهار نظر و ارزیابی کرده‌اند.

یکی از این تحلیل‌گران لوئیس کارانزا(Luis Carranza) بنیانگذار گرد‌همایی London Fintech Week به خبرگزاری Express.co.Uk گفته است که با وجود رسیدن قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین حد ممکن طی سال جاری، باز‌ هم دلایل زیادی وجود دارد که این رمزارز در بلند مدت به قیمت‌های بسیار بالا‌تری برسد. وی توضیح داد:

صنعت رمزنگاری غیرقابل پیش‌بینی است. سقوط و سعود‌های بسیار زیاد و بزرگی در این صنعت رخ داده است. شاید ۴۵۰۰ دلار برای بیت‌کوین پایین‌ترین قیمت به نظر برسد اما هیچ‌ چیز نمی‌تواند از رسیدن ارزش این رمزارز به ۲۵۰۰ دلار جلوگیری کند(به عبارتی حتی می‌تواند پایین‌تر از قیمت‌های کنونی برسد). به همین ترتیب با روند معروف‌ شدن و همه‌گیر شدن نیز قیمت‌ رمزارزها افزایش خواهد یافت. حتی اگر قیمت بیت‌کوین به هزار دلار برسد هم هیچ مانعی برای بازگشت به ۱۴ هزار دلار سد راه این رمزارز نخواهد شد.

Luis Carranza

به نظر کارازان این معضلات فعلی که گریبان‌گیر صنعت رمزارز‌ها شده‌اند یکی از ضروریات رسیدن به رشد و افزایش قیمت هستند، و این صنعت باید با تحمل اینگونه مسائل از پول‌های احمقانه به پول‌های هوشمندانه‌تر کوچ کند. وی خاطر نشان کرد:

چالش‌های پیش‌روی این صنعت برای سال ۲۰۱۸ شامل قانون‌گذاری و بلوغ بازار است، با هرچه بزرگ‌تر شدن این صنعت، رمزنگاری نیز به یک بازی بزرگ‌ سالانه (صنعتی حرفه‌ای که تنها اشخاص متخصص و دارای هوش مالی در آن شرکت خواهند کرد) تبدیل خواهد شد.

Luis Carranza

نمودار تغییرات قیمت بیت‌کوین از زمان شروع فعالیت‌هایش تا کنون

خانه‌ی خود نفروشید تا در این صنعت سرمایه‌گذاری کنید!

گوین پانو(Gavin Pannu) به عنوان تحلیلگر بازار و معاون بازرگانی در آکادمی تجاری لندن(LAT) با این موضوع که قانون‌گذاری یکی از کلید‌های اصلی بازار برای رسیدن به یک افزایش قیمت چشمگیر است، موافق است و توضیح داده است که:

بانک‌های مرکزی طی افزایش قیمت صنعت رمزارزی ساکت بودند، و مشغول بررسی و تحقیق بودند، سپس نقشه‌ی راه‌ها توسط قانون‌گذاران و کارشناسان این صنعت منتشر شدند که نتیجه‌ی آن پیش‌بینی چشم‌اندازی خوش بینانه برای بانک‌های مرکزی بود. قانون‌گذاری رمزارزها می‌تواند موجب از بین‌ رفتن نگرانی‌های سرمایه‌گذاران شود.

Gavin Pannu

با در نظر گرفتن این سوال که برای همه پیش آمده که آیا بیت‌کوین به پایین‌ترین حد رسیده یا خیر، پاننو اعتماد به نفس کمتری دارد و اعلام کرده است که:

نوسانات بیت‌کوین در حال حاضر به پایین‌ترین سطح طی یک سال گذشته رسیده است اما در مقایسه با یک دارایی حباب مانند که در مقایسه پس از یک افزایش چشم‌گیر به یک تصحیح قیمت بزرگ رسیده است، این قیمت‌ها لزوما پایین‌ترین سطح ممکن نیستند(می‌توانند کمتر شوند). رمزارزها هنوز یک دارایی در ظهور هستند که برای رسیدن به همه‌گیری و بلوغ به قدم‌های مهم‌تری نیاز دارند تا حرکت به سمت افزایش قیمت را تجربه کنند. این موضوع که قیمت بیت‌کوین طی یک ماه حدود ۱۹/۸۸ درصد از ارزش خود را از دست داده، برای سرمایه‌گذاران به یک نگرانی تبدیل شده است. باید در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری خوب باید با مدیریت ریسک همراه باشد و همانطور که یک ضرب و مثل قدیمی می‌گوید، خانه‌ی خودت را در این سرمایه‌گذاری ریسکی قرار نده.

Gavin Pannu

در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت‌کوین حدود ۶ هزار دلار است و از نوسانات مکرر رنج می‌برد. تمامی نشانه‌ها یک روند پایدار نوسانی و حتی کاهش قیمت را نشان می‌دهند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های این محققان چیست؟ آیا این کاهش قیمت‌ها تنها نشان‌دهنده‌ی یک افزایش قیمت چشم‌گیر در آینده می‌باشد و یا بازار به سطح قیمت واقعی خود رسیده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا