اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

السالوادور آتشفشان‌هایش را برای استخراج بیت کوین مهار خواهد کرد!

رئیس جمهور السالوادور در توییتی اعلام کرد که به رئیس شرکت تولید انرژی الکتریکی لاجیو(LaGeo) دستور داده است تا بستر مورد نیاز برای استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی زمین گرمایی را فرآهم کند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که کشور چین رویکرد مقابله با مبادلات رمزارز و صنعت استخراج بیت کوین را در پیش گرفته است، السالوادور کاملاً رویکرد متفاوتی را نسبت به چین در پیش گرفته است. پس از تصویب قانون به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز رسمی در این کشور، رئیس جمهور السالوادور از صدور دستور جدیدی به رئیس شرکت تولید برق السالوادور برای فرآهم ساختن زمینه استخراج بیت کوین با استفاده از منابع پاک زمین گرمایی را صادر کرده است.

استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی زمین‌گرمایی آتشفشان‌های فعال در السالوادور

نایب بوکله(Nayib Bukele)؛ رئیس جمهور السالوادور پس از اعلام خبر رای مثبت مجلس این کشور برای لایحه‌ی به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی در این کشور، از برنامه‌ی خود برای توسعه‌ی به صنعت استخراج رمزارز رونمایی کرد. وی اعلام کرد که به شرکت تولید انرژی الکتریکی لاجیو(LaGeo) دستور داده است تا بستر لازم برای استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی پاک، کاملا تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست از آتشفشان‌های فعال در این کشور را فرآهم کند.

نایب بوکله
من به رئیس شرکت برق لاجیو دستور داده ام طرحی را برای ایجاد تاسیسات استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی 100 پاک، ارزان، تجدید‌پذیر و بدون آلودگی حاصل از آتشفشان‌های ما ارائه کند. این طرح به سرعت تکمیل خواهد شد

قانون به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز در کشور السالوادور اخیراً توسط رئیس جمهور این کشور به مجلس ارائه شد و به سرعت با رای مثبت اکثریت نمایندگان این کشور به تصویب رسید.

السالوادور در مسیر درست گام برداشت

بر اساس قانون جدید السالوادور، بیت کوین به عنوان پول قانونی در این کشور شناخته شده و کسب و کارها ملزم به پذیرفتن آن هستند مگر در مناطقی روستایی زندگی کنند که به اینترنت دسترسی ندارند. بعلاوه سود عایدی سرمایه حاصل از خرید و فروش بیت کوین نیز از مالیات معاف شده است.

السالوادور قصد دارد صنعت استخراج بیت کوین را با استفاده از منابع انرژی پاک و تجدید پذیر راه‌اندازی کند. در این کشور بیش از 20 آتشفشان قرار گرفته که تعدادی از آن‌ها فعال هستند.  شرکت تولید انرژی الکتریکی لاجیو از انرژی زمین‌گرمایی برای تولید برق پاک و ارزان قیمت استفاده می‌کند.

استفاده از انرژی پاک زمین‌گرمایی برای استخراج بیت کوین ایده‌ی جدیدی محسوب نمی‌شود. شرکت جنسیس ماینینگ(Genesis Mining) هم‌اکنون در ایسلند از برق زمین گرمایی برای استخراج رمزارز استفاده می‌کند. در این روش حرارت ناشی از گرمای مواد مذاب زیر زمین برای تولید برق مهار می‌گردد.

یک چاه زمین گرمایی به‌تنهایی معادل یک سوم مصرف مجاز صنعت استخراج بیت کوین ایران برق تولید می‌کند

حرکت به سوی استخراج بیت کوین با استفاده از منابع انرژی پاک و تجدید‌پذیر برای صنعت استخراج بیت کوین نیز تحول مطلوبی محسوب می‌شود. امروزه بسیاری از مخالفان بیت کوین مصرف انرژی الکتریکی برای استخراج بیت کوین را بهانه‌ای برای مقابله با فعالان این حوزه قرار داده‌اند. به عنوان مثال شرکت تسلا استفاده از بیت کوین به عنوان ابزار پرداخت هزینه‌ی خودروهای برقی خود را به بهانه‌ی نگرانی‌های زیست محیطی متوقف کرده و چین نیز فعالیت ماینرها را مانعی برای دستیابی به اهداف کاهش آلودگی محیط زیستی ارزیابی کرده است.

رئیس جمهور السالوادور در توییت دیگری اعلام کرد که مهندسان این کشور چاه جدیدی را حفر کرده‌اند که به تنهایی می‌تواند 95 مگاوات انرژی پاک زمین گرمایی تولید کند(معادل یک سوم انرژی مورد استفاده در صنعت استخراج مجاز بیت کوین در ایران که 300 مگاوات گزارش شده است) وی از طراحی مرکز استخراج بیت کوین در اطراف آن خبر داده است.

نایب بوکله چاه زمین‌گرمایی
مهندسان ما به من اطلاع دادند که اخیراً چاه جدیدی را حفر کرده‌اند، این چاه می‌تواند تقریباً 95 مگاوات انرژی الکتریکی پاک از منابع زمین گرمایی تولید کند. آغاز طراحی مرکز استخراج بیت کوین در اطراف آن. چیزی که مشاهده می‌کنید بخار آب خالصی است که از چاه بیرون می‌آید.

نظر شما نسبت به استخراج بیت کوین با استفاده از منابع انرژی پاک زمین گرمایی در السالوادور چیست؟ آیا بزودی صنعت استخراج بیت کوین کاملاً بر استفاده از منابع انرژی الکتریکی پاک و تجدید‌پذیر متکی خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا