اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

همکاری Visa و IBM برای توسعه‌ی پلت‌فرم پرداختی

پلت‌فرم B2B Connect برای تسهیل پرداخت‌های بین‌المللی از تکنولوژی اتریوم استفاده خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی خدمات مالی ویزا اخیرا اعلام نموده که قصد دارد با همکاری کمپانی فناوری IBM سیستم جدید پرداخت‌های بین‌المللی خود را مبتنی بر تکنولوژی‌های اتریوم راه‌اندازی کند.

کمپانی ویزا(Visa ارئه دهنده‌ی خدمات مالی بین‌المللی) اخیرا اعلام کرده است که با کمپانی فناوری IBM همکاری کرده است تا بر روی انتشار تجاری پلت‌فرم پرداخت مالی جهانی مبتنی بر بلاک‌چین خود یعنی B2B Connect کار کنند.

انتظار می‌رود که این پلت‌فرم در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شود؛ کمپانی ویزا دارایی‌های اصلی خود (از جمله B2B Connct) را با پلت‌فرم اختصاصی IBM که با استفاده از تکنولوژی منبع باز اتریوم(Ethereum) ساخته شده، ادغام خواهد کرد.

قرار است که B2B Connect داده‌های حساس مانند اطلاعات مرتبط با مشتریان و شماره حساب کاربری آن‌ها را توکنیزه‌ کند. سپس این کار، B2B Connect شناسه‌های منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که کسب و کار‌های سراسر جهان می‌توانند برای تسهیل پرداخت‌های بین‌المللی خود از آن استفاده نمایند.

ویزا معتقد است که اکوسیستم دفاترکل توزیع شده(distributed ledger یا DLT) می‌تواند فرصت برای کلاهبرداری را در زمان انجام پرداز‌هاش مرتبط با پول‌های بین‌المللی کاهش دهد و به افرادی که از آن استفاده می‌کنند، شانس بیشتری برای حفظ و پیروی از مقررات جدید و قوانین دولتی اعطا می‌کند.

کمپانی ویزا که غول صادر کننده‌ی کارت‌های اعتباری جهان محسوب می‌شود، اعلام نموده که B2B Connect یک «شبکه‌ی مقیاس پذیر مجاز» است، اما آیا اینکه فناوری مذکور می‌تواند مقیاس‌پذیر است یا خیر، هنوز ثابت نشده است.

به یاد داشته باشید که اکثر شرکت‌ها هنوز نمی‌دانند که چگونه باید راه‌حل‌های بلاک‌چینی خود را مقیاس‌پذیر کنند.

همچنین شایان ذکر است که ویزا معمولا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های مالی جهان، همیشه مخالف بیت‌کوین بوده است، و همیشه بین سرعت انجام تراکنش در‌ این دو روش پرداختی(بیت‌کوین و ویزا) مقایسه انجام می‌شود و به نظر می‌رسد که این امر به این زودی پایان نمیابد.

نظر شما در رابطه با این پلت‌فرم جدید چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Thenextweb

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا