اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پلاگین انجام تراکنش بیت‌کوین برای Microsoft Excel

افزونه‌ی Neutrino پس از نصب بر روی Excel به کاربران اجازه‌ی انجام تراکنش از درون این نرم‌افزار را می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا یک مهندس نرم‌افزار به نام پیر روچارد توانسته یک افزونه(پلاگین) برای نرم‌افزار Microsoft Excel طراحی کند که می‌توان به واسطه‌ی آن و استفاده از شبکه‌ی صاعقه(Lightning Network)، تراکنش‌ بیت‌کوین انجام داد.

پیر روچارد(Pierre Rochard) مهندس نرم‌افزار و بنیانگذار Bitcoin Advisory، چند روز قبل با انتشار یک پست توییتری از توانایی‌های شبکه‌ی صاعقه(Lightning Network) صحبت کرده و توضیح داده است که چطور با توسعه‌ی یک افزونه(Plugin) برای نرم‌افزار Microsoft Excel، توانسته به واسطه‌ی این شبکه، انجام تراکنش بیت‌کوین را ممکن سازد.

این راه‌حل جدید Neutrino نامیده می‌شود و در حال حاضر برای LN یا به اصطلاح «light clients» تحت توسعه قرار دارد. Neutrino کاربران را قادر می‌سازد تا بدون راه‌اندازی یک گره‌ی(Node) کامل و با استفاده از این تکنولوژی تراکنش و پرداخت‌های خود را انجام دهند:

لازم به ذکر است که منظور از LND در پست توییتری مذکور  Lightning Network Daemon می‌باشد که نام این پروژه‌ بوده و اکنون در نسخه‌ی ۰/5 بتا قرار دارد.

این نوع توسعه‌ی تکنولوژی اهمیت ویژه‌ای برای آینده‌ی صنعت رمزارزی دارد، زیرا اینگونه موارد باعث تحریک کاربران و افزایش میزان پذیرش رمزارزها می‌شود و در نهایت رمزارزها را به عموم مردم که لزوما با انجام اینگونه عملیات‌ها آشنایی ندارند، معرفی خواهد کرد.

آقای پیر در رابطه با تعامل با کاربران تاکید کرد که هنوز در حال انجام آزمایشات مربوطه است زیرا این تکنولوژی هنوز هم تحت توسعه قرار دارد.

واکنش کاربران به این مورد نه تنها شگفت‌انگیز بود بلکه در برخی موارد حتی علاقه‌ی خود را به آن نشان دادند. تعداد زیادی از کاربران به آقای روچارد بابت این توسعه‌ی جدید تبریک گفته‌اند و تعداد دیگری نیز از او خواسته‌اند تا اطلاعات بیشتری در رابطه با پروژه‌ی خود منتشر کند. این کاربران همچنین خواسته‌اند که آقای روچارد توضیح بیشتری در مورد پتانسیل‌های این پیشرفت ارائه دهد و اعلام کند که آیا واقعا این پروژه می‌تواند همانند تصور آن‌ها در موارد زیادی مفید واقع شود یا خیر.

آقای روچارد در رابطه با توسعه‌ی این پروژه توضیح داد که در حال حاضر ۹۹/۹۹ درصد از کاربران حاضر در اکوسیستم مالی به نوعی با نرم‌افزار Microsoft Excel سروکار دارند و آن را تجربه کرده‌اند:

هنوز تاریخ مشخصی برای دسترسی عمومی به این پلاگین یا افزونه مشخص نشده است. با این حال آقای روچارد به کاربران اطمینان داد که این افزونه در حال حاضر عملا تکمیل شده و احتمالا انتشار عمومی آن در اواخر ماه جاری خواهد بود.

طبق گفته‌های آقای روچارد این افزونه منبع باز خواهد بود، بنابراین کاربران و دیگر توسعه‌دهندگان می‌توانند تغییرات و بهبود‌هایی در آن انجام دهند. به این ترتیب، این افزونه نیز به جمع تعداد زیادی نرم‌افزار تحت توسعه بر روی شبکه‌ی صاعقه افزوده خواهد شد. بازی‌ها و پلت‌فرم‌های مختلفی در حال حاضر بر روی این شبکه در حال انجام فعالیت هستند، اما از مهم‌ترین موارد می‌توان به پلت‌فرم‌های آنلاین micro-tasking و یا حتی دوچرخه‌های هوشمندی اشاره کرد که می‌توانند هزینه‌ی مسیر حرکت خود را به وسیله‌ی پرداخت بیت‌کوین از طریق شبکه‌ی صاعقه دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که شبکه‌ی صاعقه در روز ۱۴ام سپتامبر ۲۰۱۸ از نسخه‌ی ۰/۵ بتا LND رونمایی کرد.

نظر شما در رابطه با این افزونه چیست؟ این افزونه چه کاربرد‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا