اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

جمع‌آوری یک سوم رمزارز پایدار تتر از سطح بازار رمزارزی

این کار توسط خزانه‌داری تتر(USDT) و به منظور ایجاد «کمبود مصنوعی» و افزایش ارزش ایجاد شده است

نکات برگزیده مطلب
  • طی روز‌های گذشته خزانه‌ی تتر سعی کرده تا با جمع‌اوری یک سوم از ذخیره‌ی خود از سطح بازار و صرافی رمزارزی Bitfinex، به صورت مصنوعی یک وضعیت کمبود در بازار ایجاد کند تا قیمت این رمزارز افزایش یابد.

پس از جمع‌آوری رمزارزهای اضافه‌ از صرافی رمزارزی Bitfinex در آخر هفته‌ی گذشته، خزانه‌ی تتر(Tether) در حال حاضر حدود یک سوم تمام ذخایر رمزارز تتر(با نماد USDT) را نگهداری می‌کند. روند بازیابی رمزارزهای پایدار تتر و حذف رمزارزها از صرافی‌های رمزارزی و گردش بازار، در روز‌های آخر ماه سپتامبر و زمانی آغاز شد که این رمزارز از لحاظ به نقطه‌ی امنی رسیده بود.

ابتدا ۱۸ام اکتبر، ۵۰ میلیون رمزارز USDT از صرافی Bitfinex خارج و روز بعد همین روند با خروج ۸۰ میلیون رمزارز دیگر، تکرار شد؛ در نتیجه، خزانه‌ی این رمزارز اکنون ۹۱۶ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۷۶۳ رمزارز تتر در اختیار دارد، این درحالیست که تنها ۱۴ میلیون ۳۶۷ هزار و ۵۹۲ رمزارز تتر در صرافی رمزارزی Bitfinex باقی مانده است. طی تعطیلات آخر هفته،‌ ذخیره‌ی تتر در صرافی رمزارزی مذکور تا ۹ میلیون دلار کاهش یافت، اما در همین حین تجار نیز اقدام به سپرده‌گذاری و ذخیره‌ی رمزارزهای تتر خود بر روی حساب‌های این صرافی می‌کردند، در نتیجه کاهش ذخیره و کمبودی احساس نمی‌شد. این چرخه به مدت چندین روز ادامه داشت و کمپانی تتر نیز مجبور نبود تا USDTهای جمع‌آوری شده را دوباره به این صرافی بازگرداند. با این حال، در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد توکن USDT در چرخه‌ی بازار رمزارزی قرار دارد که بیش از ۹۸ درصد مبادله‌ی «رمزارز پایدار» در بازار رمزارزی را شامل می‌شود. تنها بخش کوچکی از بازار رمزارزی از دیگر رمزارزهای پایداری همچون TruUSD(با نماد TUSD)، دلار صرافی Gemini و رمزارز USDC استفاده می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط Untether، قیمت حق بیمه‌ی هر بیت‌کوین(BTC) در صرافی رمزارزی Bitfinex حدود ۱۹۵ دلار است. هنوز هیچ بیت‌کوینی از حساب کیف‌پول سرد(Cold Wallet) این صرافی خارج نشده است. شاخص تتر به دلار(USDT/USD) نیز پس از اندکی کاهش قیمت و افت تا ۰/۹۶ دلار در صرافی رمزارزی Kraken، برای این رمزارز پایدار داستان‌های نگران کننده‌ای را بازگو می‌کند.

با اینکه میزان فروش طی روز‌های گذشته کاهش یافته است، و علیرغم اینکه خزانه‌ی تتر با جمع‌آوری و قفل کردن ۳۰ درصد از کل حجم تتر‌های بازار یک کمبود مصنوعی در بازار رمزارزی ایجاد کرده است، اما قیمت تتر(USDT) هنوز هم نتوانسته خود را به ۱ دلار برساند(رمزارز پایدار تتر قیمتی معادل ۱ دلار را ارائه می‌کند). با کاهش شدید ارزش بازار بیت‌کوین به حدود ۳/۴ میلیارد دلار طی ۲۴ ساعت، حجم مبادله‌ نیز در سراسر بازار رمزارزی کاهش یافته است. مجموع حجم مبادله‌ی کل بازار رمزارزی در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد دلار است، که باز هم نسبت به اکتبر سال ۲۰۱۷، حدود ۴ میلیارد دلار بیشتر می‌باشد. قابل ذکر است که بیش از ۵۷ درصد تمام مبادلات بیت‌کوین(BTC) در ازای رمزارز تتر(USDT) انجام می‌شود.

در همین حین صرافی رمزارز Kraken برداشت و دریافت مستقیم دلار را برای تمام مشتریان غیرآمریکایی خود غیرممکن ساخته است، این درحالیست که بیش از ۴۶ میلیون رمزارز USDT در حساب‌های این صرافی رمزارزی سپرده‌گذاری شده است.

کاربران این صرافی رمزارزی گزارش داده‌اند از آنجایی که هیچ بازاری برای تبدیل USDT به یورو در صرافی مذکور وجود ندارد، اکنون با حذف برداشت مستقیم دلار، نمی‌توانند دارایی‌های خود را به شکل رمزارز پایدار یا دلار خارج کنند. تنها راه جایگزین برای این کاربران این است که ابتدا با رمزارز تتر خود اقدام به خرید بیت‌کوین کنند و سپس رمزارز خود را در مقابل یورو فروخته و دارایی خود را به این شکل خارج کنند.

در حال حاضر مبادله‌ و تجارت رمزارز تتر حدود ۲۱/۸۴ درصد از کل مبادله‌ی رمزارز بازار را شامل می‌شود، که باعث تاثیرگذاری بر روی قیمت رمزارزهای ثانویه‌ی بازار نیز خواهد شد. با این حال بزرگ‌ترین تاثیری که این تغییرات می‌توانند داشته باشند، بر روی سطح حمایتی ۶۶۰۰ دلار بیت‌کوین است.

نظر شما در رابطه با اقدامات خزانه‌داری تتر چیست؟ چه راهکاری می‌تواند به این رمزارز کمک کند تا به قیمت یک دلاری خود باز گردد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
cryptovest.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا