اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ونزوئلا لایحه‌ای برای مبارزه با انسداد سیستم مالی این کشور تصویب می‌کند

این لایحه توسط نیکولاس مادورو ارائه شده و شامل بخش‌هایی برای قانون‌گذاری رمزارزها و استفاده از پترو می‌باشد

نکات برگزیده مطلب
  • مقامات کشور ونزوئلا اخیرا گزارش داده‌اند که این کشور برای مبارزه با تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا یک لایحه‌ی مالی را تصویب کرده است که در بخش‌هایی از آن به قانون‌گذاری رمزارزها و استفاده از پترو به عنوان یک واحد مالی برای خرید کالا و خدمات اشاره شده است.

 

وزارت ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا روز ۲۱ام نوامبر گزارش داد که مجلس ملی این کشور یک لایحه در مورد قانون‌گذاری رمزارزها ارائه کرده است. این لایجه‌ی جدید توسط نیکولاس مادورو(Nicolas Maduro) رئیس جمهور این کشور ارائه شده و شامل ۶۴ مقاله و قانون موقت است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا

این قوانین قرار است تا رمزارز پترو(Petro) که با پشتوانه‌ی نفت کشور ونزوئلا صادر شده است را به عنوان یک واحد مبادلات تجاری در داخل کشور قانون‌گذاری کند. در این لایحه همچنین توضیح داده شده است که می‌توان کالا و خدمات داخلی را نیز با پرداخت پترو خریداری کرد.

طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است، مجلس ونزوئلا نیز یک لایحه‌ی اصلاحات مربوط به قوانین ضد پولشویی را تصویب کرده است. طبق این لایحه‌، صرافی‌های رمزارزی کشور ونزوئلا مجاز خواهند بود تا عملیات ارزی خود را با استفاده از پترو انجام دهند.

براساس گفته‌های آندرس الوی مندز(Andres Eloy Mendez) رئیس کمیسیون ویژه‌ی چهارچوب‌های رمزارزی که در انتشارات رسمی وزارت امور خارجه‌ی ونزوئلا به چاپ رسیده است، این اقدامات در درجه‌ی اول برای مبارزه با «محاصره‌ی مالی و تجاری» شکل گرفته توسط ایالات متحده انجام خواهد شد. آقای مندز گفت که رمزارز پترو می‌تواند به شکلی موثر از تحریم‌ها جلوگیری کرده و روابط تجاری بین‌المللی جدیدی را برقرار کند، زیرا این رمزارز توسط بانک مرکزی کشور کنترل نمی‌شود، بنابراین نمی‌توان آن را محدود کرد.

ونزوئلا در اواخر ماه اکتبر، فروش رمزارز پترو را به صورت رسمی آغاز نمود. این رمزارز را تنها می‌توان از طریق وب‌سایت رسمی آن و یا دفاتر رسمی محلی خریداری کرد، زیرا تمامی کیف‌پول‌های مربوط به این رمزارز توسط شرکت گوگل معلق و مسدود شده‌اند.

همانطور که قبلا گزارش شده است، آقای مادورو به همراه دیگر سازمان‌های داخلی ونزوئلا، از زمان معرفی رمزارز پترو در ماه دسامبر ۲۰۱۷، به شکلی فعال و مداوم به دنبال ترویج و تبلیغ پترو بوده است. در ماه آگوست، آقای مادورو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا پیشنهاد کرد تا از این رمزارز به عنوان یک واحد پولی جهت پرداخت حقوق، خرید کالا و خدمات استفاده شود.

در ماه سپتامبر نیز رئیس جمهور مادورو ادعا کرد که رمزارز پترو برای معاملات تجاری بین‌المللی استفاده خواهد شد. در نهایت مادورو یکی از اولین مقامات رسمی ونزوئلا بود که در وب‌سایت رسمی این رمزارز نام‌نویسی کرد و مقداری از آن را خرید.

اخیرا، مانوئل کوئودو(Manuel Quevedo) رئیس شرکت نفت دولتی ونزوئلا اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۱۹ رمزارز پترو را به عنوان یک واحد ارزی برای مبادله‌ی نفت خام به سازمان کشور‌های صادر کننده‌ی نفت(اوپک یا OPEC) ارائه خواهد کرد.

تابستان سال جاری نیز مجله‌ی داخلی رمزارز ملی پترو را «پرده‌ی دودی» توصیف کرد که برای پوشاندن شکست اخیر رئیس جمهور مادورو در نجات دادن ارز فیات کشور از آن استفاده شده است. اوایل سال نیز گزارشاتی منتشر شد که ادعا می‌کرد رمزارز پترو توسط نفت یا پایگاه‌های استخراج آن، پشتیبانی نمی‌شود. اخیرا نیز خبرگزاری Economist نیز اشاره کرد که رمزارز پترو در هیچ کدام از صرافی‌های رمزارزی بزرگ جهان لیست نشده است.

نظر شما در رابطه با اقدامات ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا چیست؟ آیا پترو می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای این کار باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا