اخبار داخلیاخبار و مقالات

دفتر ریاست جمهوری دستور توقف مقابله با فعالیت صرافی‌های رمزارزی را صادر کرد

محمود واعظی؛ رئیس دفتر ریاست جمهوری در نامه‌ای با استناد بر نتیجه‌ی بررسی نامه‌ی انجمن‌های مرتبط با حوزه‌ی رمزارزها و درخواست بیش از ۶۰ هزار نفر از فعالان این حوزه دستور توقف مسدودسازی درگاه پرداخت پلتفرم‌های بومی مبادلات رمزارز را صادر کرد

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که درخواست ریاست مجلس شورای اسلامی برای مسدود‌سازی درگاه پرداخت پلتفرم‌های بومی مبادلات رمزارز موجی از نگرانی را در میان فعالان این حوزه به همراه داشته است، دفتر ریاست جمهوری با استناد بر درخواست سیل عظیمی از فعالان صنعت رمزارزی کشور و بررسی آن در جلسه‌ی ستاد اقتصادی دولت دستور توقف مسدودسازی درگاه پرداخت این صرافی‌ها را صادر کرده است.

دستور دفتر رئیس جمهور برای توقف مسدود‌سازی درگاه پرداخت صرافی‌های مبادلات رمزارز

درخواست رئیس مجلس شورای اسلامی برای مسدود‌سازی درگاه صرافی‌های رمزارزی در طول چند روز گذشته موجب نگرانی فعالان صنعت رمزارزی کشور شده است. بر اساس گزارش کوینیت، محمد باقر قالیباف؛ در نامه‌ای از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرده بود که درگاه پرداخت پلتفرم‌های بومی مبادلات رمزارز را مسدود کنند. اما دفتر رئیس جمهور با استناد بر درخواست فعالان این حوزه دستور متفاوتی را صادر کرده است.

سقوط بورس در طول ماه‌های گذشته موجب شده است تا سرمایه‌گذاران بیشتری به بازار مبادلات رمزارز وارد شوند بطوری که بر اساس آمار غیررسمی 12 میلیون نفر ایرانی در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین برآورد شده است که ایران 4/5 درصد از صنعت استخراج رمزارز جهان را در اختیار دارد.

براساس اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارزش مبادلات روزانه در بازار رمزارزها به 3-5 هزار میلیارد تومان می‌رسد و به همین دلیل ضابطه‌مند کردن فعالیت آن‌ها ضروری بنظر می‌رسد.

با این وجود، رئیس بانک مرکزی در واکنش به نامه‌ی رئیس مجلس اظهار داشت که باید از اقدامات شتابزده در مقابل صنعت رمزارزها اجتناب کرد و قوانین بطور جامع، منجسم و همه‌جانبه برای این حوزه وضع گردد.

 

جمع‌آوری 60 هزار امضاء

پس از انتشار درخواست رئیس مجلس برای مسدود‌سازی درگاه پرداخت پلتفرم‌های مبادلات رمزارز، فعالان این حوزه نیز به این درخواست واکنش نشان دادند. انجمن‌های بلاکچین، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و انجمن صنفی فناوری‌های نوین مالی از قانون‌گذاران درخواست کرده‌اند تا دستور توقف درگاه پرداخت پلتفرم‌های بومی مبادلات رمزارز برای دو ماه تعلیق شود. همچنین تاکنون برای جلوگیری از مسدودسازی درگاه‌های پرداخت پلتفرم‌های مبادلات رمزارز بیش از 68 هزار امضاء جمع‌آوری شده است.

در نتیجه‌ی تلاش فعالان این صنعت، دفتر ریاست جمهوری در نامه‌ای درخواست توقف مسدودسازی درگاه پرداخت پلتفرم‌های بومی مبادلات رمزارز را برای اقدام ارسال کرده است.

بر همین اساس درخواست فعالان صنعت رمزارزها در ستاد اقتصادی دولت بررسی شده است و دفتر ریاست جمهور با استناد بر «نامه‌ی مشترک انجمن فناوران زنجیره‌ی بلوک، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن صنفی فناوری‌های نوین مالی به همراه درخواست بیش از 60 هزار نفر از متعاملین و کسب و کارهای فعال در حوزه‌ی مبادلات رمزارز برای جلوگیری از مسدودسازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی» دستور اقدام در این زمینه را صادر کرده است.

نظر شما نسبت به دستور دفتر ریاست جمهوری برای توقف مسدود‌سازی درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارزی کشور چیست؟ آیا اقدامات شتابزده فعالان این حوزه را به سوی استفاده از پلتفرم‌های خارجی و زیرزمینی شدن خرید و فروش رمزارز سوق خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا