اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

در نبرد بین چین و آمریکا، بیت کوین به نوعی «اسلحه‌ی اقتصادی» تبدیل شده است

پیتر تیل(Peter Thiel)؛ یکی از بنیان‌گذاران شرکت پرداخت پی‌پل(PayPal) در یک کنفرانس مجازی دیدگاه خود را در رابطه با تلاش چین برای تضعیف جایگاه دلار آمریکا با استفاده از ابزارهای مختلف همانند بیت کوین و یورو بیان کرد

نکات برگزیده مطلب
  • بسیاری از طرفداران بیت کوین این دارایی را روش بهتری برای مبادلات و ابزاری برای حفظ ارزش دارایی‌ها ارزیابی می‌کنند، در همین راستا برخی از تحلیلگران معتقدند که بیت کوین جایگاه دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان را در اختیار خواهد گرفت. یکی از بنیان‌گذاران پی‌پل(PayPal) نیز اخیراً به‌طور مشابه ادعا کرده است که چین از بیت کوین به عنوان ابزاری برای تضعیف جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان استفاده خواهد کرد.

بیت کوین سلاح اقتصادی چین در برابر سلطه‌ی دلار آمریکا

پیتر تیل(Peter Thiel)؛ یکی از بنیان‌گذاران پی‌پل(PayPal) هشدار داده است که دولت چین ممکن است از بیت کوین به عنوان ابزاری برای تضعیف سیاست پولی و سیاست خارجی ایالات متحده‌ی آمریکا استفاد کند. وی افزود که چین به‌طور مشابه از یورو نیز برای تضعیف آمریکا استفاده می‌کند.

تیل در رویداد مجازی که به میزبانی بنیاد ریچارد نیکسون برگزار شده بود، در رابطه با تهدیدات ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین(CBDC) برای دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان دیدگاه خود را بیان کرد.

تیل که به عنوان یکی از طرفداران بیت کوین شناخته می‌شود، اظهار داشت «رمزارز پایدار ملی چین» تنها یک ابزار دولتی است. وی اظهار داشت که دولت چین ممکن است بیت کوین را به عنوان ابزاری برای فرسایش دلار درنظر بگیرد.

وی اظهار داشت: «جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان نگرانی چین را به همراه دارد. زیرا جایگاه دلار آمریکا را بر زنجیره‌ی تامین نفت و دیگر کالاها مسلط می‌کند.» وی افزود:

با این وجود، من یکی از طرفداران بیت کوین هستم. در صورتی که چین از بیت کوین به عنوان سلاحی در برابر آمریکا استفاده کند برای من غیرمنتظره نخواهد بود زیرا بیت کوین تهدیدی برای ارزهای فیات و به ویژه دلار آمریکا محسوب می‌شود. Peter Thiel

تلاش برای تبدیل یورو به رقیب دلار

تیل به تلاش چین برای مبادلات نفت با استفاده از یورو و با هدف تضعیف جایگاه جهانی دلار در سال‌های اخیر اشاره کرده و اظهار داشت: «من فکر می‌کنم که چین از یورو به عنوان سلاحی در برابر دلار آمریکا استفاده می‌کند. در طول یک دهه‌ی گذشته هدف چین محقق نشده اما این کشور می‌خواهد یورو را نیز به عنوان رقیب دلار به یک ارز ذخیره‌ی جهانی تبدیل کند.»

وی معتقد است که چین نمیخواد ارز ملی این کشور(Renminbi) به ارز ذخیره‌ی جهان تبدیل شود زیرا دولت چین مجبور خواهد بود تا حساب سرمایه‌ی خود را آشکار سازد و آن‌ها تمایلی به انجام این اقدام ندارند.

تیل نتیجه‌گیری کرد که پشتیبانی چین از بیت کوین، قدرت تضعیف جایگاه دلار در سطح جهانی را برای این کشور ایجاد می‌کند.

«چین قصد دارد اقداماتی را برای تضعیف جایگاه دلار انجام دهد. از نظر سیاسی ممکن است حمایت چین از بیت کوین ممکن است اتفاق بیفتد و ایالات متحده‌ی آمریکا باید عملکرد آن را به‌طور دقیق‌تری بررسی کند.»

بر اساس گزارش کوینیت، رئیس سابق بانک مرکزی چین هدف اصلی توسعه‌ی یوان دیجیتالی را مقابله با گسترش استفاده از دلار آمریکا در مبادلات اقتصادی چین اعلام کرده است. رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز معتقد است که یک ارز دیجیتال که از پشتوانه‌ی یک بانک مرکزی برخوردار است می‌تواند به سادگی جایگزین دلار آمریکا شود.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر پیتر تیل در رابطه با استفاده‌ی چین از بیت کوین به عنوان سلاحی برای تضعیف دلار آمریکا چیست؟ آیا چین از این دارایی برای تضعیف جایگاه اقتصادی آمریکا استفاده خواهد کرد؟ نظر خود رابه صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا