اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ابزار پیش‌بینی هزینه‌ی گَس شبکه‌ی اتریوم عرضه شد

توسعه‌دهندگان استخر استخراج رمزارز اسپارک‌پول(SparkPool) توانسته‌اند یک ابزار پیش‌بینی هزینه‌ی گس اتریوم به نام گس‌ناو(GasNow) ایجاد کنند

نکات برگزیده مطلب
  • توسعه‌دهندگان استخر استخراج رمزارز اسپارک‌پول(SparkPool) یکی از بزرگ‌ترین استخرهای ماین اتریوم که در کشور چین واقع شده است، اخیراً اعلام کرده‌اند که ابزاری جهت پیش‌بینی هزینه‌ی گس(Gas) شبکه‌ی اتریوم عرضه کرده‌اند. به گفته‌ی آن‌ها ابزارها موجود کارآمدی لازم را نداشته و بین هزینه‌ی اعلام شده توسط وب‌سایت گس‌استیشن(ETH Gas Station) و کارمزد واقعی گس شبکه فاصله‌ی زیادی وجود داشته است. به گفته‌ی یکی از مقامات استخر استخراج رمزارز اسپارک‌پول، این ابزار جدید هزینه‌ی گس را براساس تراکنش‌های در صف انتظار استخر معلق(MemPool) محاسبه می‌کند.

پیش‌بینی گس اتریوم

حدس زدن درست قیمت گس(Gas) تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم به یکی از دغدغه‌های روزمره‌ی فارمرهای حوزه‌ی اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) تبدیل شده است. حال به نظر می‌رسد که استخر استخراج رمزارز اسپارک‌پول(SparkPool) که مقر اصلی آن در کشور چین می‌باشد، توانسته یک سیستم پیش‌بینی قیمت گس اتریوم به نام گس‌ناو(GasNow) ایجاد کند.

هزینه گس شبکه‌ی اتریوم Gas
هزینه‌ی گس اتریوم

با افزایش محبوبیت DeFi، گروهی از توسعه‌دهندگان استخر استخراج رمزارز اسپارک‌پول متوجه شدند که بین هزینه‌ی گس اتریوم اعلام شده توسط وب‌سایت گس‌استیشن(ETH Gas Station) و کارمزد واقعی گس‌ شبکه فاصله‌ی زیادی وجود دارد؛ و این یک مشکل اساسی برای تمام کاربران شبکه‌ی اتریوم به شمار می‌آید.

تیم توسعه‌دهنده‌ی فوق در روز ۱۲ام آگوست تصمیم گرفت تا برای پیش‌بینی دقیق و به موقع هزینه‌ی گس‌ شبکه‌ی اتریوم یک ابزار قابل اعتماد ایجاد کنند. تنها چهار ساعت پس از آغاز کار، این تیم توسعه‌دهنده یک ابزار پیش‌بینی گس به نام گس‌ناو(GasNow) ارائه کرد.

نحوه‌ی پیش‌بینی هزینه‌ی Gas

یکی از مقامات استخر استخراج رمزارز اسپارک‌پول در رابطه با این ابزار جدید اعلام نموده که «دو راه برای محاسبه‌ی هزینه‌ی گس‌ وجود دارد. اغلب راه‌حل‌های محاسبه‌ی گس موجود بر اساس داده‌های تاریخی آن هزینه‌ی لحظه‌ای را اعلام می‌کنند؛ با این حال اسپارک‌پول هزینه‌ی گس را براساس تراکنش‌های در صف انتظار استخر معلق(MemPool جایی که تمام تراکنش‌های معتبر در انتظار اعتبارسنجی توسط شبکه هستند) محاسبه و اعلام می‌کند».

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از داده‌های مربوط به تراکنش‌های معلق این است که اعداد بدست آمده از این محاسبات «پیش‌بینی» هستند تا حدس و گمان بر اساس داده‌های تاریخی. این مزیت به شکل ویژه‌ای در دوران اوج ییلد فارمینگ(Yield Farming) حائز اهمیت است زیرا در این حوزه زمان‌بندی و تایمینگ بسیار مهم می‌باشد.

هزینه گس شبکه‌ی اتریوم Gas
ظاهر ابزار GasNow

زمانی که مراحل آزمایشی این ابزار جدید اسپارک‌پول به پایان رسید، تیم توسعه‌دهنده تصمیم گرفت تا آن را به صورت عمومی عرضه کند تا کاربران حوزه‌ی DeFi که به دنبال رقابت هستند، بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. جالب اینجاست که تنها چند ساعت پس از عرضه‌ی این ابزار، گس‌ناو به یکی از مباحث داغ حوزه‌ی DeFi تبدیل شد و همه به دنبال یادگیری روند استفاده از آن بودند. داده‌های بدست‌امده نشان می‌دهد که ابزار GasNow به طور متوسط W۵۰۰ درخواست API در روز و ۱۲ هزار بازدید مجزا دارد.

نظر شما در رابطه با این ابزار جدید اسپارک‌پول و قابلیت پیش‌بینی هزینه‌ی گس شبکه‌ی اتریوم چیست؟ آیا شما تا به امروز برای حدس زدن هزینه‌ی گس لازم دچار مشکل شده و به چنین ابزاری نیاز داشته‌اید؟ نظر خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا