اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بیت‌فینکس برای مبادلات شاخص سهام سرویسی را بر پایه‌ی تتر راه‌اندازی کرد

پلتفرم مبادلاتی بیت‌فینکس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بازار مبادلاتی شاخص سهام پنجاه شرکت‌ مختلف اروپایی و شاخص سهام دَکس آلمان را که توسط رمزارز پایدار یو‌اس‌دی‌تی تسویه می‌شوند را در این پلتفرم راه‌اندازی کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • امروزه رقابت شدیدی در میان پلتفرم‌های مختلف مبادلات رمزارزها در جریان است. در این میان، صرافی‌ها تلاش می‌کنند ویژگی‌های کاربردی را برای جذب کاربران بیشتر ارائه کنند. صرافی بیت‌فینکس نیز در همین راستا بازار مبادلات مشتقات شاخص سهام را با نام‌های یوروپ 50(Europe 50) و جرمنی 30(Germany 30) راه‌اندازی کرده است. در نتیجه کاربران قادر خواهند بود از طریق این پلتفرم در بازار مبادلات شاخص سهام نیز حضور یابند.

راه‌اندازی بازار مبادلات شاخص سهام در صرافی بیت‌فینکس

صرافی رمزارزی بیت‌فینکس(Bitfinex) با راه‌اندازی بازار مبادلاتی مشتقات شاخص سهام که با استفاده از رمزارز پایدار یو‌اس‌دی‌ای(USDT) تسویه می‌گردد، فعالیت خود را به خارج از حوزه‌ی رمزارزها گسترش داده است.

مشتقات جدید که یوروپ 50(Europe 50) و جرمنی 30(Germany 30) نام دارند، امکان مشارکت کاربران این پلتفرم مبادلاتی در بازارهای سنتی سهام را فراهم می‌آورند. یوروپ 50؛ شاخص سهام پنجاه شرکت‌ مختلف از 18 کشور اروپایی را شامل می‌گردد. جرمنی 30 نیز شاخص سهام دَکس(Deutscher Aktien Index) یعنی 30 شرکت بزرگ آلمانی که در بورس مبادلات سهام فرانکفورت مبادله می‌گردند را نمایندگی می‌کند.

صرافی بیت‌فینکس

در حقیقت صرافی بیت‌فینکس نخستین پلتفرم‌ مبادلات رمزارزها محسوب می‌گردد که امکان مبادله‌ی محصولات مبتنی بر بازار سهام را برای کاربران خود فراهم کرده است. پائولو آردوئینو(Paolo Ardoino)؛ مدیر ارشد تکنولوژی صرافی بیت‌مکس اظهار داشت: «بورس اوراق بهادار شیکاگو با ارائه‌ی قرارداد‌های آتی بیت کوین فعالیت خود را در صنعت رمزارزها آغاز کرده است. هم‌اکنون صرافی بیت‌فینکس نیز فعالیت خود را به بازارهای مبادلاتی رایج گسترش می‌دهد.»

آردوئینو اظهار داشت که صرافی بیت‌فینکس قصد دارد جهان سرمایه‌گذاری را گسترش دهد و امکان فعالیت معامله‌گران رمزارزها در بازارهای سنتی معاملات را به کمک یک پلتفرم فراهم آورد. وی افزود: «معامله‌گران دارای فرکانس معاملاتی بالا 80 درصد از حجم خرید و فروش این پلتفرم مبادلاتی را تشکیل می‌دهند و بیت‌فینکس تلاش می‌کند نیاز آن‌ها را برآورده سازد. این بازار مبادلاتی می‌تواند استراتژی معاملات در میان دارایی‌ها را تقویت کند.»

امکان انجام مبادلات دارای ضریب

امکان فعالیت کاربران در بازار یوروپ 50 و جرمنی 30 با ضریب 100 وجود دارد. این مشتقات با استفاده از رمزارز پایدار یو‌اس‌دی‌تی(USDT) تسویه می‌گردند و در نتیجه به کاهش ریسک فعالیت در بازار فارکس و نرخ بهره کمک می‌کنند. آدروئینو اظهار داشت:

تسویه‌ی این مشتقات توسط رمزارز پایدار یو اس‌دی‌تی از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه فرآیند انجام مبادلات را یکپارچه و کارآمد می‌سازد و در حقیقت این مبادلات در میان کلاس‌های مختلفی از دارایی‌ها انجام می‌شود. Paolo Ardoino

مدیر ارشد تکنولوزی صرافی بیت‌فینکس اظهار داشت که بازار مبادلاتی این مشتقات تنها برای «کاربران تایید شده» و در «کشور‌های مشخصی» در دسترس کاربران قرار دارد. یعنی کاربران برای دسترسی به این ویژگی باید فرآیند احراز هویت را در این پلتفرم طی کنند.

این صرافی همچنین اخیراً مبادلات فارکس را نیز راه‌اندازی کرده است. در این سرویس کاربران می‌توانند قرارداد ارزهای یورو، پوند انگلیس و ین ژاپن که توسط رمزارز پایدار شرکت تتر تسویه می‌گردد را با یکدیگر مبادله کنند. بر اساس گزارش کوینیت، این صرافی که در سال 2018 بازار مبادلات رمزارز پایدار یو‌اس‌دی‌تی در برابر دلار آمریکا را راه‌اندازی کرده است، هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از بازارهای مبادلاتی را به کاربران خود پیشنهاد می‌کند.

نظر شما نسبت به راه‌اندازی بخش مبادلات شاخص سهام در صرافی بیت‌فینکس چیست؟ آیا این ویژگی توسط دیگر صرافی‌ها نیز ارائه خواهد شد؟ آیا این سرویس گسترش بازار مبادلات رمزارزها و فعالیت این صرافی را به همراه خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا