اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

اقدامات دونالد ترامپ بزرگترین محرک برای افزایش قیمت بیت کوین محسوب می‌شوند!

یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری کاپریول اینوستمنتز(Capriol Investments) معتقد است که اقدامات دونالد ترامپ برای حفظ بازار سهام آمریکا استمرار شرایط بازار صعودی بیت کوین را تضمین می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • شرایط مبهم اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کویید ۱۹ تردید سرمایه‌گذاران بازارهای مالی را به همراه داشته است. اما همین عامل که شرایط نامطلوبی را برای اقتصاد‌های سراسر جهان ایجاد کرده است، ممکن است موجب ایجاد بازار صعودی بعدی بیت کوین گردد. در حقیقت اقدامات دونالد ترامپ برای حفاظت از بازار سهام آمریکا احتمالا به ایجحاد بازار صعودی بیت کوین منجر خواهد شد.

تلاش دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات پیش رو افزایش قیمت بیت کوین را موجب می‌گردد

فعالان بازارهای مبادلاتی بیت کوین افزایش شدید قیمت این دارایی را انتظار می‌کشند. در همین زمان، دونالد ترامپ(Donald Trump)؛ رئیس جمهور کنونی ایالات متحده‌ی آمریکا برای پیروزی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا تلاش می‌کند. در حقیقت دونالد ترامپ و طرفداران بیت کوین به پول نقد بیشتر برای دستیابی به اهدافشان نیاز دارند.

چارلز ادواردز(Charles Edwards)؛ یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری کاپریول اینوستمنتز(Capriol Investments) که در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها فعالیت می‌کند، اظهار داشته است که ممکن است دونالد ترامپ برای دست‌یابی به هدف پیروزی در انتخابات پیش‌رو در آمریکا از مزایای بیت کوین منتفع گردد.

ادواردز اظهار داشت که عملکرد بازار سهام ایالات متحده‌ی آمریکا میزان موفقیت دونالد ترامپ را نشان می‌دهد. ترامپ معتقد است که با حفظ بازار وال استریت می‌تواند دیدگاه رای‌دهندگان را تحت تاثیر قرار دهد. وی برای دستیابی به این هدف باید دلار‌های بیشتری را به اقتصاد ایالات متحده‌ی آمریکا تزریق کند.

توئیت چارلز ادواردز
در صورتی که این موارد حقیقت داشته باشد:  1. دونالد ترامپ قصد دارد در انتخابات پیش‌رو پیروز گردد. 2. بازار سهام معیاری برای سنجش موفقیت وی محسوب می‌گردد. 3. وی معتقد است که می‌تواند از طریق سیاست‌گذاری و تعیین درآمد پایه بازار سهام را تاثیر قرار دهد. 4. میزان انتشار دلار افزایش خواهد یافت. چگونه می‌توان دیدگاه سقوط را ارائه کرد؟

تاثیر سیاست کاهش کمی بر افزایش قیمت بیت کوین

اعمال سیاست کاهش کمی بانک‌ مرکزی ایالات متحده‌ی آمریکا و تغییرات قیمت بیت کوین با یکدیگر ارتباط دارند. تصمیم بانک فدرال رزرو ایالات متحده‌ی آمریکا برای تزریق 2.6 تریلیون دلار به اقتصاد این کشور به ایجاد شرایط بازار صعودی کوتاه مدت در بزرگترین رمزارز بازار و بازیابی قیمت بیت کوین پس از سقوط این رمزارز در اواسط ماه مارس کمک کرد.

این پدیده نشان می‌دهد که وجود نقدینگی کافی در سیستم اقتصادی فشار فروش در بازار بیت کوین را(به ویژه در چشم انداز اقتصادی مبهم ناشی از شیوع ویروس کرونا) کاهش می‌دهد. در همین زمان، پیشنهاد طرح‌های کمک‌های مالی در آمریکا مانع سقوط بازار سهام آمریکا شده است و دونالد ترامپ این پدیده را به عنوان یکی از دستاورد‌های خود عنوان می‌کند.

دستکاری شرایط اقتصادی و ایجاد چشم‌انداز غیر واقعی

شاخص سهام اس‌اند‌پی 500 در ادامه‌ی روند بازیابی در روز دوشنبه مجدداً به سطوح قبلی خود در ماه فوریه دست یافت. در همین زمان رشد شاخص‌های کامپوزیت بورس نزدک(Nasdaq) و داو جونز(Dow Jones) چشمگیر بوده است.

با این وجود، بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که صعود بازار سهام شرایط واقعی اقتصاد ایالات متحده‌ی آمریکا را بازتاب نمی‌کند.

باب کسکا(Bob Cesca)؛ یکی از مفسران سیاسی در مقاله‌ای اظهار داشت که دونالد ترامپ از افزایش مصنوعی قیمت‌ها در بازار سهام ایالات متحده‌ی آمریکا برای ایجاد چشم‌انداز غیرواقعی در اقتصادی آمریکا استفاده می‌کند. وی اظهار داشت:

کسری بودجه‌ی فدرال رزرو ممکن است در سال جاری به رکورد 4 تریلیون دلار برسد. این سطح از کسری بودجه، 2.6 تریلیون دلار از کسری بودجه در زمان وقوع بحران اقتصادی سال 2008 بیشتر است. حداقل 135,000 آمریکایی وفات یافته‌اند و به دلیل شیوع ویروس کرونا و اقدامات دونالد ترامپ هیچ چشم‌اندازی وجود ندارد. Bob Cesca

کازا با اشاره به گزارش ضعیف عملکرد دونالد ترامپ اظهار داشت که وی برای حفظ ارزش بازار سهام تلاش می‌کند تا احساس مثبت سرمایه‌گذاران را در این حوزه حفظ کند. این موضوع تنها دستاورد وی محسوب می‌گردد.

بازار بیت کوین از اعمال بسته‌های محرک اقتصادی منتفع می‌گردد

ادواردز معتقد است که احتمالا بازار بیت کوین از پافشاری دونالد ترامپ بر حفظ بازار سهام به کمک اعمال سیاست‌های پولی و درآمد پایه‌ی یکپارچه منتفع خواهد شد. استیون منوچین(Steven Mnuchin)؛ وزیر خرانه‌دارای ایالات متحده‌ی آمریکا در چند روز گذشته از معرفی بسته‌ی جدید محرک اقتصادی در پایان جولای خبر داده است.

در حالی که بر اساس گزارش کوینیت، دونالد ترامپ یکی از مخالفان بیت کوین محسوب می‌گردد، اما سیاست‌های پولی که هم‌اکنون وی اتخاذ کرده است، تجربه‌ی شرایط بازار صعودی بیت کوین را در آینده تضمین می‌کند.

نظر شما نسبت به تاثیر اقدامات دونالد ترامپ بر قیمت بیت کوین چیست؟ آیا دونالد ترامپ به‌طور ناخواسته بازار صعودی بعدی بیت کوین را موجب خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا