اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

بزرگ‌ترین کمک هزینه‌ی مالی در تاریخ آمریکا به ارزش ۲ میلیارد دلار تصویب شد

دونالد ترامپ با هدف کاهش فشار اقتصادی ناشی از گسترش بیماری کرونا برای شهروندان و کسب و کار‌های آمریکا، این قانون حمایتی را امضاء کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، روز جمعه قانونی کمک‌های مالی، امداد و امنیت اقتصادی(CARES) که بزرگ‌ترین بسته‌ی حمایتی تاریخ ایالات متحده به شمار می‌رود را امضاء و تصویب کرد. این بسته‌ی حمایتی که ارزشی بالغ بر ۲/۲ میلیارد دلار دارد، قرار است یک کمک مالی به تمام شهروندان، کسب و کار‌های کوچک و مشاغل کلان باشد که پس از گسترش بیماری کرونا دچار ضرر مالی شده‌اند.

قانون کمک مالی یا CARES

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه قانون کمک‌های مالی، امداد و امنیت اقتصادی(CARES) که در جهت کاهش هرچه بیشتر تاثیر شیوع بیماری کرونا بر روی اقتصاد و کسب و کارهای مختلف طراحی شده بود را به تصویب رساند.

us dollar دلار کمک مالی آمریکا

دونالد ترامپ همان روز با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که «من مدتی قبل قانونی CARES را امضاء کردم، بزرگ‌ترین بسته‌ی حمایتی و اقتصادی در طول تاریخ آمریکا، این کمک مالی دو برابر بزرگ‌تر از تمام لوایح حمایتی ثبت شده تا به امروز است. این قانونی کمک ما‌لی با ارزشی بالغ بر ۲/۲ تریلیون دلار، کمک مالی فوری مورد نیاز خانواده‌ها، کارگران و مشاغل کشور ما را تامین خواهد کرد».

دولت ترامپ مدعی است که این قانون جدید باعث پرداخت کمک‌های مالی به صورت مستقیم به شهروندان آمریکایی، کسب و کار‌های کوچک و کارگران می‌شود تا بتوانند کار و فعالیت شغلی خود را ادامه دهند. علاوه بر این، گفته شده که این کمک مالی می‌تواند به صنایع تحت تاثیر شیوع کرونا نیز کمک کرده و از ارائه‌دهندگان خدمات و مراقبت‌های بهداشتی پشتیبانی کند.

نگرانی مردم در رابطه با این قانون

با این حال، بسیاری از مردم آمریکا در رابطه با این کمک مالی بزرگ در رسانه‌های اجتماعی ابزار نگرانی کرده‌ و با این سوال مواجه شده‌اند که این بسته‌ی حمایتی تا چه میزان قادر به رفع مشکلات اقتصادی فعلی خواهد بود. شیوع بیماری کرونا در ایالات متحده باعث شده تا بسیاری از مردم کار خود از دست داده و بسیاری از مشاغل مجبور به تعطیلی فعالیت‌های خود شوند.

هفته‌ی گذشته، تعداد افراد بیکار در جامعه‌ی آمریکا به رقم سرسام‌آور ۳/۳ میلیون نفر رسید که یک رقم بی‌سابقه است. برخی دونالت ترامپ را متهم می‌کنند که در زمان گسترش بیماری کرونا در جهان هیچ کاری انجام نداده و اقدامات اولیه برای مبارزه با این بحران را آغاز نکرده است.

بیانیه‌ی کاخ سفید

قانون کمک‌های مالی، امداد و امنیت اقتصادی در واقع به افراد و خانواده‌ها و همچنین مشاغل و صنایع آمریکایی که به واسطه‌ی شیوع بیماری کرونا دچار ضرر شده‌اند، کمک مالی می‌کند. یکی از مورد بحث‌ترین موارد مرتبط با این قانون زمان ارائه‌ی چک و کمک‌های مالی به افراد و کسب و کارها است. شهروندان آمریکا می‌خواهند بدانند که چه زمانی و چه مقداری کمک مالی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

کاخ سفید در رابطه با این موضوع توضیح داده است «این قانونی پرداخت‌های بدون مالیات را ارائه می‌کند، که به عنوان اعتبار مالی قابل استرداد مورد بررسی قرار می‌گیرند». انتظار می‌رود که این طرح بدون توجه به وضعیت شغلی، به کلیه ساکنان و شهروندان ایالات متحده اهدا شده و میزان دریافتی نیز بستگی به تشکیل پرونده‌ی مالیاتی آن‌ها دارد. گفته شده که مبلغ چک کمک مالی ارسال شده به شهروندان و کسب و کار‌ها براساس درآمد ناخالص تعدیل شده در بیانیه‌ی مالیاتی فدرال سال ۲۰۱۹ یا سال قبل(در صورت عدم ارائه دفاتر مالیاتی سال جاری) خواهد بود.

در بیانیه‌ی کاخ سفید آمده است که «بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کمک ما‌لی مستقیم به شهروندان آمریکایی که درآمد سالیانه‌ی آن‌ها کم‌تر از ۹۹ هزار دلار است، پرداخت خواهد شد».

کمک مالی به افراد بیکار

این قانون جدید همچنین کمک‌های مالی تحت عنوان «مزایای بیکاری» را برای افرادی که به طور عادی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند، مانند مشاغل آزاد و کارگران، در نظر گرفته است. شرکت‌های بزرگی که تحت تاثیر شیوع کرونا دچار ضرر مالی شده‌اند هم می‌توانند وام‌های بلند مدت دریافت نموده و درخواست تنفس یا تعویق مدت زمان ارائه‌ی دفاتر مالیاتی ارائه دهند.

استیون منوچین(Steven Mnuchin) وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در رابطه با زمان ارائه‌ی چک‌های کمک مالی به شهروندان اعلام نموده که او انتظار دارد تمام شهروندان آمریکایی در صورت داشتن هرگونه واریز مستقیم با استفاده از سرویس درآمد‌های داخلی(IRS) ظرف سه هفته‌ی آینده چک‌های کمک مالی خود را دریافت کنند. طبق گزارشاتی که در رابطه با این موضوع منتشر شده، دولت به صورت خودکار برای تمام کسانی که پرونده‌ی مالیاتی واجد‌الشرایط دارند، یک چک کمک ما‌لی ارسال خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با این قانونی حمایتی چیست؟ آیا تزریق نقدینگی و ارسال کمک مالی مستقیم به مردم می‌تواند باعث کاهش فشار اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا شود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا