اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پلتفرم معاملات قرارداد‌های آتی Bakkt راه‌اندازی شد

صاحب‌نظران معتقدند که معاملات قرارداد‌های آتی بیت کوین که توسط همان دارایی تسویه می‌شود، موجب گسترش صنعت رمزارزی خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • پلتفرم معاملات قرارداد‌های آتی بیت‌کوین بنام بکت(Bakkt) توسط بورس مادر نیویورک یا Intercontinental Exchange راه اندازی شده است. راه‌اندازی این پلتفرم به دلیل نگرانی‌هایی که در رابطه با قانون‌گذاری در آمریکا وجود دارد با تاخیر طولانی مواجه شده بود. اولین قرارداد آتی بیت کوین در این پلتفرم در قیمت 10,115 دلار منعقد شده است.

انتخاب جدید برای معامله‌گران

پلتفرم معاملاتی بیت کوین Bakkt در 23 سپتامبر 2019 و در ساعت 00:00(به ساعت جهانی) راه‌اندازی گردید. در حقیقت Bakkt نخستین پلتفرمی است که در حوزه ارائه قرارداد‌های آتی بیت کوین با تسویه‌ی فیزیکی توانسته تاییده نهاد قانون‌گذاری ایالات متحده آمریکا را به‌دست آورد. این پلتفرم محصولی از بورس معاملاتی مادر نیویورک(ICE) است.

حساب کاربری  Bakkt در توییتر اعلام کرد که اولین قرارداد آتی بیت کوین این پلتفرم در قیمت ۱۰,۱۱۵ دلار منعقد شده است.

Bakkt راه‌اندازی شد! اولین قرارداد آتی بیت کوین در پلتفرم Bakkt در ساعت 8:02 عصر(به وقت ET) و در قیمت 10,115 دلار منعقد شد.

در حالی که راه‌اندازی سامانه‌ی معاملات قراردادهای آتی Bakkt به دلیل نگرانی بخش قانون‌گذاری آمریکا چندین مرتبه به تعویق افتاد، این شرکت در 16 آگوست سال جاری اعلام کرد که تاییده‌ی لازم را از کمیته‌ی مبادلات قرارداد‌های آتی کالای ایالات متحده آمریکا(CFTC) به‌دست آورده است و برای راه‌اندازی این پلتفرم در روز 23 سپتامبر 2019 به عنوان اولین روز آغاز معاملات برنامه‌ریزی کرد.

ویژگی‌های جدید در قرارداد‌های آتی Bakkt

بازار بورس و بورس قرارداد‌های آپشن(نوعی قرارداد خرید و فروش) شیکاگو در حالی معاملات قرارداد‌های آتی را پیشنهاد می‌دهند که این قرارداد‌ها با پول نقد تسویه می‌شوند. در قرارداد‌های آتی Bakkt مشتریان در زمان سررسید قرارداد به‌جای دریافت معادل ارزش بیت کوین به صورت ارز فیات، بیت کوین دریافت می‌کنند.

معاملات قرارداد‌های آتی بیت کوین در این پلتفرم به صورت روزانه و ماهیانه از طریق سیستم نگه‌داری دارایی‌ها با نام Bakkt Warehouse پردازش می‌شود. واریز و برداشت دارایی‌ها در این پلتفرم پیش از راه‌اندازی معاملات قرارداد‌های آتی و در ابتدای سپتامبر آغاز شده است.

بر اساس اطلاعیه‌ی Bakkt، یک بیمه‌نامه به ارزش 125 میلیون دلار برای حفاظت از بیت کوین‌های ذخیره شده در Warehouse تهیه شده است.

اهمیت راه‌اندازی Bakkt برای بازار رمزارزی

راه‌اندازی Bakkt و تاثیر آن بر رمزارزها برای مدت زمان نسبتا طولانی به موضوع بحث فعالان جامعه‌ی رمزارزی تبدیل شده بود. بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که آغاز معاملات قرارداد‌های آتی بیت کوین که توسط خود دارایی تسویه می‌شود را می‌توان به عنوان یک جهش در پذیرش بیت کوین و صنعت رمزارزی در میان موسسات محسوب کرد.

تام لی(Tom Lee) تحلیلگر شناخته شده در حوزه‌ی رمزارزی در توییتی اظهار داشت:

من نسبت به راه‌اندازی Bakkt و تاثیر آن در بهبود اعتماد موسسات نسبت به حوزه‌ی رمزارزی بسیار خوش‌بین هستم. Tom Lee

جان مک‌آفی نیز معتقد است که راه‌اندازی معاملات قرارداد‌های آتی بیت کوین در پلتفرم Bakkt پذیرش رمزارزها را تسریع خواهد کرد.

بر اساس گزارش کوینیت، احتمال دستکاری در بازار قرارداد‌های آتی که توسط ارز فیات تسویه می‌شوند وجود دارد.

نظر شما در رابطه با پیشنهاد قرارداد‌های آتی در پلتفرم Bakkt چیست؟ آیا آغاز معاملات قرارداد‌های آتی بیت کوین در پلتفرم Bakkt موجب پذیرش گسترده‌تر رمزارزها خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]
منبع
Cointelegraph

یک نظر

  1. بسیار عالی و کاربردی امید بر آن که دولت جمهوری اسلامی ایران به زودی زود همپای کشورهای نویین نیازمند باکت گردد.

دکمه بازگشت به بالا