اخبار و مقالاتمقاله

8 مکانی که با پرداخت بیت کوین به شما خدمات ارائه می‌کنند

معرفی وب‌سایت‌های که به طرق غیر منتظره‌ای بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرش می‌کنند

طرفداران بیت‌کوین امیدوارند که این رمزارز به عنوان روش اصلی پرداخت در سطح جهان گسترش یابد و جایگزین سیستم مالی کنونی گردد. به دلیل اینکه استفاده از بیت‌کوین مزایایی را به کاربران ارائه می‌کند، فروشگاه‌ها و سرویس‌دهندگان مختلفی نیز در سطح جهان این رمزارز را پذیرش می‌کنند. در این مقاله ۸ مکان و کسب و کار جالبی که بیت‌کوین را به عنوان روش پرداخت پذیرش می‌کنند معرفی می‌کنیم.

معرفی بیت کوین به عنوان روش پرداخت

ساتوشی ناکاموتو در نوامبر 2008، مقاله‌ای با عنوان «بیت کوین: سیستم پولی فرد به فرد الکترونیک» منتشر کرد. وی در این مقاله بیت کوین را به عنوان یک سیستم مالی جدید معرفی کرد. در همین زمان جامعه‌ی رمزارزی سعی می‌کرد با توجه به تراکنش بحث برانگیز ارسال 10 هزار بیت کوین برای خرید غیر مستقیم 2 پیتزا، این رمزارز را ارزش‌گذاری کند. ممکن است با توجه به ارزش کنونی بیت کوین آن را گرانترین پیتزا در طول تاریخ در نظر بگیرید، اما باید توجه داشت که بیت کوین در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی ارزش بسیار کمتری داشت.

ظهور دیگر رمزارزها که اکنون آن‌ها را به عنوان آلت‌کوین می‌شناسیم، در سال 2011 و بر پایه‌ی تکنولوژی بیت کوین آغاز گردید. در سال 2017 ارزش هر بیت کوین به بیش از 4 هزار دلار رسید. در سال 2019 قیمت بیت کوین پس از تغییر روند و بازگشت به روند صعودی به بیش از 10 هزار دلار رسید. با توجه به روند اشاره شده، هر بیت کوین در سال 2020 می‌تواند به سطح 20 هزار دلار یا بیشتر برسد.

رمزارزها مزایای بسیار همانند امنیت، سرعت، کارمزد اندک تراکنش‌ها، ذخیره‌سازی و مدیریت آسان و همسویی با عصر دیجیتالی را ارائه می‌کنند. بدون شک برای پذیرش رمزارزها به عنوان یک ابزار پرداخت جهانی، زمان زیادی نیاز نخواهد بود.

دراین مقاله فهرست جالبی از سرویس‌دهندگانی که بیت کوین را به عنوان روش پرداخت پذیرش می‌کنند، ارائه شده است.

8 کسب و کاری که بیت کوین را پذیرش می‌کنند

Virgin Galactic: این شرکت برای ارسال مسافر به فضا بیت کوین را پذیرش می‌کند. کاربران با ارسال چند بیت کوین می‌توانند در برنامه‌ی فضایی این شرکت ثبت نام کنند. با این وجود شرکت در برنامه‌ی فضایی یک روش عجیب برای خرج کردن بیت کوین محسوب می‌شود.

OVERSTOCK: این شرکت به عنوان اولین خرده فروشی که بیت کوین را پذیرش می‌کند، در جامعه‌ی رمزارزی شناخته می‌شود. Overstock گستره‌ی وسیعی از لوازم خانگی از تجهیزات الکترونیکی تا سرویس خواب را عرضه می‌کند. در این وب‌سایت به آسانی و با انتخاب گزینه‌ی پرداخت با بیت کوین می‌توان عملیات پرداخت را انجام داد.

eGIFTER: وب‌سایتی است که در حوزه‌ی کسب و کار فروش کارت‌های هدیه فعالیت دارد. این وب‌سایت در همکاری با Coinbase بیت کوین را به‌منظور پرداخت هزینه‌ی خرید کارت‌های هدیه پذیرش می‌کند. کارت‌های هدیه خریداری شده را می‌توان برای خرید آنلاین از بازار‌های مختلف استفاده کرد.

NAMECHEAP: در این وب‌سایت می‌توان از بیت کوین به منظور خرید سرویس میزبانی وب(هاستینگ)، گواهی اس اس ال(SSL) و یا ثبت نام دامنه استفاده کرد.

SUBWAY: Subway Franchises که یک رستوران زنجیره‌ای فست فود محسوب می‌شود، بیت کوین را برای برخی از محصولات خود می‌پذیرد، اما متاسفانه این سرویس تنها در بوئنوس آیرس در دسترس است.

EXPEDIA: یکی از بزرگترین وب‌سایت‌های مسافرتی جهان است و در همکاری با Coinbase پذیرش بیت کوین را آغاز کرده است. دوست‌داران بیت کوین و مسافرت می‌توانند از خدمات این سایت بهره‌مند شوند.

MICROSOFT: شرکت مایکروسافت مجددا بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت برای خرید برنامه، فیلم و غیره، پذیرش می‌کند. کاربران می‌توانند از طریق فروشگاه آنلاین مایکروسافت با استفاده از بیت کوین خرید کنند. پذیرش بیت کوین توسط شرکت بزرگی همانند مایکروسافت می‌تواند گسترش استفاده از آن را تسریع نماید.

NEWEGG: فروشگاه آنلاین لوازم الکترونیکی است که از بیت کوین برای معاملات استفاده می‌کند.  سخت‌افزار کامپیوتر، کنسول بازی و تجهیزات شبکه بخشی از کالا‌های ارائه شده در این فروشگاه آمریکایی است.

آیا سرویس‌دهندگان جالب دیگری را می‌شناسید که در ازای ارائه کالا و خدمات بیت‌ کوین را پذیرش کنند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Techsling
دکمه بازگشت به بالا