اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

با ابزار «شناخت تراکنش» شرکت Chainalysis دیگر نگران فعالیت‌های غیرقانونی به وسیله‌ی رمزارزها نباشید

این ابزار برای نظارت، بررسی و شناخت فعالیت‌های غیرقانونی در تراکنش‌های رمزارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی محبوب Chainalysis که در زمینه‌ی تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی و مرتبط با صنعت رمزارزی فعالیت دارد، اخیرا از یک ابزار جدید تحت نام «شناخت تراکنش» یا «Know Your Transaction» رونمایی کرده است. به گفته‌ی Chainalysis این ابزار به منظور تکمیل طرح‌های ضد پولشویی(AML) فعلی و کمک‌رسانی در زمینه‌ی ردیابی نقل و انتقالات مشکوک و احتمالا کلاهبرداری برای کسب و کار‌های بلاک‌چینی، صرافی‌های رمزارزی و قانون‌گذاران طراحی شده است.

ابزار بررسی تراکنش‌های رمزارزی

کمپانی تجزیه و تحلیل و نظارت بر صنعت رمزارزی چینالیسیس(Chainalysis) اخیرا ابزار جدیدی با نام شناخت تراکنش (Know Your Transaction یا KYT) راه‌اندازی کرده است تا مبادلات مشکوک در شبکه‌های بلاک‌چینی را ردیابی و کشف کند.

Chainalysis

این ابزار به منظور تکمیل طرح‌های ضد پولشویی(AML) فعلی و کمک‌رسانی در زمینه‌ی ردیابی نقل و انتقالات مشکوک و احتمالا کلاهبرداری، و برای کسب و کار‌های بلاک‌چینی، صرافی‌های رمزارزی و قانون‌گذاران طراحی شده است.

ابزار KYT در ابتدای فعالیت خود از ۱۵ رمزارز محبوب بازار از جمله بیت‌کوین(BTC)، اتریوم(ETH)، بیت‌کوین کش(BCH)، لایت‌کوین(LTC)، تتر(USDT)، میکیر(MKR) و چندین توکن مبتنی بر پروتکل ERC-20 پشتیبانی خواهد کرد. این درحالیست که شرکت چینالیسیس برنامه‌ریزی کرده است تا به مرور زمان طیف توکن‌های قابل پشتیبانی این ابزار را گسترش دهد.

 

KYT یک ابزار مهم و کاربردی

جان دمپسی(Jonh Dempsey) معاون بخش محصولات شرکت چینالیسیس در رابطه با KYT اعلام نموده که وجود این ابزار برای کمک به مشاغل مختلف در جهت حفظ انطباق و برآوردن مطالبات روزافزون قانون‌گذاران و تنظیم‌کنندگان ضروری است. وی همچنین گفت «هنگامی که روند مدیریت در معرض اشخاص تحریم شده، دارایی‌های هک شده، بازار‌های دارک‌نت و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی قرار می‌گیرد، تک‌تک دقایق سپری شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است».

ابزار شناخت تراکنش در حال حاضر بر روی خدمات فعلی ارائه شده توسط شرکت چینالیسیس توسعه خواهد یافت و روند بررسی و اعلام هشدار برای طرفین مشکوک در مبادلات رمزارزی و یا رسیدن ارزش تراکنش‌ها به یک سطح خاص را بر عهده دارد. این ابزار در سطوح مختلفی هشدار می‌دهد، به عنوان مثال تراکنش‌های شدیدا مشکوک، تراکنش‌های مشکوک، تراکنش‌هایی با سطح خطر متوسط و در نهایت تراکنش‌های کم‌خطر. با استفاده از ویژگی‌های مختلف، این ابزار تمام تراکنش‌های موجود بر روی یک بلاک‌چین را به صورت لحظه‌ای بررسی کرده و میزان قابلیت اطمینان به آن را ارزیابی می‌کند.

KYT برای اینکه بتواند یک تصمیم‌گیری مناسب در رابطه با تراکنش‌های تحت بررسی انجام دهد، از عوامل مختلفی همچون «مقدار رمزارز درگیر در تراکنش»، «خدمات استفاده شده»، «مسیر دارایی‌ها»، «طبقه‌بندی» و «مستقیم بودن میزان درگیری» استفاده می‌کند.

صرافی‌های رمزارزی و سایر شرکت‌های مرتبط با فناوری بلاک‌چین می‌توانند با استفاده از یک API قابل تنظیم(رابط کاربری قابل برنامه‌ریزی) که توسط چینالیسیسارائه می‌شود، این ابزار جدید را در خدمات و سرویس‌های خود ادغام کنند.

 

میزان کلاهبرداری‌های مرتبط با صنعت رمزارزی رو به افزایش است

با افزایش مداوم تعداد جرائم مرتبط با صنعت رمزارزی، به ویژه کلاهبرداری بزرگ PlusToken که اخیرا به وقوع پیوسته، ردیابی و نظارت بر شبکه‌ها به شیوه‌ای پیشگیرانه به امری حیاتی و بسیار مهم تبدیل شده است.

ماه گذشته مشخص شد که چندین عامل شرکت‌کننده در کلاهبرداری PlusToken که بیش از ۳ میلیارد دلار سرمایه از کاربران خود به سرقت برده بودند، توسط مقامات چینی دستگیر شده‌اند. اعتقاد بر این است که احتمالا تلاش‌های آن‌ها در جهت جابجایی و خارج کردن سرمایه از بازار رمزارزی باعث کاهش قیمت بیت‌کوین(BTC) طی روز‌های اخیر شده است.

درحالیکه نظارت و قانون‌گذاری همچنان موضوع مورد بحث و مشاجره‌ی طرفداران صنعت رمزارزی باقی خواهد ماند، اگر صنعت رمزارزی امیدوار است که بتواند به جریان‌های اصلی راه یافته و فراگیر شود، ابتدا باید به اهمیت روزافزون امنیت شبکه بپردازد.

نظر شما در رابطه با این ابزار جدید چیست؟ آیا KYT می‌تواند به تنهایی پاسخگوی نیاز صنعت رو به رشد رمزارزی بوده و از هرگونه کلاهبرداری در این بازار تقریبا نوپا جلوگیری کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptocoinspy

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا