اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تریلر رسمی فیلم «رمزارز» منتشر شد

استفاده از رمزارزها در فعالیت‌های پولشویی محور اصلی داستان فیلم "Crypto" را تشکیل می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا تریلر رسمی فیلم «کریپتو» منتشر شده است و نشان می‌دهد که محور اصلی داستان استفاده از بیت‌کوین و دیگر رمزارزها برای انجام پولشویی‌های یک شرکت بزرگ است. در این فیلم بازیگران مشهوری همچون کورت راسل ایفای نقش می‌کنند.

فیلم Crypto

همانطور که در گزارشات ماه ژوئن آمده است، فیلمی با نام کریپتو(Crypto) در دست ساخت است که بازیگران مشهور همچون کورت راسل(Kurt Russell)، لوک همزورث(Luke Hemsworth یکی از برادران کمتر شناخته شده‌ی همزورث)، الکسیز بلیدل(Alexis Bledel) و بو نپ(Beau Knapp) در آن ایفای نقش می‌کنند.

Bitcoin

آقای نپ یک کارمند درست‌کار وال‌استریت است(به ندرت پیدا می‌شود) که باعث آزار و اذیت کارفرمای خود شده است، بنابراین او را به ناکجا آباد تبعید می‌کند که تصادفا زادگاهش می‌باشد.

وی در نقش یک افسر ضد پولشویی(AML) ایفای نقش می‌کند و در این فیلم متوجه می‌شود که شرکت او در حال همکاری با مافیای روسیه می‌باشد و به همین دلیل است که آن‌ها این شخص را دقیقا به جایی میفرستند که در حال پوشش کلاهبرداری‌های مالی خود هستند.

موضوع جایی گیج‌کننده تر می‌شود که جزئیات مربوط به رشوه‌های مالی در یک پوشه به نام «باپرداخت یا Kickbacks» ذخیره شده‌اند. از آنجا که این فیلم ساخته‌ی هالیوود است، حرفی برای گفتن نمی‌ماند!

بهره‌برداری

همانطور که از ویدئوهای منتشر شده در رابطه با این فیلم می‌توان فهمید، اغلب افراد فعال در وال‌استریت از رمزارزها استفاده می‌کنند و بیشتر رمزارزهای مورد استفاده نیز در جهت پول‌شویی بکار گرفته شده‌اند، و در نهایت، کریپتو هم بدون حضور مافیای روسیه به یک فیلم کریپتو واقعی تبدیل نمی‌شود.

با کنار هم گذاشتن این موارد متوجه خواهید شد که بخش‌هایی از داستان این فیلم جهش‌های بی‌موردی به صنعت رمزارزی بوده است. در واقع با کمی دقت در فیلم‌نامه خواهید فهمید که بخش‌هایی از این فیلم براساس داستان دیگری با نام «آزمونگر یا The Examiner» نوشته‌ی جف اینگبر(Jeff Ingber) نوشته شده است. آقای اینگبر حدود سه دهه فعالیت مستمر در صنعت مالی دارد، اما او هرگز ادعا نکرده که اطلاعاتی در رابطه با رمزارزها دارد.

در بخش‌هایی از داستان اصلی آمده است:

پس از اینکه یک بازرس بسیار درستکار برای تحقیق در رابطه با بانک مورد اعتماد شهر به زادگاهش بازمی‌گردد، با خاطرات دردناکی روبرو شده و در حالی که به هیچ‌کس حتی رئیس خودش هم نمی‌تواند اعتماد کند، متوجه‌ی حضور شبکه‌‌ای از فعالیت‌های غیرقانونی و پول‌شویی می‌شود. The Examiner

بنابراین می‌توان گفت که یک نفر بخش‌های اصلی The Examiner که مربوط به پولشویی و دیگر موارد بوده را در نظر گرفته و کمی چاشنی کریپتو به آن اضافه کرده است. البته تا زمانی که اسم فیلم «کریپتو» انتخاب نمی‌شد، این مسئله ایرادی نداشت.

در ادامه‌ی مطلب می‌توانید تریلر جدید این فیلم که اخیرا در پلت‌فرم یوتیوب منتشر شده است را مشاهده فرمایید.

اجتناب از تعهد

با تمام این تفاسیر مشخص نیست که این فیلم قرار است از چه کسی قدردانی کند و بعید به نظر می‌رسد که طرفداران صنعت رمزارزی از مشاهده‌ی آن و اولین حضور بیت‌کوین در صفحه‌ی سینما به عنوان یک ستاره‌ی نقش منفی، راضی و خشنود شوند. با مشاهده‌ی تریلر این فیلم به سختی می‌توان حدس زد که منبع خوبی از دانش رمزارزی در ساخت آن بکار گرفته شده است. به هرحال، مشاهده‌ی نتایج بدست آمده از این فیلم در زمان اکران اولیه آن در روز ۱۲ام آوریل، جالب خواهد بود.

شاید این فیلم واقعا بتواند با ارائه‌ی یک جوهره‌ی عالی ما و طرفداران صنعت رمزارزی را غافلگیر کرده و در راستای پذیرش گسترش صنعت رمزارزی قدمی برداشته باشد. همیشه گفته می‌شود که چیزی به نام تبلیغات و عمومیت بد وجود ندارد، اما این فیلم بیشتر حس مقداری پول در شور هیجان پیرامون جهش بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ را القا می‌کند(که متاسفانه به دلیل سرعت و کندی هالیوود در ساخت این فیلم می‌باشد). خیلی بهتر می‌شد که فیلم «ماشین اعتماد: داستان بلاک‌چین» که ساخته‌ی یک طرفدارن صنعت رمزارزی است، این میزان بودجه و توجه را در اختیار می‌گرفت.

نظر شما در رابطه با این فیلم و تریلر منتشر شده‌ی آن چیست؟ آیا موفقیت این فیلم تاثیری بر فراگیری و گسترش رمزارزها خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا