اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالاتتحلیل

هند و ویتنام بالاترین نرخ رشد پذیرش رمزارز را در اختیار دارند

طبق تازه‌ترین گزارشات منتشر شده توسط چینالیسیس (Chainalysis) کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا و چین در زمینه پذیرش کاربران جدید صنعت رمزارز با افت رتبه شدید مواجه شده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی چینالیسیس (Chainalysis) اخیراً یک تحقیق گسترده در رابطه با سطح پذیرش و کاربرد دارایی‌های رمزارزی در سراسر جهان انجام داده است. گزارش منتشر شده در رابطه با این موضوع نشان می‌دهد که پذیرش رمزارزها طی ۱۲ ماه گذشته نزدیک به ۸۸۱ درصد افزایش یافته است. گرچه تصور می‌شد که این روند افزایشی عمدتاً مربوط به کشورهای توسعه یافته از جمله چین و آمریکا خواهد بود، اما نتایج به صورت عجیبی کشورهایی همچون ویتنام، هند، پاکستان و اوکراین را برترین کشورها از لحاظ پذیرش رمزارز توصیف می‌کرد.

پذیرش رمزارزها افزایش یافت

طبق تازه‌ترین گزارشات منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی چینالیسیس (Chainalysis) می‌توان گفت که طی یک سال گذشته روند پذیرش دارایی‌های رمزارزی در سراسر جهان به شدت تسریع شده است.

محققان این شرکت با استفاده از عوامل و فاکتورهای مختلفی همچون حجم مبادله صرافی‌های شخص به شخص (P2P) و ارزش تراکنش‌های دریافتی، به این نتیجه رسیده‌اند که میزان پذیرش رمزارزها طی ۱۲ ماه گذشته نزدیک به ۸۸۱ درصد افزایش یافته است.

در گزارش منتشر شده توسط چینالیسیس حضور سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار رمزارز بسیار حیاتی و مهم توصیف شده است، اما هدف اصلی این تحقیقات برجسته کردن نام کشورهایی است که بیشترین پیشرفت در زمینه پذیرش و سرمایه‌گذاری خرد در بازار رمزارز را داشته‌اند.

Chainalysis

برهمین اساس بخش قابل توجهی از این تحقیقات به جای تمرکز بر روی تراکنش‌ها ورودی و خروجی و همچنین گمانه‌زنی، به کاربردهای مربوط به معاملات و پس‌اندازهای رمزارزی فردی پرداخته شده است. نتایج بدست آمده از این تحقیقات نشان می‌دهد کشورهایی همچون ویتنام، هند، پاکستان و اوکراین در اینگونه موارد از سایر کشورهای جهان حتی کشورهای پیشرفته که در زمینه استفاده از دارایی‌های دیجیتال همواره پیشرو محسوب می‌شوند، یک قدم جلوتر هستند.

رمزارزها یک پناهگاه هستند

محققان شرکت چینالیسیس در این گزارش عنوان کرده‌اند که «در بازارهای نوظهور، بسیاری از مردم در راستای جلوگیری از کاهش ارزش اندوخته‌های خود به سمت پذیرش رمزارزها، ارسال و دریافت حواله و انجام تراکنش‌های تجاری با استفاده از رمزارز سوق داده شده‌اند. پذیرش رمزارزها در کشورهایی همچون آمریکای شمالی، اروپای غربی و آسیای شرقی طی یک سال گذشته عمدتاً با میزان سرمایه‌گذاری سازمانی مرتبط بوده است».

چینالیسیس Chainalysis
شاخص تغییرات قیمت بیت کوین و اتریوم طی یک سال گذشته

از زمان آغاز همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در جهان سطح پذیرش و استفاده از رمزارزها به شدت افزایش یافته است؛ جذب سرمایه‌گذاران و سازمان‌ها به سمت بازار رمزارز عمدتاً به دلیل جهش قیمت دارایی‌های دیجیتالی همچون بیت کوین و اتریوم تسریع شده و باعث شده تا این دارایی‌های دیجیتال به یک پناهگاه قابل اطمینان ذخیره ارزش در برابر تورم و مشکلات اقتصادی تبدیل شوند. شاخص تغییرات قیمت رمزارزی نشان می‌دهد که ارزش این دو رمزارز طی یک سال گذشته حدود ۳۸۰ درصد افزایش یافته است.

شاخص جهانی چینالیسیس

شاخص جهانی سطح پذیرش دارایی‌های رمزارزی چینالیسیس ۱۵۴ کشور را براساس سه معیار اصلی پذیرش، سرمایه‌گذاری و استفاده از رمزارزها طبقه‌بندی کرده است.

کشورهای آمریکا و چین که پیش از این همواره پیشتاز بودند، در تازه‌ترین گزارشات چینالیسیس به دلیل کاهش چشم‌گیر حجم تراکنش‌های P2P با سقوط رتبه‌بندی مواجه شده‌اند. سال گذشته، کشور چین جایگاه چهان و کشور آمریکا جایگاه ششم را در لیست چینالیسیس داشتند. با این حال، امسال آمریکا به جایگاه ششم و چین به جایگاه سیزدهم تنزل پیدا کرده‌اند.

چینالیسیس همچنین توضیح داده‌ است که حرکت سرمایه به سمت بازارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) و افزایش تعداد شهروندانی که در این بخش از صنعت رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تاثیر بسیار زیادی در تغییرات مربوط به رتبه‌بندی کشورها از لحاظ میزان پذیرش رمزارزها و تمایل به حضور در این بازار، داشته است.

برهمین اساس محققان چینالیسیس در حال توسعه یک معیار جدید به نام «شاخص پذیرش DeFi» هستند تا بتوانند این بخش از اقتصاد مبتنی بر رمزارزها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهند. به گفته محققان چینالیسیس، این شاخص و نتایج بدست آمده از بررسی آن طی هفته‌های آتی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

در بخشی از گزارش چینالیسیس آمده است:

رشد حجم مبادلات رمزارزی مرتبط با خدمات متمرکز و همچنین جهش اقتصاد غیرمتمرکز باعث شده تا در کشورهای پیشرفته و کشورهایی که سطح آگاهی پیرامون دنیای رمزارزها بالاست، شاهد افزایش چشم‌گیر کاربرد و پذیرش رمزارزها باشیم، درحالیکه پلت‌فرم‌های شخص به شخص (P2P) عامل اصلی پذیرش رمزارزها در بازارهای نوظهور و در حال گسترش هستند. Chainalysis

نظر شما در رابطه با گزارش منتشر شده توسط محققان شرکت چینالیسیس و تنزل جایگاه آمریکا و چین در صنعت رمزارزها چیست؟ آیا به زودی شاهد همه‌گیری دارایی‌های رمزارزی در کشورهایی خواهیم بود که اقتصاد ضعیفی دارند؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا