اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

لایت‌کوین هدف حملات «Dusting attack» قرار گرفت

در حملات Dusting اسکمر‌ها با ارسال مقادیر بی‌ارزش رمزارز به کیف‌پول قربانیان سعی می‌کنند آن‌ها را ردیابی کرده تا از آن‌ها سؤ استفاده کنند

نکات برگزیده مطلب
  • گزارش‌ها نشان می‌دهد که کیف پول لایت‌کوین(Litecoin) با نوع جدیدی از حمله‌ی سایبری جدیدی با نام Dusting مواجه شده‌اند. این حمله بر بازارهای LTC تاثیر گذار نبوده است اما معامله‌گران و هولدر‌های رمزارز(کسانی که به جمع‌آوری رمزارزها می‌پردازند و تنها آن را به عنوان نوعی پول در معاملات استفاده می‌کنند) باید نسبت به این موضوع آگاه گردند.

لایت‌کوین هدف حملات Dusting قرار گرفت

طی چند ساعت گذشته گزارش‌های گسترده‌ای در توئیتر، شیوه‌ی حمله‌ی جدیدی را تحت عنوان «حملات Dusting»گزارش کردند که کاربران لایت‌کوین(Litecoin) را هدف قرار داده است. بخش آموزشی صرافی بایننس(Binance Academy) با انتشار هشدار نسبت به این موضوع توضیحات دقیقی را در این رابطه منتشر کرد که کوینیت به توضیح مختصری در رابطه با آن پرداخته است.

تقریبا 5 ساعت گذشته حملات گسترده‌ای از نوع(Dusting)، کاربران لایت‌کوین را هدف قرار داده است

حملات داستینگ چیست؟

به‌طور خلاصه، حملات Dusting زمانی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداران(اسکمر‌ها) سعی می‌کنند ویژگی حفظ حریم خصوصی رمزارزها را کنار بگذارند؛ در حمله‌ی اخیر به کاربران لایت‌کوین آن‌ها با ارسال مقادیر ناچیزی به کیف‌پول‌های کاربران و سپس تلاش برای ردیابی تراکنش‌های کیف‌پول به منظور کشف هویت مالک آن‌ها سعی در اجرای این حملات داشتند.

عبارت Dust(غبار) به کسر کوچکی از سکه‌های رمزارزی اشاره دارد که بیشتر کاربران آن را نادیده می‌گیرند. ممکن است صدها ساتوشی به عنوان Dust در نظر گرفته شود زیرا ارزش اندک آن موجب می‌شود اغلب کاربران حتی متوجه آن نشوند. این موضوع در صرافی‌های رمزارزی شایع است زیرا بقایای تراکنش‌ها در کیف پول‌ها باقی مانده و امکان استفاده و یا انتقال ندارند.

در بیت‌کوین(BTC) و لایت‌کوین، Dust به صورت تراکنش‌هایی تعریف می‌شود که مقدار انتقال داده شده از کارمزد آن تراکنش کمتر است. محدودیت Dust را می‌توان بر اساس اندازه‌ی ورودی و خروجی تعریف کرد که معمولا برای بیت‌کوین چند صد ساتوشی است. تراکنش‌های برابر و یا کوچکتر از محدودیت Dust توسط گره‌های تایید کننده به عنوان اسپم تایید نمی‌شوند.

اسکمر‌ها با ارسال مقادیر اندکی Dust به چندین کیف‌پول رمزارزی می‌توانند تراکنش‌ها را به منظور ایجاد ارتباط میان آن‌ها ردیابی کنند. هدف نهایی شناسایی شرکت‌ها و یا مالکان کیف‌پول‌ها و استفاده از روش‌های کلاهبرداری همانند حملات فیشینگ است.

تاکنون معمولا بیت‌کوین انتخاب مهاجمان حملات Dusting بوده است، اما امروز به‌نظر می‌رسد کاربران لایت‌کوین را هدف قرار داده‌اند. برخی ارائه‌دهندگان خدمات کیف‌پول ویژگی‌هایی همانند گزینه‌ی «خرج نکردن Dust» ارائه می‌کنند، به این ترتیب با جابجا نشدن Dust حمله خنثی می‌شود.

عدم تاثیر‌گذاری حملات بر بازار لایت‌کوین

قیمت لایت‌کوین و بازار این رمزارز تحت تاثیر این نوع از حملات قرار نگرفته‌اند. این حملات به هیچ وجه شبکه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و برای موفقیت به‌طور گسترده‌ای بر مهندسی اجتماعی متکی است. در زمان نگارش این مقاله لایت کوین در محدوده‌ی قیمتی 85 دلار داد و ستد می‌شود.

آیا پیش‌تر با حملات Dusting آشنایی داشتید؟ برای حفظ امنیت دارایی‌های رمزارزی خود چه اقداماتی را اتخاذ می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا