اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

Twitch به آینده اتریوم خوش‌بین است

مدیرعامل Twitch بر روی بازار دارایی‌های دیجیتالی اتریوم که توسط eBay تکمیل می‌شود سرمایه گذاری کرده است

Ammit Mahajan بنیان‌گذار Rare Bits که یک بازار دارایی­‌های دیجیتالی برپایه­‌ اتریوم و رئیس سازنده‌­های بازی محبوب شبکه­‌های مجازی با نام FarmVille است، در مصاحبه‌­ای با CNBC افشا کرد که این شرکت 6 میلیون دلار توسط مدیرعامل توییچ Emmett Shear و بنیان‌گذار آن Justin Kan سرمایه جذب کرده است.

چرا Twitch به مارکت اتریوم علاقه مند است ؟

کلکسیون­‌های دیجیتالی همانند CryptoKitties بر روی پروتکل بلاکچین اتریوم به صورت قراردادهای هوشمند قرار گرفته‌­اند. و این قرارداد­ها را می‌­توان به منظور مبادله با سرمایه­‌گذاران و دیگر کاربران اتریوم، از اپلیکیشن CryptoKitties به پلتفرم­‌هایی همانند Rare Bits منتقل کرد.

Rare Bits پس از CryptoKitties در جامعه­ رمز ارزها بسیار محبوب است، این اپلیکیشن غیر متمرکز پس از آن­که DappRadar شروع به فروختن بچه گربه­‌های دیجیتالی در بازار کرد، بسیار گسترش یافت.

CryptoKitties در اصل به صورت پلتفرم جمع آوری کلکسیون دیجیتالی است که کاربران قادرند کاراکتر­ها را در آن ایجاد کرد و به آن­ها غذا بدهند.  این بازی، مشابه بازی قدیمی ژاپنی با نام Tamagotchi است، تفاوت اصلی بین این دو بازی این است که در CryptoKitties کاربران قادرند کلکسیون و یا اشیاء را خریداری و یا با یکدیگر مبادله نمایند.

صنعت بازی که به سرعت در حال رشد است، سال­هاست تلاش می­‌کند راهی برای سهولت مبادله اشیاء در محیط بازی پیدا کند. پلتفرم­‌هایی همانند GameFlip، G2A و PlayerAuctions به صورت واسطه و میانجی عمل می­‌کردند تا به بازیکن­‌ها کمک کنند پول، ارز­های قابل فروش در بازی، طلا، پوسته، اشیاء و موارد نادر را خرید و فروش کنند. توییچ پس از ارائه پلتفرم توزیع محتوای دیجیتالی، بر تجارت در حوزه بازی تمرکز کرده است، برخلاف دیگر پلتفرم­‌ها همانند یوتیوب، توییچ در اولویت اصلی گیمر­ها و استریمرها را پشتیبانی کرده و دامنه گسترده­ای از تولید کنندگان محتوا را هدف قرار داده است.

این احتمال وجود دارد که امکان مبادله اشیاء در بازی‌­ها بر بستر بلاکچین اتریوم وجود داشته باشد. Emmett Shear و Justin Kan مدیر عامل و بنیان‌گذار توییچ، با مشاهده پتانسیل Rare Bits که به اولین پلتفرم موفق فروش بر بستر بلاکچین تبدیل شد، بر روی این پلتفرم سرمایه­‌گذاری کردند.

Mahajan بنیان‌گذار Rare Bits در گفتگو با CNBC گفت که امیدوار است در بلند مدت در کنار محصولاتی همانند کلکسیون­‌های دیجیتالی، محصولاتی همانند صنایع دستی و بلیط که از تولیدات رمز ارزها نیستند را نیز در این پلتفرم مشاهده کنند.

او اعلام کرد که در کوتاه مدت و میان مدت، تیم این شرکت بر روی جذب افراد به پلتفرم برپایه­‌ اتریوم تمرکز می­‌کند. در این زمان، Rare Bits توسط علاقه مندان به رمز ارزها استفاده می­‌شود، اما به منظور جذب مشتریان در بازارهای بزرگتر به ساختار ویژه­ای نیاز است.

Mahajan با تکیه بر موضع واقع بینانه خود در مورد عدم پذیرش بلاک‌چین در مقطع کنونی، گفت:

«مشکلی که امروزه با آن روبرو هستیم این است که اگر من هیچ کاری را با اتریوم انجام ندهم، هیچ چیزی در مورد آن نمی­‌دانم و هرگز در مورد آن فکر نمی­‌کنم، چرا باید از مسیر قبلی خودم خارج شوم تا اتریوم بخرم و در این اکوسیستم وارد شوم؟ تصور کنید اگر یک شخص مشهور همانند Beyonce یا شخصی که به­‌خوبی شناخته شده باشد، ده بلیط بر روی بستر بلاکچین منتشر کند، فکر می­‌کنید چند میلیون نفر  برای به­‌دست آوردن یکی از این بلیط­ها مسیر خود را تغییر می­‌دهند.»

تکمیل پلتفرم با Ebay

در نهایت Mahajans گفت که Rare Bits در نظر دارد که تگ­‌های “blockchain” و “Ethereum” را از پلتفرم­‌های خود حذف کند تا با این کار مانع بین بخش رمز ارزها و مشتریان عادی را از میان برداریم.

«در نسخه نهایی محصولات ما، حتی ممکن است به این حقیقت که از اتریوم یا بلاکچین استفاده می­‌کنیم اشاره نکنیم. در دنیای ایده‌آل شما وارد سایت می­‌شوید، چیزی که می­‌خواهید را خریداری می‌­کنید، تبدیل، مبادله و یا از آن استفاده می­‌کنید، اما نیازی نیست به این نکته توجه کنید و یا حتی بدانید که بر اساس تکنولوژی رمزارزها است.»

اما در حقیقت ریسک در خطر قرار دادن بازار بخش رمز ارزها به منظور انتقال به بازار بزرگتر وجود دارد، به منظور اجرای موفق این استراتژی، تیم این شرکت باید مطمعن شود که پلتفرم به همان سرعت و کارآمدی پلتفرم­‌های متمرکز عمل می­‌کند.

آیا فکر می‌­کنید سرمایه گذاری شرکت­هایی همانند توییچ بر روی بازار­های مرتبط با رمز ارزها ادامه داشته باشد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا