اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

مصادره و فروش ۴ هزار بیت‌کوین در ایالات متحده

مقامات قانونی این کشور به دنبال حراج عمومی بیت‌کوین‌های ضبط شده هستند

نکات برگزیده مطلب
  • پس از حمله به یکی از بازار‌های فروش مواد مخدر در فضای دارک‌وب، مقامات قضائی ایالات متحده به دنبال برگزاری حراج عمومی برای فروش این ۴۰۰۰ بیت‌کوین ضبط شده هستند.

دولت ایالات متحده به دنبال آن است که ۴ هزار بیت‌کوین ضبط شده از یکی از فروشگاه‌های دارک‌وب(DarkWeb بخشی از فضای اینترنت که از دسترس عموم خارج است و اکثرا برای فعالیت‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد) را به عنوان جریمه تصاحب کند. در زمان نگارش این مقاله ارزش این بیت‌کوین‌ها چیزی در حدود ۲۴ میلیون دلار است.

براساس گزارشات منتشر شده توسط یکی از افراد ناشناس در وزارت دادگستری ایالت مریلند در روز سه‌شنبه، دادستان این ایالت دو مرد را با نام‌های رایان فاراس(Ryan Farace) و رابرت سوین(Rober Swain)  را متهم اعلام کرده است؛ این دو نفر که هردو در همین ایالت زندگی می‌کنند به اتهام تولید و توزیع مواد مخدر از طریق فروشگاه‌های دارک‌وب تحت تعقیب قانون هستند.

گفته می‌شود که این دو متهم تمامی درآمد حاصل از فروش مواد مخدر خود را از ژانویه ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۷ به صورت بیت‌کوین‌هایی ذخیره کرده‌اند که هم‌اکنون توسط مامورین دولتی ضبط گردیده است.

دادستان این ایالات در اعلامیه‌ی خود گفت:

به عنوان بخشی از این پرونده، دولت به دنبال جبران خسارت کمتر ۵۶۶۵۰۰۰ دلار به علاوه‌ی ارزش ۴ هزار بیت‌کوین نیست که به نظر می‌رسد که تمامی این موارد درآمد‌های حاصل از فروش مواد مخدر است.

The Prosecutors

اگر این درخواست تایید شود، رمزارزهای مصادره شده توسط دولت به مجموع دیگر رمزارزها مصادره‌ای افزوده خواهد شد که در نهایت منجر به برگزاری یک حراج بزرگ‌تر در بازار می‌شود.

Silk roadاین اولین بار نیست که مقامات ایالات متحده در طی حمله به یک بازار مبتنی بر دارک‌وب توانسته‌اند بیت‌کوین(و یا انواع دیگری از رمزارزها) را مصادره کنند. باید یادآور شویم که دولت ایالات متحده پس‌ از حمله به وب‌سایت غیرقانونی Silk Road که در دارک‌وب به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کرد، حدود ۸۰ هزار بیت‌کوین مصادره کرد که طی چندین حراج بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ بیت‌کوین‌های یاد شده را به فروش رساند.

اوایل سال جاری نیز سرویس مارشال‌های ایالات متحده یک حراج برای فروش بیش از ۳۸۰۰ بیت‌کوین(با ارزشی بالغ بر ۵۱ میلیون دلار) برگزار کرد که به عنوان اولین مورد فروش بیت‌کوین پس از حراج ۲۷۰۰ بیت‌کوین سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شد.

در همین حین، در یک پرونده‌ی دیگر که در ماه مارس بررسی شد، دولت ایالات متحده قصد داشت تا حدود ۵۰۰ بیت‌کوین را پس از اتهام چهار نفر به جعل اسناد شناسایی، ضبط و مصادره کند.

به نظر شما ورود ناگهانی این تعداد بیت‌کوین به چرخه‌ی بازار چه تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CoinDesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا