اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فیسبوک از مبارزه منصرف شد!

فیسبوک نتوانست به مقابله با رمزارزها ادامه دهد: مجدداً آگهی‌های غیر از ICO مجاز هستند

فیسبوک با درک جذابیت رو به رشد رمز ارزها و پتانسیل سود بسیار بالای حاصل از تبلیغات تجارت­‌های مرتبط با رمز ارزها، روز سه شنبه (26 ژوئن) اعلام کرد، تصمیم گرفته است که مسدودسازی اعلام شده در 30 ژانویه را تسهیل نماید.

در پایان ماه ژانویه 2018، فیسبوک سیاست تبلیغات خود را به منظور بر جلوگیری از تبلیغات «ترویج محصولات و خدمات مالی که اغلب با شیوه­‌های تبلیغاتی اغراق آمیز و یا فریبنده همراه است، همانند binary options، ارائه اولیه سکه و رمز ارزها» را به روز رسانی کرد. گفته شده است که اعمال این سیاست به این دلیل است که آن­ها باوردارند، تبلیغات­ «اغراق امیز» و یا «فریبنده» جایی در فیسبوک ندارند. در همان زمان اذعان شده است که این ممنوعیت کامل شامل تمامی آگهی­‌های مرتبط با رمز ارزها ممکن است تا حدی سخت گیرانه باشد:

«در حالی که ما به منظور شناسایی بهتر روش­‌های تبلیغاتی فریبنده و گمراه کننده تلاش می­‌کنیم، این سیاست بصورت گسترده تنظیم شده است. اجرای آن در تمامی پلتفرم­‌های ما شامل فیسبوک، شبکه­ مخاطبان و اینستاگرام آغاز خواهد شد. ما این سیاست را بازبینی کرده و نحوه اجرای آن را بهبود می بخشیم.»

روز سه شنبه، راب لیترن رئیس امور مدیریت محصولات فیس بوک در یک پست در وبلاگش نوشت که فیسبوک سیاست­‌های تبلیغاتی خود را مجدداً به روز رسانی کرده و «به آگهی­‌هایی که رمزارزها و محتوای مربوط به آن را ترویج می­‌کنند و تبلیغ دهندگان از پیش تایید شده آن­ها را منتشر کرده­‌اند» اجازه انتشار می­‌دهد. در حالی که همچنان ممنوعیت «آگهی هایی که binary options و ارائه اولیه سکه را ترویج می­‌کنند» با برجاست.

هر کسب و کاری که مایل به تبلیغ محصولات و خدمات مرتبط با رمز ارزها است، هم اکنون باید با تکمیل فرمی که «Cryptocurrency Products and Services Onboarding Request» نامیده شده است واجد شرایط بودن آن را اثبات کنند. همچنین مدارک مالکیت دامنه­‌های مرتبط با این درخواست را ارائه نماید. در اینجا دو پرسش بسیار جالب مطرح شده است که آگهی­ دهندگان باید به آن پاسخ دهند :

  • آیا در حال حاضر مجوز و یا گواهینامه­ قانونی در اختیار دارید ؟
  • آیا شرکت شما در بورس سهام عمومی معامله شده است ؟

برای مثال، در مورد مبادلات رمز ارزها در ایالت متحده، چه تعداد صرافی قادر به ادعای در اختیار داشتن گواهینامه­ SEC هستند ؟

بازنگری جزئی فیسبوک در ممنوعیت تبلیغات رمزارزها نشانه­ روشنی از پذیرش این نکته است که صنعت رمز ارزها بسیار بزرگتر از حدی است که بتوان آن را نادیده گرفت. بنابراین عجیب نخواهد بود، اگر نزدیک­ترین رقیب فیسبوک یعنی گوگل، در آینده نزدیک تصمیم به پیروی از تقاضاها گرفته و بخشی از ممنوعیت تبلیغات مرتبط با رمزارزها (که در 14 مارچ 2018 اعلام شد) را حذف نماید.

آیا فکر می­‌کنید ممنوعیت تبلیغات رمز ارزها توسط گوگل و توییتر نیز همانند فیسبوک مورد بازنگری قرار بگیرد ؟ در صورت گسترش بیشتر کسب و کار­های مرتبط با رمز ارزها، آیا شرکت­‌ها می­‌توانند سود حاصل از آگهی­‌های مرتبط با این بخش را نادیده بگیرند؟ نظر خود را در این مورد به صورت کامنت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
کریپتو گلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا