اخبار و مقالات

در تلاطم قیمتی بازار کریپتو، Dappهای مبتنی بر اتریوم به رشد خود ادامه می‌دهند

3 برابر شدن تعداد Dappها از سال گذشته تا کنون

نکات برگزیده مطلب
  • تعداد برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز بر مبنای پروتکل اتریوم به بیش از 1200 عدد رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته، رشد 3 برابری داشته است. در حدود 562 پروژه در زمینه‌های مختلف در حال حاضر بر روی این پلتفرم زنده هستند.

در ماه می 2017 حدود 400 پروژه‌ی برنامه‌ی غیرمتمرکز بر مبنای اتریوم وجود داشت که در حال حاضر به بیش از 1200 عدد رسیده که رشد 3 برابری را از سال گذشته نشان می‌دهد. حدود 562 پروژه به صورت رسمی و زنده در حال کار هستند و مابقی در فاز آزمایشی یا پیش نمایش قرار دارند.

از دارایی‌های دیجیتالی توکنی تا برنامه‌های کاربردی مالی، بازی‌ها و بسیاری از پروژه‌های دیگر در حال اجرا بر روی بلاک‌چین اتریوم هستند.

در سال 2015، اتریوم با رویکرد ایجاد بستری جایگزین برای برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز وارد بازار کریپتو کارنسی شد. با ماشین مجازی اتریوم یا به اختصار EVM این پلتفرم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا قراردادهای هوشمند خود را شکل داده و برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز بسازند.

این سیستم خود بر مبنای تکنولوژی غیرمتمرکز کار می‌کند و ثبت هر پاسخی ملزم به پرداخت خواهد بود و این بدین معنی است که کنترل کاملی بر داده‌های خود دارید.

با استفاده از پلتفرم اتریوم برای ساخت برنامه‌ی کاربردی غیرمتمرکز خود، کاربر نیازی به ساخت حساب کاربری ندارد، چون هم اکنون یک حساب کاربری و کلید عمومی/خصوصی در بلاک‌چین اتریوم دارد. با داشتن بلاک‌چین داده‌ها برای همیشه ذخیره می‌شوند و دیگر نیازی به یکپارچه‌سازی برنامه با سیستم پرداختی مانند پی‌پال به منظور دریافت مبالغ از کاربران نیست. اتریوم خود یک سیستم پرداخت است، یعنی هر کاربری می‌تواند پول ارسال یا دریافت کند.

پلتفرم اتریوم با ایده‌ی توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز پدید آمد در حالی که از زمان آغاز آن در سال 2015 تا کنون به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران به این ارز به عنوان یک ارز دیجیتال برای خرید و فروش و تجارت و کسب سود علاقه پیدا کرده‌اند، تا حدودی توجه اصلی آن بر روی هدف اصلی کم رنگ شده است.

توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز بر روی این پلتفرم به طور حتم در حال افزایش است. هر چند که یک ناسازگاری بین سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های خود را بر مبنای این پلتفرم ساخته‌اند، وجود دارد.

مشکل اینجاست که ممکن است یک عدم تناسبی بین عدم افزایش قیمت و افزایش توجه وجود داشته باشد. وقتی که قیمت افزایش پیدا می‌کند، برنامه‌های کاربری اتریوم برای استفاده گرانتر خواهند بود. در واقع سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت خوشحال هستند چون سود بیشتری دریافت می‌کنند، اما افزایش قیمت به این معنی است که توسعه‌ی یک برنامه‌ی کاربردی غیرمتمرکز نیاز به هزینه‌ی بیشتری دارد!

همانطور که در نمودار بالا از سایت Etherscan مشخص است، میانگین هزینه‌ی gas بین تاریخ‌های نوامبر 2017 تا ژانویه‌ی 2018 افزایش پیدا کرده است.این افزایش هزینه در تناسب با افزایش قیمت اتریوم بوده است که در 24 نوامبر 2017 حدود 411 دلار بود و در تاریخ 3 ژانویه‌ی 2018 به رقم 903 دلار رسید.

در واقع با افزایش قیمت اتریوم، میزان هزینه‌ی gas باید کاهش پیدا کند، اما در عمل اینطور نیست و این باعث می‌شود ساخت برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز برای توسعه‌دهندگان هزینه‌‌ی بیشتری داشته باشد.

اینکه چطور جامعه‌ی اتریوم قصد دارد تعادل در هر 2 جنبه را برقرار است، موضوع جالبی خواهد بود.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
coingape

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا