اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تحقیقات بایننس: رمزارزهای پایدار به «ارز ثانویه‌ در جفت‌های معاملاتی» تبدیل خواهند شد

در گزارشات بایننس همچنین گفته شده که رمزارزهای پایدار به پله‌های ترقی صنعت رمزارزی تبدیل خواهند شد

نکات برگزیده مطلب
  • بخش تحقیقاتی صرافی رمزارزی بایننس(Binance) اخیرا یک گزارش ۱۰۸ صفحه‌ای در رابطه با آینده‌ی صنعت رمزارزی و بازار آن منتشر کرده است. در بخش‌هایی از این گزارش گفته شده که پروژه‌های رمزارز پایدار همچون پروژه‌‌های GlobalCoin از شرکت فیس‌بوک و JPMCoin از بانک بزرگ JPMorgan به «پله‌های ترقی و سنگ‌های زیر پای صنعت رمزارزی» تبدیل خواهند شد.

گزارش جدید بایننس

بخش تحقیقاتی صرافی رمزارزی بایننس(Binance) اخیرا استدلال نموده که رمزارزهای پایدار در آینده برای توصیف دارایی‌های دیجیتال «به ارزی تبدیل می‌شوند که از آن‌ها نقل قول خواهد شد». این به آن معناست که برای تعیین ارزش یک رمزارز از رمزارزهای پایدار استفاده خواهد شد.

Binance research

بدیهی است که تیم تحقیقانی بایننس اعتقاد دارد که رمزارزهای پایدار(که معمولا رابطه‌ی ۱ به ۱ با نوعی ارز فیات مانند دلار و یورو دارد) به عنوان «ارز نقل شده‌ی اصلی» جایگزین رمزارز پیشرو در بازار یعنی بیت‌کوین(با نماد BTC) خواهند شد.

این گزارشات تحقیقاتی بایننس در روز ۳۱ام می ۲۰۱۹ منتشر شد و تایید کرد که رمزارز تتر(با نماد USDT) همچنان رمزارزپایدار غالب باقی مانده است، زیرا دیگر رمزارزهای پایدار موجود «از لحاظ حجم مبادله و میزان سرمایه‌ی در حال گردش دچار کمبود هستند». این کمبودها باعث محدود شدن توانایی آن‌ها در ارائه‌ی نقدینگی شده است. به منظور اینکه بتوان در این رقابت تنگاتنگ باقی ماند، رمزارزهای پایداری همچون USDC در چندین برنامه‌ی غیرمتمرکز مالی(DeFi) از جمله Compound و Dharma ادغام شده‌اند.

ethereum

اتریوم همچنان «بلاک‌چین قابل برنامه‌ریزی» برتر باقی خواهد ماند

همانطور که محققان بایننس تایید کرده‌اند، نرم‌افزار‌های DeFi «به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند»، زیرا اتریوم به عنوان بزرگ‌ترین پلت‌فرم قرارداد‌های هوشمند، همچنان برای اغلب طراحان نرم‌افزار با عنوان «بلاک‌چین قابل برنامه‌ریزی» شناسایی می‌شود. بدیهی است که تیم بایننس پیش‌بینی نموده که از آنجایی که روز به روز پلت‌فرم‌های رمزارزی بیشتری بر روی پروتکل اتریوم ساخته می‌شود، این روند همچنان ادامه خواهند یافت.

تحقیقات بایننس همچنین اشاره می‌کند که نرم‌افزارهای غیرمتمرکز(dApp) همچون نرم‌افزار‌های پیش‌بینی بازار توانسته‌اند «بخش گسترده‌ای از بازار را به دست بگیرند». به طور خاص، روند در حال توسعه‌ی پروتکل لایه‌ی دوم بر روی شبکه‌‌های پیش‌بینی بازار Augur( یا REP) همچون Veil و AugurLite،‌ نشان می‌دهد تقاضای بسیار زیادی برای چنین محصولاتی وجود دارد.

محققان بایننس همچنین نشان دادند که «حق بیمه‌ی کیمچی(در مقایسه با صرافی‌های خارجی، در صرافی‌های کره‌ای قیمت‌های بالاتری برای دارایی‌های رمزارزی ارائه می‌شود)» که ممکن است که به دلیل محدودیت سرمایه‌ی داخلی به وجود آمده باشد، در «پایین‌ترین سطوح تاریخی خود قرار گرفته‌اند». طبق اعلام تیم بایننس، این موضوع را می‌توان به عنوان «نشانه‌ای از رشد و بلوغ بازار» در نظر گرفت.

زنجیره‌های مجاز در صنعت رمزارزی به «پله‌های ترقی» تبدیل خواهند شد

همانطور که در گزارشات بایننس اشاره شده است، CME Group توانسته با ثبت مجموع ۱ میلیارد دلار مبادله‌ی دارایی رمزارزی طی ۲۴ ساعت در ماه جاری،  به یک رکورد جدید دست یابد. این بدان معناست که احتمالا سرمایه‌گذاران سازمانی در حال افزایش تعاملات و حضورشان در صنعت رمزارزی هستند.

دیگر موارد کلیدی ارائه شده در گزارشات ۱۰۸ صفحه‌ای بایننس عبارتند از:

  • بلاک‌چین‌های مجازی همچون پروژه‌ی رمزارزی GlobalCoin از شرکت فیس‌بوک و JPMCoin از بانک بزرگ JPMorgan به «پله‌های ترقی و سنگ‌های زیر پای صنعت رمزارزی» تبدیل خواهند شد.
  • اعضای جامعه‌ی رمزنگاری همچنان در مورد «عدم قابلیت‌پذیری» در برخی از دارایی‌های دیجیتال و تمرکز ماینر‌ها نگران هستند.
  • تیم بایننس انتظار دارد که تعداد بیشتری  پیشنهادات اولیه صرافی‌ها(IEO) در سال جاری راه‌اندازی شوند.
  • ماه می ۲۰۱۹ برای دارایی‌های دیجیتال، فعال‌ترین ماه از لحاظ مبادلات OTC بوده است، به ویژه «شور و شعف تازه‌ای که بین خریداران رمزارز بیت‌کوین با دلار آمریکا(BTC/USD) به وجود آمده است».
  • اغلب مبادله‌گران به «رمزارزهای ثانویه‌ای که سرمایه‌ی در حال گردش زیادی دارند، علاقه‌مند هستند و ما شاهد آن هستیم که حجم سرمایه‌ی در حال گردش رمزارزهای ثانویه‌ی کوچک‌تر نیز به آرامی در حال افزایش است».

نظر شما در رابطه با گزارشات بایننس چیست؟ آیا رمزارزهای پایدار می‌توانند باعث رشد و ترقی صنعت رمزارزی شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذراید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا