اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

قیمت و زمان عرضه‌ی گوشی‌های بلاک‌چینی Finney مشخص شد

شرکت سازنده ادعا کرده است که کاربران با استفاده از این تلفن همراه می‌توانند تجربه‌ی جدیدی از نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز(dApp) را داشته باشند

نکات برگزیده مطلب
  • نیمرود می مدیر ارشد بخش بازاریابی کمپانی Sirin Labs اخیرا تاریخ عرضه‌ی محصول Finney که قرار است اولین تلفن همراه هوشمند بلاک‌چینی باشد را ۱۵ام تا ۲۵ام دسامبر اعلام کرده است. این محصول جدید با قیمت ۹۹۹ دلار و فعلا تنها از طریق توکن‌های کمپانی Sirin Labs قابل پیش‌خرید می‌باشد.

انتظار می‌رود تلفن‌های هوشمند بلاک‌چینی Finney که در نمایشگاه apex سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی معرفی شده‌اند، از اواخر ماه دسامبر به بازار عرضه شوند. کمپانی Sirin Labs به عنوان سازنده‌ی این تلفن‌های بلاک‌چینی، اخیرا برای اولین بار از طراحی نهایی این محصول رونمایی کرده است و قول داده که با استفاده از سخت‌افزار‌های جدید بکار رفته در آن، می‌تواند تجربه‌ی کاربران را نسبت به نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز(dApp) ارتقاء دهد.

این کمپانی ادعا می‌کند که توانسته طی ICO که اوایل سال جاری جهت تامین بودجه‌ی توسعه‌ی این دستگاه ارائه شده بود، توانسته بیش از ۱۵۷ میلیون دلار سرمایه‌ جمع‌آوری کند. با این حال، در کنار تعداد کم نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز راه‌اندازی شده، تنها گذر زمان مشخص می‌کند که آیا این دستگاه واقعا می‌تواند اشتیاق کاربران برای تجربه‌ی یک وب غیرمتمرکز را سیراب کند یا خیر.

کمپانی Sirin Labs تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی این محصول عنوان نکرده اما نیمرود می(Nimrod May) افسر ارشد بازاریابی این کمپانی اخیر اعلام نموده که حمل و نقل و عرضه‌ی این محصول در تاریخی بین ۱۵ام دسامبر تا ۲۵ام دسامبر انجام خواهد شد. کمپانی Sirin Labs برای توسعه و ساخت این محصول با یکی از برترین تولید‌کنندگان قطعات الکترونیکی جهان به نام Foxconn همکاری کرده است.

در حال حاضر این محصول بلاک‌چینی با قیمت ۹۹۹ دلار و تنها برای کاربران دارای توکن‌های سیرین(Sirin با نماد SRN) به صورت پیش‌خرید قابل سفارش است. طبق اعلام کمپانی مذکور روش‌های پرداختی دیگری نیز هرچه سریع‌تر افزوده خواهد شد.

هیچ رابطه‌ای بین ارزش توکن‌های سیرین و قیمت این محصول بلاک‌چینی وجود ندارد، بنابراین کسانی که با استفاده از توکن‌های خود اقدام به خرید این محصول کرده‌اند احتمالا نسبت به بقیه سود کرده‌اند؛ زیرا طبق آمار ارائه شده توسط وب‌سایت CoinCap، ارزش این توکن‌های طی ۳ ماه گذشته بین ۰/۰۶ دلار تا ۰/۱۸ دلار نوسان داشته است، هرچند که از ماه اکتبر گذشته این توکن یک روند صعودی در پیش گرفته و در ماه اکتبر به یک قله‌ی قیمتی رسیده بود.

از زمان معرفی محصول Finney تاکنون تعداد زیادی رقیب نیز به بازار رمزارزی وارد شده است، به طور خاص، کمپانی HTC که مدت زمان طولانی در امر تولید تلفن‌های هوشمند فعالیت داشته نیز وعده‌ی تولید یک تلفن هوشمند بلاک‌چینی را به کاربران خود داده است. کمپانی نوظهور Pundi X نیز اخیرا به این رقابت پیوسته است.

کمپانی Sirin Labs در جدید‌ترین مکاتبات خود با خبرگزاری‌های فعال اعلام نموده:

ما کاملا مطمئن هستیم که طی سال اول عرضه‌ی این محصول بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از آن به فروش خواهد رسید.

Sirin Labs

امنیت کامل

از آنجایی که این محصول قرار است حامل دارایی‌های رمزارزی کاربران باشد، کمپانی سازنده ادعا‌های زیادی در رابطه با بخش امنیتی آن دارد.

آقای می در گفته‌های خود یک بار دیگر بر تجربه‌ی تیم امنیت سایبری و استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص نفوذ به دستگاه، تاکید کرد. لازم به ذکر است که این تلفن هوشمند بلاک‌چینی از یک نسخه‌ی تغییر یافته از سیستم عامل موبایلی اندروید، با نام SirinOS استفاده می‌کند. سیستم عامل SirinOS برای داشتن قابلیت‌های بلاک‌چین طراحی شده است.

طبق اعلام آقای می، محصول Finney دارای یک پردازنده‌ی جداگانه است و کاربران برای ارتباط با کیف‌پول رمزارزی خود از یک صفحه نمایش ثانویه استفاده می‌کنند. تمام روند انتقال دارایی از طریق این صفحه نمایش انجام خواهد شد. این صفحه نمایش در ویدئوی تبلیغاتی منتشر شده توسط کمپانی تولید کننده نیز قابل مشاهده است.

برای اینکه کاربران و عموم خریداران نسبت به استفاده از نرم‌افزار‌های جدید dCenter یا فروشگاه نرم‌افزاری غیرمتمرکز(Decentralized app store) این کمپانی ترغیب شوند، کمپانی Sirin Labs سازندگان نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان را قادر خواهد ساخت که به سادگی برای کاربران محصول Finney توکن‌های رایگان ارسال کنند.

آقای می در ادامه افزود:

ما با استفاده از ایردراپ‌ها(Airdrop) به کاربران خود انگیزه می‌دهیم. Nimrod May

تجربه‌ی کاربری

کمپانی Sirin Labs از همان ابتدای معرفی این محصول همیشه ادعا کرده است که باعث ساده‌تر شدن مراحل استفاده از رمزارزها خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر کاربران بخواهند که از نرم‌افزار‌های دیگری استفاده کنند، دیگر لازم نیست که نسبت به انتخاب نحوه‌ی صحیح پرداخت رمزارزی و نوع رمزارز قابل پرداخت نگران باشند، زیرا در تلفن‌های هوشمند Finney قابلیتی عرضه شده است که بر حسب نیاز کاربر و در صورت لزوم بین توکن‌های مختلف عملیات تبدیل انجام می‌دهد. البته در زمان راه‌اندازی و عرضه‌ی اولیه تنها قادر به پشتیبانی از رمزارزهای بیت‌کوین(BTC)، اتریوم(ETH) و توکن‌های SRN خواهد بود.

در زمان معرفی اولیه‌ی این محصول اعلام شده بود که Finney از شبکه‌ی Bancor برای تبدیل توکن‌ها استفاده خواهد کرد، اما آقای می اخیرا اعلام کرده است که این فرایند اکنون بر روی نرم‌افزار ساخت کمپانی Sirin Labs انجام خواهد شد.

یکی از توکن‌هایی که قرار است بر روی فروشگاه‌ غیرمتمرکز عرضه شده و مورد استفاده قرار بگیرد، توکن‌های SRN هستند. آقای می در رابطه با این مورد اظهار داشت:

توکن‌های سیرین از همان ابتدا به عنوان یک توکن مصرفی و پرکاربرد طراحی شده‌اند. Nimrod May

البته تنها کاربرد این توکن‌ها در حال حاضر پیش‌خرید محصول Finney است. در آینده قرار است که این توکن‌های به کاربران Finney اجازه دهند که از قابلیت‌های مخصوص دیگری همانند فروش پهنای باند به یکدیگر، استفاده نمایند. یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری نیز در آینده عرضه خواهد شد که به مهندسین و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد قابلیت‌های نقطه به نقطه(Peer To Peer) خود را ساخته و گسترش دهند.

در ابتدا قرار بود که جهت استفاده از این خدمات از پروتکل آیوتا(IOTA) استفاده شود، اما همانطور که قبلا به آن اشاره شده است، کمپانی Sirin Labs از انجام این کار منصرف شده است؛ همچنین گفته می‌شوند که توکن‌های SRN فعلا بر روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کنند.

نظر شما در رابطه با این محصول بلاک‌چینی چیست؟ آیا چنین محصولی ارزش پرداخت ۹۹۹ دلار را دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا