اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی: اتریوم به وضوح نوعی اوراق بهادار است

به گفته مایک سیلور، مواردی همچون تغییرات پی‌درپی شبکه باعث شده تا اتریوم به یک اوراق بهادار تبدیل شود

نکات برگزیده مطلب
  • آقای مایک سیلور (Michael Saylor)، طرفدار بیت کوین و مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، روز گذشته در آمریکا به اظهار نظر در رابطه با رمزارزها به ویژه بیت کوین، اتریوم و کادانو پرداخت و در رابطه با طبقه‌بندی این دارایی‌های دیجیتال صحبت کرد.

طی یک ماه گذشته و با صحبت‌های گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، مبحث طبقه‌بندی دارایی‌های رمزارزی و تعریف بیت کوین به عنوان نوعی «کالا» به شدت داغ شده است. از سوی دیگر، همین مسئله باعث شده تا سایر رمزارزهای بازار در معرض خطر طبقه‌بندی به عنوان اوراق بهادار باشند.

اتریوم Ethereum ETH

در صورتی که دارایی‌های رمزارزی به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند، اکوسیستم رمزارزها به شدت با اثرات منفی آن مواجه خواهد شد زیرا کاربران، توسعه‌دهندگان و پروژه‌ها باید از مقررات بسیار سختگیرانه پیروی کنند.

آقای مایک سیلور در مصاحبه خود با یک کانال یوتیوب بسیار پرطرفدار مدعی شد که «اتریوم به طور مشخص یک اوراق بهادار است.»

به گفته وی مواردی همچون تغییرات مستمر پروژه اتریوم، عرضه عمومی این پروژه پس از عرضه اولیه سکه (ICO) و بمب سختی ETH باعث شده که این دارایی به یک اوراق بهادار تبدیل شود.

آقای سیلور در رابطه با بمب سختی نیز توضیح داد «این مکانیزمی است که باید در شبکه اصلی اتریوم پیاده‌سازی شده و به تدریج دشواری استخراج اتریوم را افزایش دهد.»

لازم به یادآوری است که شبکه اتریوم در حال مهاجرت از پروتکل اثبات کار (POW) به پروتکل اجماع اثبات سهام (POS) است و بمب دشواری شبکه باعث خواهد شد تا ماینرها از حفظ بلاک‌چین قبلی صرف نظر کنند.

مایک سیلور پس از معرفی اتریوم به عنوان یک اوراق بهادار و در رابطه با تغییرات مستمر شبکه اتریوم اظهار داشت که:

عرضه پیش از استخراج، یک هارد فورک، یا شاید بهتر باشد که بگوییم هارد فورک‌های مداوم، یک بمب دشواری که چندین مرتبه به تعویق افتاده است. بمب دشواری کل صنعت استخراج اتریوم را از بین می‌برد. این واقعیت که یک نفر توانایی از بین بردن تمام صنعت استخراج یک پروژه را داشته باشد و سپس نظر خود را در رابطه با انجام دادن و یا تعویق آن داشته باشد… همه نشان دهنده یک موضوع هستند.

طبق تعریفی که این کارآفرین موفق ارائه کرده است، یک کالا در مقابل تغییرات مقاوم است. این درحالیست که یک اوراق بهادار دائماً در حال تغییر بوده و نهادهایی وجود دارد که قادر به تصمیم‌گیری در رابطه با آینده و حیات آن هستند. وی در پایان تاکید کرد که «اگر بتوانید یک دارایی را تغییر دهید، پس این دارایی اوراق بهادار توصیف می‌شود.»

آیا تعریف اتریوم به عنوان اوراق بهادار مشکلات نظارتی به همراه دارد؟

مایک سیلور در رابطه با اینکه آیا پس از تعریف اتریوم به اوراق بهادار این پروژه با مشکلات و سختگیری‌ها نظارتی مواجه خواهد شد، توضیح داد که اکثر دارایی‌های رمزارزی به عنوان «اوراق بهادار» طبقه‌بندی می‌شوند و به راحتی می‌توانند تست هاوی (Howey Test) را پشت سر بگذارند. تست هاوی مکانیزمی است که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به منظور تعیین اینکه یک دارایی می‌تواند به عنوان اوراق بهادار عمل کند یا خیر، معرفی شده است.

از سوی دیگر، آقای سیلور توضیح داد که هیچ نهادی وجود ندارد که توانایی تغییر مبانی و مفهوم «کالا» را داشته باشد؛ مواردی همچون طلا. اگر شما بتوانید ویژگی‌های آن را تغییر دهید، دیگر کالا نخواهد بود.

در ماه‌های آتی و همزمان با تکمیل فرآیند مهاجرت اتریوم به اجماع اثبات سهام (در این نوع اجماع دارندگان اتریوم می‌توانند ETH های خود را به اشتراک گذاشته و کسب درآمد کنند)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و سایر نهاد‌های نظارتی ممکن است به سمت طبقه‌بندی اتریوم به عنوان یک اوراق بهادار متمایل شوند. آقای سیلور در رابطه با این موضوع نیز توضیح داد:

رئیس کمیسیون SEC در شش مورد مختلف اعلام کرده است که اگر شما به واسطه سهام‌گذاری یک دارایی رمزارزی کسب سود و درآمد کنید، قطعاً این دارایی نوعی اوراق بهادار است. شما نمی‌توانید سودآوری داشته و دارایی مورد نظر خود را چیزی جز اوراق بهادار تعریف کنید.

یکی دیگر از مواردی که باعث شده اتریوم به عنوان اوراق بهادار در میان نهاد‌های نظارتی توصیف شود، قابلیت پشتیبانی این شبکه از اکثر پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای یا DeFi) است. به گفته این کارآفرین موفق «رای دادن در یک اکوسیستم آن را غیرمتمرکز نمی‌کند و رای دادن نمی‌تواند ویژگی‌های دارایی اساسی را تغییر دهد.»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا