اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

احتمال تایید صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله بیت کوین افزایش یافت

یکی از کارشناسان حوزه رمزارز اخیراً اعلام نموده که با توجه به باز پس گیری برخی پیشنهادات ETF‌ اتریوم توسط برخی شرکت‌ها، احتمال تایید ETF بیت کوین توسط SEC افزایش یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • تنها چند روز پس از ارائه پیشنهاد صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله (ETF) اتریوم از طرف دو شرکت مدیریت سرمایه VanEck و ProShares به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این دو شرکت پیشنهادات خود را پس گرفتند. به گفته یکی از تحلیلگران صنعت رمزارز، این مسئله نشان دهنده همکاری و تعامل کمیسیون SEC با شرکت‌های مدیریت دارایی بوده و می‌تواند یک نشانه خوب برای تایید ETF بیت کوین توسط این نهاد قانون‌گذاری توصیف شود.

ETF بیت کوین نزدیک است

به گفته یکی از کارشناسان حوزه ETF، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) احتمالاً تا پایان ماه اکتبر (آبان ماه) یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله (ETF) بیت کوین را تایید خواهد کرد.

اریک بالکوناس (Eric Balchunas) تحلیلگر ETF خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه یک یادداشت برای سرمایه‌گذاران این پلت‌فرم منتشر کرد و در آن گفته شده تغییرات ناگهانی مربوط به قرادادهای آتی ETF اتریوم هفته گذشته توسط دو شرکت VanEck و ProShares می‌تواند در نهایت به تایید یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منجر شود.

به گفته این تحلیلگر «باز‌ پس‌گیری سریع پیشنهادات مربوط به ETFهای آتی اتریوم توسط VanEck و ProShares  می‌تواند نشانه خوبی برای تایید احتمالی یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله بیت کوین در آینده باشد، زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اجازه ادامه فعالیت موارد فعال را صادر کرده است. احتمالاً راه‌اندازی ETF بیت کوین در ماه اکتبر (آبان ماه) رخ خواهد داد و ما معتقدیم که کمیسیون SEC باید برای جلوگیری از هرگونه منفعت فردی، چندین ETF را به صورت همزمان تایید کند».

کدام پیشنهاد شانس بیشتری دارد؟

اریک بالکوناس خاطرنشان کرد که صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله بیت کوین ProShares از جمله پیشنهاداتی است که به احتمال زیاد توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید خواهد شد. به گفته وی «ما بر این باور هستیم که خروج سریع پیشنهادات اتر بدان معناست که کمیسیون SEC را شرکت‌هایی که پیشنهاد ETF مطرح می‌کنند هماهنگی و همکاری نزدیک دارد، روندی که در نهایت هرگونه ناهنجاری را از بین برده و باعث می‌شود که این شرکت‌ها طی ۷۵ روز پس از ارائه درخواست بتوانند صندوق ETF خود را راه‌اندازی کنند».

پیش‌بینی‌های مربوط به تایید ETF بیت کوین اندکی پس از آن صورت گرفت که دو شرکت مدیریت سرمایه VanEck و ProShares تنها دو روز پس از ارائه پیشنهادات صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله اتریوم خود به کمیسیون SEC، آن را پس گرفتند. با این حال، تعدادی از پیشنهادات ETF بیت کوین همچنان فعال هستند، زیرا شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری بزرگی همچون Valkyrie، ProShares، Invesco و VanEck اوایل سال جاری چندین پیشنهاد ETF ارائه کردند.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، گری جنسلر (Gary Gensler) رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز اخیراً اظهار نموده که براساس قانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سال ۱۹۴۰، این نهاد نظارتی ممکن است پیشنهادات ETF بیت کوین را تایید کند.

نظر شما در رابطه با افزایش احتمال تایید صندوق ETF بیت کوین چیست؟ آیا به زودی کمیسیون بورس و اوراق بهادار اولین ETF‌بیت کوین در ایالات متحده را تایید خواهد کرد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا