اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

متا از ابزارهای درآمدزایی متاورس برای تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک و اینستاگرام رونمایی کرد

این ابزارهای با هدف جذب تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم‌ها و افزایش محبوبیت آن‌ها میان مردم ارائه می‌شوند

نکات برگزیده مطلب
  • مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت متا، با انتشار یک پست جدید در تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد ۱۴۰۱) اعلام کرد که در راستای کمک به توسعه‌دهندگان فضای متاورس قصد دارد بروزرسانی‌هایی را ارائه کند.

زاکربرگ در بخش‌هایی از پست منتشر شده در فیسبوک توضیح داد که می‌خواهد پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک در اقتصاد رو به رشد توسعه‌دهندگان نقش‌های مهمی را برعهده داشته باشند.

متا متاورس فیس‌بوک فیسبوک

وی در این پست شش بروزرسانی و ویژگی جدید را معرفی کرد. اولین مورد افزایش درآمد برای سازندگان بود، به طوری که پلتفرم‌های رسانه اجتماعی هرگونه اشتراک درآمد در فیس‌بوک و اینستاگرام را تا سال ۲۰۲۴ متوقف خواهند کرد. این مورد شامل «رویداد‌های آنلاین پولی، اشتراک‌ها، نشان‌ها و بولتن‌ها است.»

پیش از این، تعهد به ارائه درآمد بیشتر برای سازندگان تنها تا سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده بود، اما مدیراجرایی متا اکنون آن را تمدید کرده است. وی در ژوئن سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که «متا تنها ۳۰ درصد کارمزد دریافتی توسط اپل و سایر شرکت‌های بزرگ را از سازندگان دریافت می‌کند.»

سازندگان محتوای واجد شرایط

اشتراک‌های تعاملی به سازندگان این امکان را می‌دهد تا در پلتفرم‌های دیگر نیز به کسانی که اشتراک خریداری کرده‌اند، امکان دسترسی به گرو‌ه‌های خصوصی فیس‌بوک را بدهند.

علاوه بر این، بخش ستاره‌های فیسبوک برای «تمام سازندگان محتوا واجد شرایط» باز خواهد بود؛ بنابراین افراد بیشتری می‌توانند از طریق فیلم‌ها، نمایش‌های زنده و ویدئوهای VOD کسب درآمد کنند.

برنامه Reels Play Bonus نیز به روی سازندگان بیشتری باز شده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ویدئوهای خود را در فیسبوک به اشتراک گذاشته و از طریق این پلتفرم نیز کسب درآمد کنند.

به گفته زاکربرگ یک «بازار سازندگان اینستاگرام» نیز ساخته شده و اکنون در حال تست و آزمایش است. این پلتفرم به سازندگان اجازه می‌دهد تا با ارائه محتوای خاص و باکیفیت، شناخته شده و به درآمدزایی برسند. برندها و مارک‌های مختلف هم می‌توانند از این پلتفرم استفاده کرده و فرصت‌های مشارکت کاری جدید را به اشتراک بگذارند.

در نهایت گفته شد که متا در حال گسترش فعالیت‌های مجموعه دیجیتالی خود است تا به سازندگان بیشتری اجازه نمایش و استفاده از توکن‌های غیرمثلی (NFT) در اینستاگرام را بدهد. آقای زاکربرگ در بخش‌هایی از پست خود اظهار نموده که این ویژگی به زودی در فیسبوک نیز ارائه شده و «در ابتدا تنها دراختیار گروه کوچکی از سازندگان آمریکایی» قرار می‌گیرد. البته این بروزرسانی‌ها و ویژگی‌های جدید در دسترس همه نخواهد بود و تنها افراد واجد شرایط می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

حدود یک ماه قبل بود که توسعه‌دهندگان اینستاگرام از آغاز روند آزمایش و بررسی توکن‌های غیرمثلی از طریق قابلیت مجموعه دیجیتالی متا خبر دادند. متا به دنبال ارائه محتوای منحصر به فرد در اینستاگرام است، زیرا پلتفرم‌های رقیب مانند تیک‌تاک که بازار سازندگان و تولیدکنندگان محتوای خاص خود را دارد، در حال افزایش محبوبیت میان مردم هستند. با این حال، برنامه‌های بزرگ شرکت متا برای توسعه دنیای متاورس شدیداً مورد توجه همه قرار گرفته است.

متا متاورس فیس‌بوک فیسبوک

بازبینی‌های جعلی در فیسبوک به پایان می‌رسند

پلتفرم فیسبوک مملو از اخبار و محتوای جعلی است، بنابراین متا در حال انجام اقداماتی برای کاهش و جلوگیری از آن است. حدود دو هفته قبل، این شرکت اعلام کرد که در حال راه‌اندازی یک سیاست بازخورد اجتماعی جدید برای اشتراک‌گذاری محتوای مجاز و ممنوع در ایالات متحده است. در آن زمان اعلام شد که این سیاست‌گذاری با هدف مشاغلی که از این پلتفرم برای تبلیغات استفاده می‌کنند، اتخاذ شده است.

در بخشی از اعلامیه مربوط به این موضوع آمده است:

کسب و کارهای اکنون باید از خط‌مشی و دستورالعمل‌های جدید مربوط به سیاست‌های بازخورد اجتماعی پیروی کنند، سیاست‌هایی که به طور خاص هرگونه دستکاری در روند بازبینی و ریویو، ایجاد انگیزه، محصولات نامرتبط، محتوای گرافیکی و هرزنامه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
cryptopotato

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا