اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

اولین مجوز برای فعالیت قانونی در استرالیا توسط بی‌تی‌سی مارکتس کسب شد

کسب این تاییدیه برای ارائه خدمات مبادلاتی درحالیست که صرافی‌های رمزارزی نیازی به کسب مجوز در استرالیا ندارند

نکات برگزیده مطلب
  • صرافی مبادله رمزارز بی‌تی‌سی مارکتس (BTC Markets) که پایگاه اصلی فعالیت آن در استرالیا واقع شده است، اخیراً توانسته با کسب مجوزهای لازم برای ارائه خدمات مالی به صورت کاملاً قانونی، به اولین صرافی ارز دیجیتال قانونی در این کشور تبدیل شود.

طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع، مجوز فعالیت قانونی در استرالیا توسط رگولاتور مالی این کشور یعنی کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) برای دو شرکت بی‌تی‌سی مارکتس و بی‌تی‌سی‌ام پیمینت (BTCM Payments) صادر شده است.

BTC-Markets

مقامات این صرافی در توییتر رسمی این پلتفرم با انتشار یک پست جدید اعلام کردند که:

ما یک اعلامیه هیجان‌انگیز برای همه داریم. بی‌تی‌سی مارکتس اولین صرافی مبادله رمزارزی استرالیایی است که فرآیند کامل درخواست AFSL را از طریق شرکت ثانویه خود یعنی بی‌تی‌سی‌ام پیمینت با موفقیت طی کرده است.

BTC Markets

مجوز خدمات ارائه مالی در استرالیا (AFS) که توسط این پلتفرم مبادله ارز دیجیتال کسب شده است، به دارنده آن اجازه می‌دهد تا در زمینه‌های مختلف مالی خدماتی همچون مشاوره، مبادله و ایجاد بازار برای یک محصول مالی فعالیت قانونی داشته باشد.

درحالیکه پلتفرم‌های فعال حوزه رمزارز در استرالیا به دلیل نبود یک چهارچوب قانونی مشخص نیازی به کسب مجوزهایی همچون AFS برای ارائه خدمات ندارند، صرافی بی‌تی‌سی مارکتس اعلام نموده که این رویکرد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا شکاف موجود بین امور مالی سنتی و صنعت ارزهای دیجیتال را با دقت بیشتری پر کرده و در عین حال محصولات جدیدی را به مشتریان خود عرضه کنند.

لازم به ذکر است که صرافی فوق‌الذکر در آگوست سال ۲۰۲۰ درخواست خود را برای کسب مجوز AFS‌ ارائه کرده بود و امروز پس از گذشت حدود دو سال، توانسته به این موفقیت برسد.

بی‌تی‌سی مارکتس همچنین در زمینه مدیریت امنیت اطلاعات توانسته گواهینامه سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) را دریافت کرده و توسط بدنه صنعت کریپتو در استرالیا یعنی Blockchain Australia تاییدیه آن را دریافت کند.

کاترین بولر (Catherine Bowler)، مدیرعامل صرافی مبادله رمزارز بی‌تی‌سی مارکتس در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار نموده که این مجوز کسب و کار مبادلاتی او را برای یک چهارچوب نظارتی قریب‌الوقوع آماده می‌کند.

یک پلتفرم محبوب میان شهروندان استرالیا

طبق آمار منتشر شده توسط پلتفرم کوین‌گیکو (CoinGecko)، صرافی مبادله رمزارز بی‌تی‌سی مارکتس با در اختیار داشتن حجم مبادله روزانه بالغ بر ۴.۷ میلیون دلار توانسته خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در صنعت کریپتو کشور استرالیا تثبیت کند.

در ماه فوریه، این پلتفرم یک قرارداد همکاری با بازار سهام SelfWealth منعقد کرد تا به کاربران آن اجازه دسترسی به رمزارزهای بیت کوین، اتریوم، ریپل، چین‌لینک و یونی‌سواپ را داده و امکان مبادله این رمزارزها را برای آن‌ها فراهم کند.

این موفقیت چشم‌گیر بی‌تی‌سی مارکتس و استقبال کاربران از آن باعث شده تا سایر پلتفرم‌های مبادله رمزارز در استرالیا نیز از همین روند پیروی کنند. برهمین اساس، اوایل ماه جاری صرافی مبادله رمزارز استرالیایی Swyftx از انعقاد یک قرارداد ۱.۵ میلیارد دلاری با پلتفرم سرمایه‌گذاری آنلاین بازار سهام به نام سوپرهیرو (Superhero) خبر داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا