اخبار و مقالات

مالک تیم دالاس ماوریکس: روند نزولی فعلی برای بازار ضروری است

به گفته مارک کوبان، سقوط بازار رمزارزها می‌تواند منجر به حذف پروژه‌های ضعیف‌ شود

نکات برگزیده مطلب
  • مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار ثروتمند و کارآفرین موفق آمریکایی، معتقد است که روند نزولی فعلی می‌تواند برای بازار رمزارزها بسیار مفید و لازم باشد.

به گفته وی، این بازار نزولی می‌تواند پروژه‌ها یا شرکت‌های فعال حوزه رمزارز ضعیف را از پروژه‌های قدرتمند جداسازی کرده و فرصت مناسبی برای شروع پروژه‌های ارزشمند ایجاد کند.

مارک کوبان Mark Cuban

مارک کوبان که مالکیت تیم NBA دالاس ماوریکس را هم برعهده دارد، در مصاحبه‌ای با مجله اقتصادی فورچون به این موضوع اشاره کرد و توضیح داد که در چنین شرایطی، پروژه‌های ضعیف موجود در بازار حذف خواهند شد. وی خاطرنشان کرد که:

پروژه‌هایی که خود را حول محور پول ارزان (بدون تلاش سرمایه‌گذار جذب کرده‌اند) ساخته‌اند، با عذاب روند نزولی مواجه شده و احتمالاً بزودی از بازار کنار گذاشته می‌شوند. در بازار سهام و کریپتو، شرکت‌هایی که با پول ارزان و آسان حمایت شده و چشم‌انداز خاصی ندارند، از این طریق ناپدید می‌شوند. وقتی جزر و مد به پایان برسد، متوجه خواهید شد که چه کسانی برهنه شنا می‌کنند.

این کارآفرین موفق که در بازار دارایی‌های رمزارزی سرمایه‌گذاری چشم‌گیر داشته و از بزرگ‌ترین حامیان آن است، تاکید کرد که آشفتگی بازار فعلی فرصتی برای ظهور پروژه‌های جدید خواهد بود که فرصت «تغییر بازی» را ایجاد می‌کنند.

او خاطرنشان کرد که چنین شرکت‌ها و پلتفرم‌هایی (چه در حوزه ارزهای دیجیتال و چه در بازار سهام)، همیشه می‌توانند یک بازار هدف برای خود ایجاد کرده و به موفقیت مالی برسند.

کریپتو در کنار بازار سهام با مشکل مواجه شده است

مارک کوبان در رابطه با شرایط فعلی بازار نیز اعلام کرده است که سرمایه‌گذاران احتمالاً در آینده نزدیک شاهد افزایش میزان همبستگی در میان چندین شاخص کلان خواهند بود. هرچه نرخ بهره افزایش یابد (لازم به ذکر است که بانک فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی انگلستان هر دو نرخ‌های بهره را این هفته افزایش داده‌اند)، می‌تواند به معنای درد و عذاب بیشتر برای بازارهای مالی از جمله بازار رمزارز باشد.

در روز جمعه، بازار سهام بهبود نسبی را به ثبت رساند، با این حال طی چند هفته گذشته بدترین عملکرد خود از ماه مارس ۲۰۲۰ تا به امروز را داشته است.

وضعیت فعلی بازار
روند نزولی

رمزارز بیت کوین نیز در روز جمعه سطوح ۲۰ هزار دلار خود را تا جای ممکن حفظ کرده بود، با این حال روند نزولی قدرتمند فعلی بر بازار چیره شد و باعث شد این دارایی دیجیتال به نزدیکی ۱۹ هزار دلار سقوط کند. بیت کوین که هم اکنون پرچمدار بازار رمزارزهاست، طی یک هفته گذشته بالغ بر ۳۰ درصد کاهش ارزش را شاهد بوده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
invezz

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا