اخبار و مقالات

آمستردام ارز دیجیتال خود را عرضه می‌کند

مقامات این شهر به دنبال شکوفایی اقتصاد و چرخش داخلی پول هستند

نکات برگزیده مطلب
  • مقامات شهر آمستردام قصد دارند طی چهار سال آینده یک ارز دیجیتال بومی برای این شهر راه‌اندازی کنند. این ارز دیجیتال قرار است تنها در این شهر قابل استفاده بوده و هدف از عرضه آن تقویت اقتصاد محلی است.

الیزابت آی‌جیمکر (Elisabeth IJmker)، عضو شورای شهر در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام نموده که «این ارز دیجیتال باعث می‌شود که پول تنها در اقتصاد داخلی شهر به چرخش درآید. از طریق این پروژه بدون شک پول زیادی به دست خواهد آمد، اما آنچه مهم است باقی ماندن این پول در اقتصاد محلی است.»

آمستردام Amsterdam

در حال حاضر مقامات آمستردام در حال بررسی مسائل مختلف پیرامون این پروژه بزرگ و تاثیرگذار هستند، مسائلی همچون چگونگی عرضه و دریافت این ارز دیجیتال توسط مصرف‌کنندگان، همبستگی آن با یک دارایی و محدودسازی شرکت‌کنندگان در این پروژه.

آمستردام پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور هلند است. این شهر ۹۰۰ هزار نفری با در اختیار داشتن کانال‌های زیاد به یک سایت میراث جهانی یونسکو تبدیل شده و لقب ونیز شمالی را یدک می‌کشد.

به گفته آی‌جیمکر مشاغل کوچک و تخصصی شهر آمستردام در حال ناپدید شدن هستند و جای خود را به فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای می‌دهند؛ اما با عرضه این ارز دیجیتال بومی می‌توان از مشاغل کوچک حمایت کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
https://nltimes.nl/2022/06/18/amsterdam-launch-its-digital-currency-promote-local-economy

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا