اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

منتقدان بیت کوین یکی پس از دیگری در حال تغییر موضع خود هستند

این سرمایه‌گذارن موفق و ثروتمند که به عنوان یکی از منتقدان صنعت رمزارز و بیت کوین شناخته می‌شود، اخیراً به تعریف و تمجید از سیاست‌های پولی بیت کوین پرداخته است

نکات برگزیده مطلب
  • به دلایلی همچون تورم افسار گسیخته در اقتصاد و رکود جهانی به دلیل شیوع بیماری کرونا، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران سازمانی و نهاد‌های بزرگ یکی پس از دیگری به مزایای استفاده از رمزارز و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز پی برده و در حال حرکت به سمت این صنعت نوپا هستند. در این بین، افراد ثروتمند و سرمایه‌گذاران فردی نیز حضور دارند که از بیم کاهش ارزش دارایی‌های تحت مدیریت و کاهش قدرت خرید ارزهای فیات، صنعت رمزارز را به عنوان پناهگاه ذخیره‌ی ارزش برگزیده‌اند. یکی از نام‌های برجسته‌ای که به نظر می‌رسد نسبت به صنعت رمزارز تغییر رویکرد داشته و کمی از خود انعطاف نشده داده است، آقای مارک کوبان(Mark Cuban) مالک تیم بسکتبال دالاس موریکس و سرمایه‌گذار موفق است. وی یکی از منتقدان سرسخت بیت کوین به شمار می‌آید، تاجایی که ارزش موز را بیشتر از این رمزارز توصیف می‌کند. با این حال، صحبت‌های اخیر او نشان از تغییر رویکرد دارد.

نظر مارک کوبان

به نظر می‌رسد که روند افزایش قیمت بیت کوین در جشن کریسمس و ثبت رکورد‌های جدید باعث شده تا توجه‌ی تمام سرمایه‌گذاران خرد و کلان به سمت صنعت رمزارزها جذب شود، حتی افرادی که پیش از این نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها تمایلی نداشته و همیشه از آن انتقاد کرده‌اند.

یکی از این منتقدان سرسخت بازار رمزارز که به نظر می‌رسد در حال برداشتن گام‌هایی جهت تبدیل تمامی دارایی‌های خود می‌باشد، سرمایه‌گذار میلیاردر و مالک تیم بسکتبال دالای موریکس یعنی آقای مارک کوبان(Mark Cuban) می‌باشد.

مارک کوبان Mark Cuban BTC بیت کوین

سروصداهای مربوط به این مبحث زمانی آغاز شد که آقای کوبان در تاریخ ۲۳ام دسامبر در توییتر خود با انتشار پست جدیدی اعلام کرد که در صورت استفاده از رمزارز بیت کوین هنگام خرید از فروشگاه رسمی تیم بسکتبال فوق، مشتریان می‌توانند از ۲۵ درصد تخفیف ویژه بهره‌مند شوند. البته نکته‌ی جالب اینجاست که پس از مراجعه به لینک ارائه شده توسط وی به وب‌سایتی می‌رسید که پس از خرید بیش از ۱۵۰ دلار کالا، یک کارت هدیه‌ی ۲۵ دلاری دریافت می‌کنید؛ خبری از تخفیف ۲۵ درصدی هم نیست.

تغییر رویکرد یک منتقد سرسخت؟

با توجه به سابقه‌ی آقای کوبان در رابطه با انتقاد و عدم تمایل به حضور در صنعت رمزارزها، می‌توان گفت که پیشنهاد ارائه‌ی کارت هدیه و همچنین سیاست‌گذاری تیم بسکتبال فوق‌الذکر که به پذیرش رمزارز بیت کوین روی آورده است، بسیار عجیب می‌باشد. وی در سپتامبر ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که به عنوان نوعی «کالا» موز را به بیت کوین ترجیه می‌دهد!

مارک کوبان Mark Cuban BTC بیت کوین
پست توییتری آقای کوبان

بسیاری بر این باوراند که حرکت به سمت بیت کوین و پذیرش این رمزارز به عنوان جایگاه ذخیره‌ی ارزش یک فرآیند است و نه یک رویداد، با این حال، به نظر می‌رسد که آقای کوبان در حال اتخاذ اقدامات لازم و چرخش به سمت بازار رمزارز است.

وی در پست توییتری اخیر خود هم به شکل غیرمستقیم به سیاست‌های پولی بیت کوین پرداخته و آن را تمجید کرده است. آقای کوبان معتقد است که شرکت‌های سهامی عام باید تورم سهام خود را محدود کنند:

شرکت‌های سهامی عام باید از بیت کوین درس گرفته و متعهد شوند که دیگر سهام تازه‌ای منتشر نمی‌کنند. هرگز. در این حالت ارزش سهام آن‌ها بلافاصله جهش خواهد یافت. Mark Cuban

مقایسه‌ی بیت کوین

این صحبت‌های مثبت آقای کوبان در رابطه با بیت کوین درحالیست که وی مدت‌ها به عنوان یکی از منتقدین سرسخت صنعت رمزارز به ویژه بیت کوین شناخته می‌شد.

آقای کوبان چندی قبل به مقایسه‌ی طلا و بیت کوین پرداخته بود و اعلام کرده بود که «برخلاف طلا، بیت کوین محدود است. به دلیل ماهیت کمبود و محدودیت ذخیره‌ی کل قابل دسترس و همچنین رویکرد نگهدا‌ری رمزارز یا HOLDing، امکان بالا رفتن تقاضا و عبور از میزان عرضه وجود دارد. همین موضوع باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود و بالعکس».

نظر شما در رابطه با پست توییتری و منجید از رمزارز بیت کوین توسط یکی از منتقدان سرسخت صنعت رمزارز چیست؟ آیا به زودی شاهد حضور وی در بازار بیت کوین و خرید حجم بالایی رمزارز خواهیم بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا