اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

دنیای توکن‌های NFT در حال گسترده‌تر شدن است

پلت‌فرم اوپن‌سی (OpenSea) که در زمینه مبادله توکن‌های منحصر به فرد (NFT) فعالیت دارد، طی ۳۰ روز گذشته مجموعاً بالغ بر ۱/۵ میلیارد دلار حجم تراکنش را به ثبت رسانده است.

نکات برگزیده مطلب
  • توکن‌های منحصر به فرد (NFT) به دلیل ماهیت غیرقابل تغییر و محدود خود طی ماه‌های گذشته در پلت‌فرم‌های مبادلاتی همچون اوپن‌سی (OpenSea) با محبوبیت چشم‌گیر مواجه شده‌اند. طبق آمار منتشر شده توسط اوپن‌سی، این پلت‌فرم مبادلاتی طی ۳۰ روز گذشته مجموعاً بالغ بر ۱/۵ میلیارد دلار حجم تراکنش داشته است. این درحالیست که مجموع حجم مبادلات پلت‌فرم اوپن‌سی از زمان راه‌اندازی تا به امروز تنها چیزی حدود ۲/۴۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، به عبارت دیگر نزدیک به نیمی از حجم مبادلات این پلت‌فرم آنلاین طی یک ماه گذشته بدست آمده است.

فروش رو به افزایش

هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های منحصر به فرد (NFT) در پلت‌فرم‌های آنلاین مانند اوپن‌سی (OpenSea) همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که این روند روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است.

اوپن‌سی که در زمینه ساخت و فروش توکن‌های NFT فعالیت دارد، چند ماه قبل با انتشار گزارشی از رکورد جدید فروش یک میلیارد دلاری در حجم مبادلات خود خبر داد؛ حال به نظر می‌رسد که این پلت‌فرم آنلاین رکورد دیگری را در رابطه با این موضوع به ثبت رسانده است.

طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط وب‌سایت DappRadar، این پلت‌فرم مبادلاتی طی ۳۰ روز گذشته توانسته مجموعاً بالغ بر ۱/۵ میلیارد دلار حجم مبادله را به ثبت برساند. نکته جالب در رابطه با این حجم مبادله سرسام‌آور آن است که مجموع حجم مبادله پلت‌فرم اوپن‌سی از زمان راه‌اندازی تا به امروز چیزی حدود ۲/۴۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، به عبارت دیگر این پلت‌فرم بالغ بر نیمی از حجم مبادله خود را طی یک ماه گذشته بدست آورده است.

اوپن‌سی OpenSea توکن منحصر به فرد NFT

داده‌های منتشر شده توسط DappRadar نشان می‌دهد که پایگاه کاربری اوپن‌سی طی یک ماه گذشته رشد ۲۰۰ درصدی را شاهد بوده و نزدیک به ۱۵۰ هزار آدرس کیف‌پول جدید که دارای تراکنش هستند، به حساب‌های این پلت‌فرم افزوده شده است.

ارزش توکن‌های NFT در حال انفجار است

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، به لطف چند رویداد فروش NFT پرسروصدا طی ماه‌های گذشته و افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در این بازار، توکن‌های NFT یک روند افزایش قیمت چشم‌گیر را آغاز کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به مجموعه توکن‌های کریپتو‌پانکس (CryptoPunks) اشاره کرد که علی‌رغم سادگی، توانسته‌اند مورد توجه خریداران بزرگ و حتی برخی سرمایه‌گذاران سازمانی قرار بگیرند.

 

اواخر ماه جولای (اواسط تیر ماه) دو عدد توکن NFT کریپتو‌پانکس به قیمت ۵/۴۵ میلیون دلار و ۳/۷۶ میلیون دلار بفروش رسید. توکن ۳/۷۶ میلیون دلاری توسط آقای گری وینرچاک (Gary Vaynerchuck) کارآفرین ثروتمند و حامی صنعت NFT خریداری شد. این دو توکن به ترتیب سومین و چهارمین توکن گران‌قیمت از مجموعه CryptoPunks بودند که فروش آن‌ها به پلت‌فرم اوپن‌سی کمک کرد تا در عرض کم‌تر از ۲۴ ساعت، بتواند بالغ بر ۴۰ میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد.اوپن‌سی OpenSea توکن منحصر به فرد NFT

توکن‌های NFT در صنایع دیگر هم حضور دارند

البته لازم به ذکر است که هنرهای دیجیتال تنها حوزه‌ای نیست که پلت‌فرم صنعت توکن‌های NFT در آن با استقبال روبرو شده است. پروژه‌های دیگری همچون موسیفی جی‌زی (Jay-Z) و امینم (Eminem) رپر معروف آمریکایی هم در این صنعت موفقیت‌آمیز بوده‌اند. حتی NFTهای مرتبط با علم و تکنولوژی مانند فروش توکن منبع اینترنت که توسط تیم برنرز لی (Tim Berners Lee) ساخته شده بود هم توانست به یک موفقیت تبدیل شده و سروصدای زیادی در رسانه‌ها ایجاد کند.

با تمام این تفاسیر، شاید بتواند گفت که هیچ صنعت دیگری همانند بازار جهانی ورزش نتوانسته از توکن‌های NFT به صورت گسترده استفاده کند. مواردی همچون توکن NFT تیم‌های ورزشی، کارت‌های دیجیتال بازیکنان شناخته شده، مجموعه‌های کلسکسیونی NFT و غیره از جمله مواردی هستند که علاوه بر درآمدزایی برای تیم‌های ورزشی، می‌توانند در نهایت به حضور گسترده‌تر توکن‌های منحصر به فرد در اقتصاد و ورود آن‌ها به جریان اصلی کمک کنند.

نظر شما در رابطه با گسترش دنیای توکن‌های NFT و محبوبیت این دارایی‌های دیجیتال چیست؟ آیا به زودی شاهد عرضه توکن‌های NFT در صنایع دیگر هم خواهیم بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا