اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

آینده‌ی Zclassic پس از فورک بیت‌کوین پرایوت چگونه خواهد بود؟

اگر پیگیر خبرها بوده باشید، در دسامبر 2017 خبرهایی شنیده شد از اینکه قرار است فورکی از بیت‌کوین و زدکلاسیک انجام شود و نام آن نیز بیت‌کوین پرایوت خواهد بود. در پی این خبرها در کمتر از 15 روز، قیمت زدکلاسیک از قیمتی حدود 5 دلار به قیمت 230 دلار رسید. این فورک سرانجام روز 28 فوریه انجام شد و به تمام دارندگان بیت‌کوین و زدکلاسیک که در ولت‌های گفته شده این ارزها را نگه داشته بودند، به نسبت مساوی BTCP داده شد.

پس از عرضه‌ی فورک، قیمت زدکلاسیک به شدت کاهش پیدا کرد و در حال حاضر این خبر نوشته می‌شود، حدود 14 دلار است. در پی سوالات بسیاری که کاربران زدکلاسیک از توسعه‌دهندگان این ارز در خصوص آینده‌ی این ارز داشتند، امروز خبری در شبکه‌ی اجتماعی medium از جانب توسعه‌دهندگان این ارز قرار داده شده است که در ادامه با هم به این خبر می‌پردازیم.

 

آینده‌ی زدکلاسیک
شایعات بسیار زیادی در روزهای اخیر پخش شده که تیم توسعه‌دهنده‌ی جدید اختیار ریپو و منابع زدکلاسیک را در اختیار گرفته و قرار است توسعه‌ی آن را ادامه دهند. تا به این لحظه، هیچ تیم جدیدی درخواستی برای گفتگو در خصوص واگذاری این پروژه و توسعه‌ی آن نداشته و تیم بیت‌کوین پرایوت نیز، تمایلی برای این کار ندارد. علاوه بر این، ما هیچ تمایلی به ارائه‌ی پروژه به تیمی که هیچ چشم انداز و برنامه‌ی مشخصی برای آینده و توسعه‌ی این ارز نداشته باشد، نداریم.

خب، این صحبتی که شد، در کوتاه و بلند مدت برای زدکلاسیک به چه معنی است؟ ابتدا به کوتاه مدت می‌پردازیم. در حال حاضر منابع مالی پروژه‌ی بیت‌کوین پرایوت صرفا برای تامین هزینه‌های این پروژه است و حالا که فورک انجام شده است، دیگر از این منابع مالی برای حمایت پروژه‌ی زدکلاسیک استفاده نخواهد شد.

 

اقدامات کوتاه مدت زدکلاسیک
1- نودهای زدکلاسیک در پایان ماه مارچ خاموش خواهند شد. تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود، اما DNS seeder‌های زدکلاسیک کماکان فعال خواهند بود و جامعه‌ی کاربران می‌توانند به این وسیله نودهای خود را راه‌اندازی کنند که به عنوان Seedهای DNS عمل خواهند کرد و شبکه را حفظ خواهند کرد. البته ما مسئولیتی در قبال این نودها، نگهداری آن‌ها و عملکردشان نداریم.

2- سرورهای ولت رسمی الکتروم فعلی که در حال حاضر قابل استفاده است، در تاریخ 1 اپریل 2018 خاموش خواهند شد. قابلیت یافتن همتای ElectrumX پیش از این اتفاق فعال خواهد شد و در نسخه‌ی جدیدی که از ولت منتشر خواهد شد، چند سرور ElectrumX پشتیبانی شده توسط کاربران با سرورهای فعلی جایگزین می‌شوند. البته ما مسئولیتی در قبال این سرورها، نگهداری آن‌ها و عملکردشان نداریم.

 

اقدامات بلند مدت زدکلاسیک
تصمیم گرفتیم تا فرآیندی را برای دریافت پروپوزال از سوی تیم‌هایی که قصد کار بر روی این پروژه را دارند، اجرا کنیم، بنابراین تیم‌هایی که چنین توانایی و قصدی دارند، می‌توانند پروپوزال خود را به این ایمیل ارسال کنند: [email protected]

الزامات ضروری پروپوزال

1- بیشتر از 10 صفحه نباشد

2- تا پیش از تاریخ 1 ژوئن 2018 ارسال شود

3- درک کاملی را از کدهای زدکلاسیک و الگوریتم zk-SNARK از خود نشان دهند

4- تصویری شفاف از برنامه‌ی یکساله (کوتاه مدت) و پنج ساله (بلند مدت) از این نظر که چطور برنامه‌ی شما زدکلاسیک را از سایر ارزهای امنیتی و خانواده‌ی ارزهای Z متمایز خواهد کرد، ارائه کند. ما می‌خواهیم اهداف شما را و اینکه چطور می‌خواهید به این اهداف برسید، بدانیم. برای مثال: صحبت‌های بسیاری شده است در مورد اینکه مستر نودها را در داخل زدکلاسیک قرار داد، ما می‌خواهیم بدانیم که شما چطور می‌خواهید این امر را در کدهای زدکلاسیک، کدنویسی کنید و با چه برنامه‌ای می‌خواهید ماینرها را برای اجرایی کردن این هدف برای فورک متقاعد کنید (کار ساده‌ای نیست).

5- برنامه یا ابتکار عمل برای تامین مالی پنج ساله‌ی پروژه. به هیچ شکل، طریق و نوعی، امکان قرار دادن کارمزد توسعه‌دهنده در این پروپوزال وجود ندارد. از اصول زدکلاسیک این است که توسعه‌دهنده و بنیان‌گذار آن هیچ سهم مجزایی مشابه مالیات نخواهند داشت. بصورت خودکار چنین پروپوزال‌هایی رد خواهند شد. علاوه بر اینکه برای داشتن یک برنامه‌ی توسعه‌ی مداوم و مستحکم، حتما باید برنامه‌ی حمایت مالی در نظر گرفته شده باشد.

6- در فایل جداگانه‌ای اطلاعات افراد پروژه باید ارسال شود. این فایل باید شامل، بیوگرافی، سابقه‌ی کار و پروفایل لینکداین تمام اعضای مورد نظر برای پروژه باشد.

طرح پروپوزال

  1. معرفی زدکلاسیک و zk-SNARKs
  2. برنامه‌ی توسعه
  3. برنامه‌ی تامین مالی
  4. نتیجه‌گیری
  5. منابع

هر پروپوزالی که از این الزامات و جزئیات ارائه شده، تبعیت نکند، بصورت خودکار رد خواهد شد. از روز 2 ژوئن 2018، تیم بیت‌کوین پرایوت شروع به بررسی پروپوزال‌های ثبت شده می‌کند و روز 1 سپتامبر 2018، پروپوزال برنده اعلام خواهد شد. در صورتی که هیچ پروپوزالی مناسب نباشد، برنامه مجدد از ابتدا شروع خواهد شد و افراد درخواست کننده می‌توانند، پروپوزال خود را مجدد بررسی و تغییر داده و ارسال کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
ZclassicCoin@Medium

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا