اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تتر از ابزار شناخت تراکنش شرکت چینالیسیز استفاده می‌کند

این ابزار به شرکت تتر اجازه می‌دهد تا بر روی تمامی تراکنش‌های حاوی رمزارز پایدار USDT نظارت داشته تا از پولشویی جلوگیری کند

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است، شرکت تتر که مسئولیت صدور رمزارز پایدار USDT را بر عهده دارد، قرار است به زودی در راستای افزایش سطح نظارت و اطمینان از عدم پولشویی به وسیله‌ی این رمزارز پایدار، از ابزار جدید شناخت تراکنش(KYT) که توسط شرکت چینالیسیز(Chainalysis) توسعه یافته است، استفاده کند.

استفاده از ابزارهای جدید چینالیسیز

طبق گزارشات مطبوعاتی روز چهارشنبه ۱۲ام فوریه، تتر(Tether) به عنوان مالک بزرگ‌ترین رمزارز پایدار بازار قرار است به زودی راه‌حل‌های ردیابی کاربر و ضد پولشویی(AML) شرکت بلاک‌چینی چینالیسیز(Chainalysis) را مورد استفاده قرار دهد. طبق آنچه در این گزارشات فوق‌الذکر آمده است، تتر قرار است از ابزار شناخت تراکنش یا KYT چینالیسیز به عنوان بخشی از حرکت خود به سمت پذیرش هرچه بیشتر فرایند‌های ضد پولشویی استفاده کند.

تتر Tether

چینالیسیز در این گزارشات اعلام کرد:

اکنون پلت‌فرم تتر می‌تواند سطح استفاده از رمزارز پایدار USDT‌ را در سراسر بلاک‌چین خود رسد کرده و بر روی آن نظارت داشته باشد؛ این امکان هم فراهم شده که تتر به صورت آنی معاملات مشکوک را هم ردیابی کند. Chainalysis report

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، کمپانی تجزیه و تحلیل و نظارت بر صنعت رمزارزی چینالیسیز چندی قبل ابزار جدیدی با نام شناخت تراکنش(Know Your Transaction یا KYT) راه‌اندازی کرده است تا مبادلات مشکوک در شبکه‌های بلاک‌چینی را ردیابی و کشف کند. به گفته‌ی چینالیسیز، این ابزار به منظور تکمیل طرح‌های ضد پولشویی(AML) فعلی و کمک‌رسانی در زمینه‌ی ردیابی نقل و انتقالات مشکوک و احتمالا کلاهبرداری برای کسب و کار‌های بلاک‌چینی، صرافی‌های رمزارزی و قانون‌گذاران طراحی شده است.

نظارت کامل بر تراکنش‌های رمزارزی

تتر امیدوار است تا با استفاده از ابزار جدید KYT چینالیسیز بتواند نظارت کاملی بر چرخه‌ی حرکت رمزارزهای پایدار USDT‌(از لحظه‌ی صدور تا نقطه‌ی بازخرید این رمزارزهای پایدار) داشته باشد. علاوه بر این گفته شده که ابزار KYT به طور بالقوه می‌تواند داده‌های مرتبط با میزان ریسک و خطر برای نگهدارندگان توکن USDT را هم ارائه کند.

بنابراین، تتر قادر خواهد بود تا تحرکات مشکوک صورت گرفته با استفاده از رمزارز USDT را در تمام بلاک‌چین‌های پشتیبان کننده از این رمزارز پایدار، تحت نظر بگیرد. پائولو آردوینو(Paolo Ardoino) مدیر ارشد بخش فناوری شرکت تتر در رابطه با این ابزار جدید اظهار نموده:

همکاری با چینالیسیز به ما این امکان را داده است تا برای تمامی تراکنش‌های حاوی رمزارز پایدار تتر، پروتکل‌های ضد پولشویی خود را تقویت کنیم. این راه‌حل به ما اجازه می‌دهد تا با اتخاذ یک برنامه‌ی امنیتی بهتر، سطح اطمینان و همکاری با قانون‌گذاران، سازمان‌های اجرای قانونی و کاربران را افزایش دهیم. Paolo Ardoino

البته استفاده از ابزارهای نظارت بر تراکنش اغلب باعث نقض حریم خصوصی کاربران می‌شود. طبق گفته‌های آقای آردوینو، این حرکت شرکت تتر که در راستای افزایش سطح پروتکل‌های ضد پولشویی صورت گرفته است، باعث نقض حریم خصوصی کاربران و افشای اطلاعات حیاتی آن‌ها نخواهد شد.

شرکت تتر اخیرا با مقامات قانونی ایالات متحده نیز مشاجرات فراوانی داشته و با پرونده‌ی «اتهام به همکاری با صرافی بیت‌فینکس برای سرپوش گذاشتن بر یک سوء‌استفاده‌ی ۸۵۰ میلیون دلاری از دارایی‌های این شرکت» دست و پنجه نرم کرده است. غلیرغم این مشکلات حقوقی، رمزارز پایدار تتر با در اختیار داشتن چیزی حدود ۴/۶ میلیارد دلار سرمایه‌ی در حال گردش در بازار رمزارزها، همچنان بزرگ‌ترین رمزارز پایدار بازار به شمار می‌آید.

تتر Tether

قانون‌گذاران خواستار قوانین بیشتر در حوزه‌ی تراکنش‌های رمزارزی هستند

برنامه‌های شرکت تتر مبنی بر استفاده از ابزار شناخت تراکنش چینالیسیز در حالی آغاز شده که قانون‌گذاران فعال کشورهای مختلف اعلام کرده‌اند که به دنبال وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تری در زمینه‌ی سیاست‌های ضد پولشویی حوزه‌ی رمزارزها هستند. در حال حاضر، چندین صرافی رمزارز هم ضمن حفظ حریم خصوصی کاربران خود، به عنوان بخشی از برنامه‌های آتی در راستای افزایش سطح تطبیق با پروتکل‌های ضد پولشویی به استفاده از ابزارهای چینالیسیز روی آورده‌اند.

در بودجه‌ی پیشنهادی سال ۲۰۲۱ ایالات متحده بیش از ۲/۴ میلیون دلار سرمایه به سرویس‌های مخفی پرداخت خواهد شد تا این ارگان‌های نظارتی در زمینه‌ی «نظارت بر استفاده از رمزارزها در فرایند پولشویی و تامین مالی تروریسم» فعالیت داشته باشند. در انگلستان نیز اداره‌ی رفتارهای مالی(FCA) وظیفه‌ی نظارت بر موارد مشکوک به پولشویی در صنعت رمزارزها را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، صرافی‌های رمزارز فعال در اتحادیه‌ی اروپا هم پس از تصویب پنجمین بخشنامه‌ی مبارزه با پولشویی(AMLD5) در انتظار افزایش سطح تقاضا برای پروتکل‌های ضد پولشویی خواهند بود.

نظر شما در رابطه با رویکرد تازه‌ی شرکت تتر و استفاده از ابزار جدید شناخت تراکنش چیست؟ آیا استفاده از چنین ابزارهایی باعث نقض حریم خصوصی کاربران نخواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا