اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

السالوادور به سمت پذیرش رسمی رمـزارز بیت‌کویـن گام برداشت

رئیس جمهور این کشور آمریکای مرکزی با ارائه‌ی لایحه‌ای خواستار پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی در سیستم بانکی شد

نکات برگزیده مطلب
  • یکی از برترین مزایای استفاده از رمزارزها، عدم نیاز به سیستم بانکی متمرکز برای جابجایی و انتقال دارایی است، موضوعی که باعث شد افراد زیادی از سراسر جهان که تا به امروز به خدمات بانکی دسترسی نداشتند، مستقیماً به سمت پذیرش دارایی‌های رمزارزی حرکت کنند. برهمین اساس، رئیس جمهور کشور السالوادور(کوچک‌ترین کشور در آمریکای مرکزی) از علاقه‌ی خود به بیت کوین سخن گفته و یک لایحه‌ی مرتبط با پذیرش رمزارزها به کنگره‌ی کشور تحویل داده است. براساس این لایحه، رمزارز بیت کوین از این پس به عنوان یک ارز قانونی در سیستم بانکی و جامعه‌ی این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چشم لیزری!

رئیس جمهور کشور السالوادور کوچک‌ترین کشور در آمریکای مرکزی از جمله افرادیست که به صنعت دارایی‌های رمزارز و بیت کوین علاقه‌مند شده است.

نجیب ابوکیله(Nayib Bukele) که اکنون ۳۹ سال سن دارد، به تازگی در پلت‌فرم توییتر به جمع «چشم لیزری‌ها» پیوسته و حمایت خودش از رمزارز بیت کوین را علنی کرده است.

این درحالیست که وی چندی قبل یک لایحه به کنگره‌ی السالوادور ارائه کرد که براساس آن رمزارز بیت کوین به عنوان یک پول قانونی در این کشور پذیرفته خواهد شد.

رئیس جمهور السالوادور چشم لیزری بیت کوین BTC

از طرف دیگر، جک مالرز(Jack Mallers) بنیانگذار و مدیرعامل شرکت خدمات پرداخت استرایک(Strike) نیز روز پنجم ژوئن در کنفرانس Bitcoin 2021 اظهار داشت که سیستم بانکی این کشور یک برنامه‌ی همکاری بلند مدت با استرایک منعقد کرده است.

به گفته‌ی مالرز، شرکت استرایک قصد دارد پس از همکاری با کشورهای گرمسیری آمریکا، کسب و کار خود را به اروپا معرفی کرده و آن را گسترش دهد.

۱۰ میلیون کاربر

جک مالرز در پست توییتری اخیر خود اعلام نموده که السالوادور احتمالاً به طور بالقوه بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال به صنعت رمزارزها وارد خواهد کرد. وی در بخشی از صحبت‌های خود پیش‌بینی کرد که «پذیرش بیت کوین توسط سیستم بانکداری این کشور تنها یک ضروری اخلاقی تلقی نمی‌شود، بلکه راهی برای رشد اقتصاد، فراهم کردن دسترسی به اعتبارات مالی، پس انداز، سرمایه‌گذاری و معاملات امن خواهد بود».

چندی قبل طی یک برنامه‌ی آزمایشی به نام «سواحل بیت‌کوین»، این رمزارز به تعداد زیادی از شهروندان السالوادور به عنوان یک ارز جایگزین و در حال رشد معرفی شد. در این آزمایش که در سواحل السالوادور برگزار گردید(جایی که اغلب مردم به سیستم بانکی دسترسی ندارند)، تعداد قابل توجهی از شهروندان به پذیرش دارایی‌های رمزارز و استفاده از آن‌ها تمایل نشان دادند.

آمار و ارقام حاکی از آن است که بالغ بر ۷۰ درصد جمعیت کشور السالوادور به سیستم بانکی دسترسی ندارند.

آیا کشورهای دیگری هم به سمت پذیرش رمزارز بیت کوین و استفاده از مزایای بیشمار این دارایی‌های سرمایه‌گذاری روی خواهند آورد؟ چه چیز باعث شده تا رئیس جمهوری یکی از کوچک‌ترین کشورهای آمریکا به دنبال پذیرش مستقیم بیت کوین در سیستم بانکی باشد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا