اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سیگیت محصولات ویژه‌ی استخراج رمزارز تولید خواهد کرد

فرصت کسب درآمد بالاتر بواسطه‌ی ظهور رمزارزهای مبتنی بر تجهیزات ذخیره‌سازی موجب شده است تا شرکت سیگیت تولید محصولات ویژه‌ی استخراج رمزارز را بطور جدی و با «چشمانی باز» مورد بررسی قرار دهد

نکات برگزیده مطلب
  • همزمان با ظهور رمزارزهای مبتنی بر تجهیزات ذخیره‌سازی، صنعت استخراج این رمزارزها نیز شکل گرفته است. تقاضای ماینرها برای محصولات ذخیره‌سازی موجب شده است تا شرکت‌های تولید کننده‌ی هارددیسک(HDD) و درایوهای اس.اس.دی(SSD) فرصت تولید محصولات مختص استخراج رمزارز را بررسی کنند.

تولید تجهیزات ذخیره‌سازی ویژه‌ی استخراج رمزارز

ظهور رمزارزهای مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی همانند فایل کوین(Filecoin) و چیا(Chia) موجب هجوم ماینرها به بازار محصولات ذخیره‌سازی همانند دیسک‌های سخت(HDD) و اس.اس.دی(SSD) شده است. در نتیجه‌ی کمبود تجهیزات ذخیره‌سازی قیمت این تجهیزات نیز اخیراً به شدت افزایش یافته است.

از آنجایی که اس.اس.دی‌های معمولی برای استخراج چیا(خواندن و نوشتن پیوسته‌ی حجم عظیمی از داده‌ها) طراحی نشده‌اند، بکارگیری این محصولات برای ایجاد پلات‌های چیا عمر مفید آن‌ها را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. به همین دلیل تعدادی از شرکت‌های سازنده‌ی اس.اس.دی اعلام کرده‌اند که  استفاده از محصولاتشان برای استخراج چیا خدمات گارانتی را ابطال می‌کند.

استخراج چیا حتی فعالیت شرکت‌های ارائه‌ی خدمات فضای ذخیره‌سازی ابری را نیز تحت تاثیر قرار داده است و در همین راستا شرکت آلمانی هتزنر(Hetzner) که در زمینه‌ی ارائه‌ی فضای ذخیره‌سازی ابری فعالیت دارد، به دلیل نگرانی از آسیب استخراج چیا به سخت‌افزارهای این شرکت استخراج رمزارز چیا را ممنوع اعلام کرده است.

از طرفی چیا به بازار شرکت‌های تولید کننده‌ی تجهیزات ذخیره‌سازی رونق داده است و بنظر می‌رسد که این شرکت‌ها قصد دارند محصولات ویژه‌ای را برای استخراج رمزارز چیا ارائه کنند. شرکت سیگیت(Seagate) اخیراً اعلام کرده است که به دقت تحولات ایجاد شده توسط صنعت استخراج رمزارز را بررسی می‌کند و احتمالاً خط جدیدی را برای درایو‌های مختص استخراج رمزارز راه‌اندازی خواهد کرد.

سیگست فرصت‌ها را به دقت بررسی می‌کند

جیسون ام فیست(Jason M. Feist) که شاخه‌ی تولید محصولات جدید سیگیت را مدیریت می‌کند، تولید محصولات ذخیره‌سازی ویژه‌ی صنعت استخراج رمزارز را «امکان‌پذیر» عنوان کرد.

وی در مصاحبه وب‌سایت تک‌رادار(TechRadar) اظهار داشت که در این مرحله نمی‌تواند هیچ اطلاعات مشخصی را در رابطه با تولید تجهیزات ذخیره‌سازی استخراج رمزارز را ارائه کند. اما اعلام کرد که سیگیت همانند سایر شرکت‌ها فرصت‌های ایجاد شده برای کسب سود را بررسی می‌کند.

برخلاف شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام که بر پایه‌ی پردازش معماهای ریاضی راه‌اندازی شده و انرژی الکتریکی بالایی را نیز مصرف می‌کند، چیا بر پایه‌ی سیستم اثبات فضای ذخیره‌سازی راه‌اندازی شده است. در این روش ماینرهای شبکه‌ی چیا که فارمر نامیده می‌شوند فضای ذخیره‌سازی خود را به نگهداری از داده‌های رمزگذاری شده(پلات‌ها) اختصاص می‌دهند.

همانطور که شرکت انویدیا با ارائه‌ی سیستم محدود‌کننده‌ی استخراج رمزارز و تولید کارت‌های گرافیکی ماینینگ تلاش کرده است تا ماینرها و گیمرها را از یکدیگر تفکیک کند، تولید‌کنندگان تجهیزات ذخیره‌سازی نیز ممکن است از رویکرد مشابهی پیروی کنند.

فیست اعلام کرد که سیگیت نسبت به رمزارزهای مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی رویکرد خنثی را در پیش گرفته است اما فرصت‌های ایجاد شده و میزان تقاضا برای محصولاتش را تشخیص می‌دهد. وی افزود:

ما همسو و یا بر علیه رمزارزها موضع‌گیری نمی‌کنیم. تنها «نیاز» به محصولاتمان را تشخیص می‌دهیم. از آنجایی که دیسک‌های ذخیره‌سازی با ظرفیت ما در سطح جهانی عرضه شده و تقاضای بالایی برای این محجصولات وجود دارد، ماینرها و فارمرها از ما راهنمایی می‌خواهند و ما می‌توانیم پیشنهادات خودمان را به آن‌ها ارائه کنیم. Jason M. Feist

نظر شما نسبت به احتمال تولید تجهیزات ذخیره‌سازی ویژه‌ی استخراج رمزارز توسط سیگیت و سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی هارددیسک چیست؟ آیا تولید کنندگان هارددیسک و اس.اس.دی بزودی به حوزه‌ی تولید محصولات استخراج رمزارز وارد خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا