اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

ماینرهای چینی مهاجرت به غرب را آغاز کردند

گزارشات حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از فارم‌های بزرگ استخراج BTC کشور چین اکنون فعالیت خود را متوقف کرده و به دنبال انتقال کسب و کارشان به آمریکای شمالی و اروپا هستند

نکات برگزیده مطلب
  • بدون شک تغییر ناگهانی رویکرد دولت چین نسبت به صنعت استخراج رمزارز آن هم به بهانه‌ی نگرانی‌های زیست محیطی، ضربه‌ای مهلک به صنعت استخراج BTC در این کشور وارد کرده است. در همین راستا گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از فارم‌های استخراج بیت کوین کشور چین اکنون فعالیت خود را متوقف کرده و قصد انتقال کسب و کار خود به آمریکای شمالی و بخش‌هایی از اروپا کسب و کار خود را دارند؛ از جمله BTC.TOP که پیش از تعطیلی نزدیک به ۲/۵ درصد هش‌ریت جهانی بیت کوین را در اختیار داشت.

انتقال قدرت

ادوارد اونسون(Edward Evenson) رئیس توسعه‌ی تجارت در شرکت برینز(Braiins مالک استخر استخراج رمزارز Slush Pool) اعلام کرده است که تعداد زیادی از دستگاه‌های استخراج رمزارز چینی معادل کل برق مصرفی شهر کبک در کانادا، اکنون قصد مهاجرت از چین به سمت آمریکای شمالی و اروپا را دارند.

وی در پستی که روز ۲۸ام می در پلت‌فرم رسانه‌ی اجتماعی توییتر منتشر کرده است اعلام نموده که برخی ماینرهای BTC چینی اکنون نگاه خود را به سمت غرب معطوف کرده‌اند، درحالیکه تعداد قابل توجهی از آن‌ها حرکت به سمت قزاقستان را آغاز کرده‌اند.

در بخشی از این پست توییتری آمده است که «مسئولین چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات ماشین آلات استخراج رمزارز با من تماس گرفته و می‌خواهند به آن‌ها کمک کنم با دستگاه‌های خود را به سراسر آمریکای شمالی و برخی مناطق اتحادیه‌ی اروپا توزیع کنم. برخی هم انتقال دستگاه‌ها به کشور قزاقستان را آغاز کرده‌اند».

کاهش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین BTC Bitcoin
ماینینگ بیت کوین

تصمیم چین مبنی بر سرکوب حداکثری صنعت استخراج رمزارز که هفته‌ی گذشته به بهانه‌ی نگرانی‌های زیست محیطی اعلام شد(درحالیکه به نظر می‌رسد هدف اصلی آن تقویت جایگاه یوان دیجیتال بود) یک تحول سریع در فضای استخراج بیت کوین را در این کشور رقم زد.

شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج

براساس برآورد‌های صورت گرفته طبق شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج(CBECI)، کشور چین در ماه آوریل چیزی حدود ۶۵ درصد هش‌ریت جهانی بیت کوین را در اختیار داشت. این درحالیست که تغییر رویکرد و سخت‌گیری ناگهانی دولت چین باعث شده که چندین استخر استخراج رمزارز بزرگ از جمله BTC.TOP که نزدیک به ۲/۵ درصد هش‌ریت جهانی بیت کوین را در اختیار دارد، فعالیت خود را در این کشور متوقف کرده و اکنون به فکر انتقال کسب و کار خود باشد.

اونسون با اشاره به افزایش چشم‌گیر میزان فروش دستگاه‌های استخراج رمزارز در سراسر کشور چین، توضیح داد که ممنوعیت حضور در صنعت رمزارز باعث تسریع برنامه‌های متنوع جغرافیایی شرکت‌های چینی تامین کننده‌ی سخت‌افزارهای ماینینگ از جمله بیت‌مین و مایکروبی‌تی شده است. به گفته وی:

این شرکت‌ها علاقه‌مند بودند که برای مدتی عملیات توزیع جغرافیایی محصولات خود را افزایش داده و به سمت بازار جهانی حرکت کنند؛ اتفاقات اخیر شدیداً روند این تغییرات را تسریع کرده است.

استخراج براساس انرژی پاک

به نظر می‌رسد که توجه به افزایش بهره‌وری فرآیند ماینینگ و حرکت به سمت استفاده از منابع تجدیدپذیر برای استخراج BTC باعث شده تا قدرت از شرق به سمت غرب سوق پیدا کند؛ رویکردی که از مدت‌ها قبل توسط ماینرهای آمریکایی مورد توجه قرار گرفته است.

مایک سیلور مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی آنلاین خود اظهار نموده که «من فکر می‌کنم که پویایی در این زمینه به وجود آمده است که طی آن بخش قابل توجهی از هش‌ریت به سمت آمریکا و سایر نقاط جهان انتقال خواهد یافت».

شهر کبک در کشور کانادا از مدت‌ها قبل به دلیل ارائه‌ی انرژی برق بسیار قیمت به یکی از مراکز استخراج رمزارز جذاب در جهان تبدیل شده و گفته می‌شود که ده‌ها فارم استخراج بیت کوین بسیار بزرگ در این کشور اکنون برپایه‌ی انرژی برق آبی فعالیت دارند. به گفته‌ی برخی مقامات این شهر، استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای استخراج رمزارز برگ برنده‌ی کانادا در برابر چین بوده است.

نظر شما در رابطه با انتقال قدرت از چین به سمت غرب جهان چیست؟ آیا به زودی کشورهای غربی به ویژه کانادا هش‌ریت جهانی بیت کوین را به دست خواهند گرفت؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا