اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ریپل به یک شرکت عمومی تبدیل خواهد شد

به گفته‌ی برد گارلینگهوس مدیرعامل شرکت ریپل(Ripple) پس از پایان یافتن پرونده‌ی قضائی فعلی، این شرکت به دنبال عرضه‌ی عمومی اولیه(IPO) خواهد رفت

نکات برگزیده مطلب
  • برد گارلینگهوس(Brad Garlinghouse) مدیرعامل شرکت ریپل(Ripple) که مسئولیت صدور رمزارزهای XRP را برعهده دارد، روز چهارشنبه با حضور در کنفرانس Consensus 2021 اعلام کرد که این شرکت خصوصی قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور به یک شرکت عموم تبدیل شود. به گفته‌ی وی در حال حاضر تنها مانع پرونده‌ی قضای کمیسیون بورس و اوراق ایالات متحده(SEC) است.

ریپل عمومی می‌شود

آقای برد گارلینگهوس(Brad Garlinghouse) مدیرعامل شرکت ریپل(Ripple) روز چهارشنبه در کنفرانس Consensus 2021 توضیح داد که این شرکت قرار است به یک شرکت عمومی تبدیل شود. وی در پاسخ به سوال یکی از حضار که آیا امکان تبدیل سهام ریپل به سهامی خاص و عمومی شدن این شرکت وجود دارد یا خیر پاسخ داد که « احتمال این رویداد در آینده بسیار بالاست».

آقای گارلینگهوس همچنین تاکید کرد که امکان آغاز برنامه‌ی عرضه‌ی عمومی اولیه(IPO) تنها در صورتی میسر خواهد شد که پرونده‌ی قضائی مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) به پایان برسد. وی همچنین توضیح داد که این نهاد نظارتی وظیفه‌ی تایید پیشنهاد عمومی شرکت ریپل را برعهده خواهد داشت.

این اولین بار نیست که رسانه‌ها از عمومی شدن شرکت ریپل خبر می‌دهند. ماه گذشته در جریان ارائه‌ی گزارشات مالی شرکت ریپل یکی از بزرگ‌ترین سهامداران آن یعنی SBI Holdings اعلام کرد که این شرکت قصد دارد پس از پایان یافتن پرونده‌ی قضائی کمیسیون SEC سهام خود را عمومی کند.

این رویکرد پیش از این اتخاذ شده است

یوشیتاکا کیتائو(Yoshitaka Kitao) مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی SBI Holdings در رابطه با این موضوع اعلام کرده است که «پس از پایان یافتن پرونده‌ی فعلی شرکت ریپل که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار مرتبط است، ریپل قصد دارد به یک شرکت عمومی تبدیل شود. مدیرعامل فعلی این شرکت قصد چنین کاری را دارد. این رویکرد کریس]کریس لارسن[ است».

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه دسامبر گذشته یک پرونده‌ی قضائی علیه شرکت ریپل و چند تن از مقامات ارشد آن از جمله کریس لارسن(Christian Larsen) و برد گارلینگهوس تشکیل داد. در این پرونده گفته شده که شرکت ریپل و مقامات آن بالغ بر ۱/۳ میلیارد دلار اوراق بهادار ثبت نشده تحت عنوان توکن XRP به فروش رسانده‌اند. این درحالیست که به گفته‌ی مقامات ریپل رمزارز XRP نوعی کالا به شمار آمده و تحت اختیارات کمیسیون SEC قرار نمی‌گیرد.

نظر شما در رابطه با عمومی شدن شرکت ریپل و عرضه‌ی سهام این شرکت خصوصی چیست؟ آیا اینکار باعث افزایش قیمت XRP در بازار رمزارزها خواهد شد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا