اخبار داخلیاخبار و مقالات

مزارع قانونی استخراج رمزارز از امروز خاموش می‌شوند

سخنگوی صنعت برق کشور از توقف فعالیت مزارع مجاز استخراج رمزارز بدلیل افزایش مصرف برق و کمک به پایداری شبکه‌ی برق کشور خبر داد

نکات برگزیده مطلب
  • همزمان با آغاز فصول گرم سال صنعت برق کشور نیز با مشکل تامین برق مشترکین مواجه شده است. در همین راستا سخنگوی صنعت برق کشور از قطعی برق مزارع قانونی استخراج رمزارز خبر داد. وی برق مصرفی ماینرهای غیرمجاز را بیش از ۲ هزار مگاوات برآورد کرد.

خاموشی مزارع قانونی استخراج رمزارز

مصطفی رجبی مشهدی؛ سخنگوی صنعت برق کشور از خاموشی مزارع مجاز استخراج رمزارز خبر داد. وی در روز شنبه و در یک پیام تصویری اعلام کرد که برق مراکز مجاز استخراج رمزارز با هدف کمک تعادل و پایداری شبکه‌ی برق کشور قطع می‌شود.

بر اساس جدید‌ترین اظهارات وی، مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز هم‌اکنون بیش از 2 هزار مگاوات از برق تولیدی کشور را مصرف می‌کنند و مصارف غیرقانونی به دلیل اتصال نادرست و پیش‌بینی نشده موجب آسیب به شبکه‌ی برق و حتی سوختن تجهیزات شبکه می‌شوند.

در حقیقت سخنگوی صنعت برق کشور برای دومین مرتبه در طول چند ماه گذشته برآورد برق مصرفی ماینرهای غیرمجاز را تغییر داده است. وی در ابتدای زمستان 1399 برق مصرفی ماینرهای غیرمجاز را تنها 300 مگاوات گزارش کرده بود، با این وجود در اواخر اردیبهشت برآورد قبلی را به 1200 مگاوات تغییر داد. هم‌اکنون و در حالی که تنها شش روز از زمان گزارش برآورد قبلی سپری شده است وی برق مصرفی ماینرهای غیرمجاز را بیش از 2000 مگاوات گزارش کرد.

وی به ماینرها و مشترکین خانگی نیز توصیه کرد تا سریعتر تجهیزات استخراج رمزارز خودشان را خاموش کنند و در غیر این صورت علاوه بر توقیف تجهیزات استخراج رمزارز تا زمان تعیین تکلیف برق منزل آن‌ها نیز قطع خواهد شد.

احتمال انتشار جدول خاموشی

محمدحسن متولی زاده؛ مدیرعامل توانیر نیز عدم امکان استفاد از برخی نیروگاههای برق آبی به دلیل خشکسالی، افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق، ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی و صنعت استخراج رمزارز را به عنوان چهار دلیل مهم برای مشکل در تامین برق کشور عنوان کرد.

اگرچه سخنگوی صنعت برق اعلام کرده که توانیر هنوز برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی ندارد، اما در نتیجه‌ی مواجهه‌ی صنعت شرکت برق با مشکل تامین برق مصرف‌کنندگان احتمال تدوین جداول خاموشی نیز افزایش یافته است. بر اساس گزارش کوینیت، در فصل زمستان نیز برق مزارع قانونی استخراج رمزارز به دلیل کمبود برق تولیدی نیروگاه‌ها قطع شده بود.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر سخنگوی صنعت برق کشور چیست؟ با توجه به سهم اندک صنعت استخراج رمزارز از کل برق مصرفی کشور، آیا خاموشی مزارع قانونی استخراج رمزارز به حل مشکل تامین برق کمک خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا