اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک آمریکا از فناوری بلاکچین برای تسویه‌ی مبادلات سهام استفاده خواهد کرد

بانک آمریکا(Bank of America) به کمک سرویس تسویه‌ی مبادلات شرکت پکسوس(Paxos) فرآیند زمان‌بر تسویه‌ی مبادلات را در زمان کوتاه‌تری برای مشتریان خود انجام خواهد داد

نکات برگزیده مطلب
  • بانک آمریکا به کمک سرویس تسویه‌ی مبادلات شرکت پکسوس(Paxos) که بر پایه‌ی فناوری بلاکچین توسعه داده شده است، قادر خواهد بود مبادلات بازار سهام را در همان روز تسویه کند. هم‌اکنون این بانک از سیستم دی.تی.سی.سی(DTCC) استفاده می‌کند که برای تسویه‌ی مبادلات سهام به دو روز زمان نیاز دارد.

تسویه‌ی مبادلات سهام بانک آمریکا به کمک فناوری بلاکچین

بانک آمریکا(Bank of America) به عنوان دومین بانک بزرگ فعال در ایالات متحده‌ی آمریکا هم‌اکنون از فناوری بلاکچین برای تسویه‌ی مبادلات بازار سهام استفاده می‌کند.

بر اساس گزارشی که نشریه‌ی بلومبرگ در روز دوشنبه منتشر کرده است، بانک آمریکا به سرویس تسویه‌ی مبادلات شرکت پکسوس(Paxos) پیوسته و قادر خواهد بود به کمک فناوری بلاکچین مبادلات بازار سهام را در همان روز تسویه کند.

کوین مک کارتی(Kevin McCarthy)؛ رئیس بخش مالی و تسویه‌ی وجوه بانک آمریکا اظهار داشت که این بانک در طول چند ماه گذشته تراکنش‌های داخلی را به کمک این فناوری اجرا کرده و سرویس مورد نظر را پس از دریافت تاییده‌ی آژانس تسویه‌ی مبادلات به مشتریان خود ارائه خواهد کرد.

کاهش زمان تسویه‌ی مبادلات

ادعا شده است که به کمک این سرویس تراکنش‌ها با «سرعت و انعطاف‌پذیری» بیشتری نسبت به سیستم تسویه‌ی شرکت سپرده‌گذاری و تسویه‌ی وجوه(Depository Trust & Clearing Corporation) یا به اختصار دی.تی.سی.سی(DTCC) که بانک آمریکا نیز در آن مشارکت مستقیم دارد، مبادلات را تسویه می‌کند.

تسویه‌ی وجوه در سیستم دی.تی.سی.سی تقریباً دو روز طول می‌کشد، در حالی که سرویس پکسوس قادر به تسویه‌ی مبادلات سهام تنها در چند دقیقه است.  مک کارتی اظهار داشت:

ما می‌توانیم چرخه‌ی تسویه‌ی مبادلات را در همان روز(T+0) تعیین کنیم. بنابراین قادر خواهیم بود تا وثیقه‌ها را به سرعت آزاد کرده و در نتیجه بازدهی دارایی‌ها در فرآیند مبادلات افزایش خواهد یافت. Kevin McCarthy

شرکت پکسوس در سال 2019 میلادی و پس از دریافت مجوز لازم از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بطور رسمی سرویس تسویه‌ی مبادلات سهام را راه‌اندازی کرده است.  موسسه‌ی مالی کردیت سوئیس(Credit Suisse) و اینستینت(Instinet) به عنوان بازوی معاملاتی شرکت نومورا هولدینگ(Nomura Holdings) در طرح آزمایشی این پروژه مشارکت کرده‌ و بطور موفق مبادلات بازار سهام را در همان روز تسویه کرده‌اند.

امروزه کارایی فناوری بلاکچین برای تسویه‌ی مبادلات تجاری برای همگان به اثبات رسیده است و بانک تسویه‌ی حساب بین‌المللی نیز قصد دارد فعالیت خود در پروژه‌های رمزارزهای بانکی، اوراق بهادار توکنیزه شده و سیستم‌های پرداخت مبتنی بر توکن‌ها را آغاز کند.

نظر شما نسبت به استفاده از فناوری بلاکچین برای تسویه‌ی مبادلات بازار سهام توسط بانک آمریکا چیست؟ با توجه به مزایایی که فناوری بلاکچین برای افزایش کارایی و بهینه‌سازی فرآیند‌های مالی و مبادلات به همراه دارد، آیا در نهایت از این فناوری برای پردازش و تسویه‌ی تمامی تراکنش‌های مالی جهان استفاده خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا